• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 13:05
Ha mensen die dit nieuwe forumpje aanschouwen!

Een tijd geleden heb ik een mp3 discman gekocht, tis was zo'n no-name ding bij regenboog.net (beetje bruinige kleur, staat niet meer op hun site).

Alleen hij doet het nu niet meer. Telkens als ik een cd wil afspelen (haalt niet uit wat voor een) dan hoor je een telkens een tikkend geluid (de cd zelf tikt niet ergens
tegen aan, maar het ronddraai schijfje tikt telkens ergens, ik weet niet wat, tegenaan). Ten eerste is het heel irritant zo'n tikkend geluid maar ten tweede komt ie door dat getik niet meer op snelheid waardoor de cd's
niet kunnen afspelen.

Iemand een oplossing?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19
ga er mee terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en zeg dat je het heel fijn zou vinden dat ie gemaakt word.

je kan em ook ff openschroeven en kijken of je iets ziet wat niet echt gezond is

Verwijderd

De stereotoren van m'n zusje had er een tijdje geleden ook last van. Deed je er een cd in, tik tik tik, maar kon niets afspelen. Toen ff het lensje met een wattenstaafje met een beetje alcohol erop schoongemaakt, en hij deed het weer :) . Vaak is het stof op de lens, dat soort problemen.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde als je zussie... maar dan met MIJN toren... je hoort woesj... tik tik tik... en dan gaat ie naar de volgende cd... en weer utzelfde... (3cd wisselaar). Toen heb ik em open gehaald en de lens gecleaned... moet met een discman helemaal simpeltjes gaan... kleppie open (of ist er niet zoneen?) en ff de lens cleanen...

Als je dit nog niet heb gedaan ben je ut twekaerschap eigenlijk niet waard ;) geintje :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Morgoth: Beetje bruinachtige kleur, en het klepje lijkt een beetje op een foute driespaaksvelg van een Kadett ? Dan heb je een Lenox :) Maar zover was je vast al :)

offtopic:
Gadget Talk :) GoT gaat GoeD !!!

By each crime and every kindness, we birth our future

• Morgoth
ff wat wattenstaafjes rippen hoor :)

[edit]
Hmmz het ligt denk niet aan de lens hoor, als ik bv het ronddraai schijfje (waar je je cd opklikt) rond laat draaien hoor je (en voel je) ook al tikjes. Hij tikt telkens ergens tegenaan en dus als je een cd wilt afspelen gaat dat heel vaak en krijgt hij niet genoeg snelheid om de cd in te lezen.

[edit2]
Ik heb hem al gefix0red :)
Dat draaiklepje zat teveel naar beneden geschoven zodat ie niet lekker kon rond draaien en toen heb ik hem iets omhoog geschoven en nu tikt ie niet meer :) Alleen als je hem te hoog schuift pakt de laser hem niet meer :)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ja, we doen nu ook al aan MP3-discman tweaken, zo hoort het ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Mooi zo dan :)

• Morgoth
alleen zijn er nu wel wat dingetjes uitgedonderd :(

Fix0r ik van het weekend wel weer :)

Ik had gister te weinig tijd voor iets wat rustig moet gebeuren :)

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Bouw je eigen mp3-discman, weetje ook wat er fout is

Bestuh!!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

of schrijf je eigen firm ware !

Verwijderd

wie koopt er ook een no-name discman?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als het een Lennoxx is, is het niet bepaald een no-name. Dat was de beste-koop 1st-generation mp3cd player die er was.

Nu zou ik voor een Riovolt gaan, maar ik kon vrij goedkoop zo'n Lennoxx overkopen, dus... :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Morgoth
tis de eerste die in nederland was, Die lenox is het niet (die heeft toch zo'n driehoek ding?). Het was de eerste die ze bij regenboog.net hadden, was heel snel uitverkocht. De lenox ding was de 2e lading die ze hadden bij regenboog.net

Overigens flipt ie nog steeds ik ga hem denk toch maar terugsturen.

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 12:46

zAb

Net

Is het niet zoeen "Genica"?

.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:05 schreef ugamer het volgende:
wie koopt er ook een no-name discman?
Mee eens >:)

K heb trouwens alweer een paar jaar de sony D-E440 en vind hem flink roelen hor :9

<edit>
Dat wilde ik eff zegge... :P
<.edit>

• Morgoth
Ik kocht dat no-name ding ten eerste omdat er op tnet een positieve review over stond, met nadruk op stond. Ik kan hem niet meer vinden in de tnet database :?

En ten tweede kocht ik hem omdat dat de eerste was die in NL verkrijgbaar was en ik wilde hem hebben :P
Pagina: 1