Netflix niet vloeiend op TV te krijgen, ongeacht methode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeKnop
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2017
In het kort: Netflix wil maar niet zonder framedrops op mijn Samsung TV spelen, ongeacht of ik dit via de Chromecast of een bekabelde Macbook doe. Op de Macbook, waar de video dus tegelijkertijd in beeld is, loopt 'ie perfect vloeiend.

Ik heb een Samsung TV (UE55D6200). Van Netflix heb ik het HD abonnement, en de kwaliteitsinstelling staat op hoog (HD/UltraHD). Ik heb storingsvrij glasvezel internet, en het netwerk is het probleem ook niet: op de Macbook heb ik superstrak HD beeld zonder framedrops. Het gaat mis zodra ik het beeld naar de TV stuur.

Ik heb dat op twee manieren getest: via de Chromecast, en via een (high speed) HDMI kabel van een Macbook Pro die bekabeld op het netwerk zit. Beide oplossingen tonen schokkerig beeld, alsof er frames worden gedropt. Dit is echt heel duidelijk en storend. Het beeld op de Macbook, wat dus een spiegel is van wat op de TV speelt, is geheel perfect.

Ik heb alles uit staan op de TV wat zich bemoeit met het beeld: Motion Plus, ruisfilters, etc. (Als ik dit overigens juist aan zet wordt het iets beter maar is het nog steeds merkbaar, en krijg ik het "soap opera beeld"-effect.) Als ik 1080p afspeel via VLC of de ingebouwde Smart TV gaat dat probleemloos.

Ik sta echt voor een raadsel. Wat gaat er mis tussen de Chromecast/Macbook en mijn TV?

[ Voor 5% gewijzigd door RodeKnop op 06-08-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mijn Samsung D8000 verliepen apps als Fox Sports en Netflix ook niet vloeiend. Het is door wat beeldinstellingen toch een stuk beter geworden. Bij 'Geavanceerde instellingen' staat alles nu uit (kleurruimte op auto) behalve LED Motion Plus, die staat wel aan. Vervolgens heb ik onder 'Beeldopties' Digitale Ruisfilter en MPEG-Ruisfilter allebei op hoog staan (je kunt eventueel ook auto proberen) en Motion Plus op helder.

Dit gaat alleen over de chromecast; met een macbook heb ik het niet geprobeerd. Wellicht helpt het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb je niet een 24p cinema functie aan staan op je TV die niet matcht met de fps van de chrome/mac output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeKnop
Nee, ik heb alle instellingen dus uitstaan. Met alles aan (in allerlei varianten) lapt het wel wat op, maar het is nog steeds niet vloeiend:
Ik heb alles uit staan op de TV wat zich bemoeit met het beeld: Motion Plus, ruisfilters, etc. (Als ik dit overigens juist aan zet wordt het iets beter maar is het nog steeds merkbaar, en krijg ik het "soap opera beeld"-effect.)
Hij staat dus ook niet of 24fps. De TV geeft aan dat het 1920x1800 @ 60hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is er voor dit type Samsung TV geen Netflix app beschikbaar zoals bij mijn PS51D8000? Op de plasma versie van de D8000 draait Netflix via de Smart-app in ieder geval soepel en zonder opvallende haperingen. Ook al in de weer geweest met de laatst beschikbare firmware voor deze tv?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeKnop
In de Smart TV "market", of hoe dat heet, zit geen Netflix app. Om de een of andere reden ondersteunt de TV dat niet, ik meen destijds gelezen te hebben dat de rechten/DRM etc. toen nog niet in orde waren. Hij staat ook niet bij de supported devices.

De firmware van de TV is wel up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
RodeKnop schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:11:

Hij staat dus ook niet of 24fps. De TV geeft aan dat het 1920x1800 @ 60hz is.
Wat is de framerate van je content?
http://hometheater.about....ics/qt/framevsrefresh.htm

En wellicht staan hier wat tips in:
http://www.saturdayevenin...and-family/tech/hdtv.html

"In one Samsung model, for example, press the “Menu” button on the TV remote (not the cable remote), and choose “Picture Options.” Turn off the feature called “Auto Motion Plus.” The process varies by TV. Try menu/picture on your TV, and see if you can find it. If the solution is not readily available, crack open the user manual. Be assured: There is a way. Don’t leave this function off all the time, because you’ll want it on for sporting events!"

[ Voor 50% gewijzigd door ChojinZ op 07-08-2015 14:31 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeKnop
Ik weet niet precies hoe ik de framerate van Netflix z'n content kan achterhalen. Volgens de TV is het dus 60fps, maar of dat klopt? Volgens mij kun je ook nergens het fps overrulen.

Bizar is trouwens dat deze storing heel aanwezig is bij de serie die ik momenteel kijk (Orphan Black), maar vrijwel niet bij andere series die ik aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbreker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 14:57
Ik weet niet of je een oplossing hebt gevonden. Maar bij mij helpt het wel eens om het formaat anders in te stellen van 16:9 naar scannen. En als ik het heb weer terug te zetten naar 16:9. Het is een bekend probleem bij wat oudere Samsung tv's die op Fullhd moeten presteren via Hdmi. De content moet eigenlijk zo aangeleverd worden dat de software bijna niks hoeft te doen en daar gaat het meestal mis en is de hardware te traag.
Pagina: 1