Windows 7 upgraden naar 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:55
Beste Tweakers,

Een goede vriend is vandaag bij me langs geweest met de vraag of ik zijn van Windows 7 naar Windows 10 kon upgraden. Nu zag ik dat hij een 'niet zo'n legale versie' had draaien en heb hem hiervoor een legale licentie voor 8.1 laten kopen. Ik had in gedachte zijn computer in een keer naar W10 te upgraden maar dit is helaas niet mogelijk omdat de installatie vraagt om een W10 code, en ik een 8.1 code heb.

Is er toch een manier om W10 direct te upgraden met een legale W8.1 code?

Alvast bedankt!

Reinoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50
Eerst windows 8.1 instaleren met de legale code en daarna upgraden naar windows 10 ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

nee is niet mogelijk.
Je kan upgraden van win7 of van win8/8.1
Dat je een key hebt maakt niets uit.
Dus win7 upgraden naar 8. Dan heb je een legale pc.
En die upgraden naar 10.
En dan evt een clean install

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Het probleem is dat ik niet met behoud van data én programma's van 7 kan upgraden naar 8.1.. Is er tot nu toe nog geen mogelijkheid je 8.1 key in te vullen in 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Coolreinoudnl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:48:
Het probleem is dat ik niet met behoud van data én programma's van 7 kan upgraden naar 8.1.. Is er tot nu toe nog geen mogelijkheid je 8.1 key in te vullen in 10?
Nee dat is niet mogelijk. Win8 key is geen win10key.
En waarom zou je dan wel naar win10 kunnen gaan met behoud van data en programmas?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Coolreinoudnl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:38:
Beste Tweakers,

Een goede vriend is vandaag bij me langs geweest met de vraag of ik zijn van Windows 7 naar Windows 10 kon upgraden. Nu zag ik dat hij een 'niet zo'n legale versie' had draaien en heb hem hiervoor een legale licentie voor 8.1 laten kopen. Ik had in gedachte zijn computer in een keer naar W10 te upgraden maar dit is helaas niet mogelijk omdat de installatie vraagt om een W10 code, en ik een 8.1 code heb.

Is er toch een manier om W10 direct te upgraden met een legale W8.1 code?

Alvast bedankt!

Reinoud
Ehh...disk eruit (even andere disk erin.....oude disk whatever), Windows 8.1 installeren.....Windows 10 erop...activeren....vervolgens oude disk erin en dan vanaf Windows 7 upgraden. Dan hoef je de key niet meer in te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
DarkSide schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

Nee dat is niet mogelijk. Win8 key is geen win10key.
En waarom zou je dan wel naar win10 kunnen gaan met behoud van data en programmas?
Omdat hij alles wil behouden, en ik geen zin/tijd heb om alles voor hem opnieuw te installeren.
TheVMaster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:52:
[...]

Ehh...disk eruit (even andere disk erin.....oude disk whatever), Windows 8.1 installeren.....Windows 10 erop...activeren....vervolgens oude disk erin en dan vanaf Windows 7 upgraden. Dan hoef je de key niet meer in te geven :)
Is te proberen, maar wel vrij omslachtig.

[ Voor 35% gewijzigd door Maverick24 op 06-08-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik bedoel als win8 op een of andere manier niet kan upgraden met behoud van programma;s
Waarom zou win10 dat dan wel kunnen?
Daarbij geeft de upgrade assistent nog aan welke programmas niet kunnen?
Anders allen die even uninstallen. (mocht de optie van theVMaster niet kunnnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Coolreinoudnl schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Omdat hij alles wil behouden, en ik geen zin/tijd heb om alles voor hem opnieuw te installeren.

[...]

Is te proberen, maar wel vrij omslachtig.
:+ Tja....wat gaat er sneller...evne ander diskje erin....(ssd?) clean install 8.1...gelijk upgrade naar 10 (gewoon even de tool downloaden) en dan heb je Windows 10 licentie.
Vervolgens HDD met Windows 7 er weer in....en dan upgraden en je Windows 10 licentie werkt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Gaan we dat maar doen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En denk eraan:

- backup maken
- backup maken
- nog een backup maken

en als je dat gedaan hebt, een backup maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1