Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

storingen met IPTV van KPN netwerkje opstelling

Pagina: 1
Acties:

• alan_smithee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 20:08
Ik heb de dezelfde opstelling dat op netwerkje is aangeraden.
Dus FTU -> TP link switch
-> VLAN 6 (internet) -> Sophos UTM en de rest van mijn netwerk
->VLAN 4 & 7 (IPTV & Telefonie) -> Experiabox -> IPTV & telefoon

Nu merk ik dat ik zeer regelmatig de IPTV box moet rebooten dat is al heel appart nu weet ik niet of mensen zonder deze opstelling dit ook moeten doen. Maar ik merk ook dat als ik de unit reboot dat ik dan de ethernet kabel van de FTU direct in de experiabox moet steken anders wil de IPTV unit niet doorstarten.

Ook merk ik dat geen programma's kan opnemen maar ik heb nog niet getest of ik dat ook heb als ik de Experiabox direct op de FTU aansluit.

Heeft iemand anders hier ervaring in of heeft zo'n zelfde opstelling?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Hoe lang heb je al last van problemen? En hoe lang draait de opstelling al? Het kan eventueel te maken hebben met de recente switch van bridged naar routed IPTV. Probeer de opstelling eens aan te passen aan de hand van deze beschrijving.

• alan_smithee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 20:08
Sinds de eerste dag eigenlijk. Dit is 3 weken geleden. Ik ben net afgestapt van Ziggo. Dank je wel voor de link ik ga er meteen mee aan de slag.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Probeer de STB (IPTV box zoals jij het noemt) eens untagged in VLAN4 aan te sluiten op je TP Link Switch, dus zonder Experiabox ertussen.

www.google.nl

• J0rt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 20:21
Wat MisteRMeesteR zegt inderdaad, ik heb het zelfde probleem gehad.
Iptv van kpn heeft niet perse die experiabox nodig.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Das alleen bij de glasvezel variant want de dsl variant kan niet zonder xperia, toch?

U+

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jeroen_ae92 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:49:
Das alleen bij de glasvezel variant want de dsl variant kan niet zonder xperia, toch?
Klopt, bij DSL heb je altijd een modem nodig om de VLAN's uit elkaar te halen. Dit kan een experiabox zijn of een andere router met DSL modem.

www.google.nl

Pagina: 1