Toon posts:

Interfacce SONY TV vervangen voor Android TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een Sony tv te kopen, een 55" uit de w80 serie (805, 809 of 829). Graag zou ik op de tv een Android besturing willen hebben, dus dan heb ik de 2015 modellen nodig, die met C achtervoeging. Deze zijn net een paar maanden uit en daarom relatief duur. De 2014 modellen zijn zo 20-25% goedkoper terwijl de specificaties vrijwel identiek zijn, m.u.v. een hogere refresh rate waar ik weinig om geef. Dus daarom vraag ik me af of het mogelijk is om de originele Sony interface van een 2014 model te vervangen voor Android TV, heeft iemand hier ervaring mee?
Andere optie is om nog een paar maanden te wachten zodat de prijzen op een 'normaal' niveua komen, maar hier heb ik eigenlijk geen geduld voor :)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Interface = OS

Zover ik weer wordt een OS specifiek op de gebruikte hardware geschreven en voldoet buiten het "vrijwel" gelijke specs niet, alsmede toegang tot de bootloader en compiler.

Tenzij je over de originele Android OS versie van de nieuwste versie voor Sony TVs beschikt (developer versie) en een whizzkid bent op gebied van Android porten en de specifieke hardware van Sony, dan zou het wellicht mogelijk zijn (Sony kennende zullen zij dit nooit doen of aanbieden), anders gaat het niet gebeuren (helemaal niet gezien de lage usergroup die het betreft)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Is een losse Android stick geen alternatief? Heb je alsnog je Android

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 15:55
Ik denk het niet, lijkt me niet dat Sony toelaat dat het besturingssysteem wordt overruled door een ander OS ...

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

De SOC die in de 2014 gebruikt worden is niet geschikt voor android.
Gaat je dus nooit lukken.

En volgens mij zijn de FHD versies van 2015 al wat gezakt. Dus even doorsparen
Of kijken naar alternatieven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit gaat zeer waarschijnlijk dus niet lukken.
Ik heb mijn maximum prijs bij een leverancier neergelegd, mag hij bepalen of ik al dan niet moet wachten.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Lees de reviews en bedenk of je niet liever een b model hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:00:
Lees de reviews en bedenk of je niet liever een b model hebt.
Waarom denk je dat ik overweeg om ongeveer 200 euro meer uit te geven?

Ik vermoed dat je niet zo'n fan bent van Android TV, als dit klopt; wat zijn je bezwaren?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb er geen ervaring mee maar heb het idee dat je als proefkonijn fungeert als je het nu koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Android TV staat nog in kinderschoen, helemaal bug vrij is het zeker nog niet. Desondanks krijg ik wel de indruk dat er een goede basis ligt, voldoende goed om de gok te nemen. Hoe vloeiend alles loopt is uiteraard afhankelijk van de gebruikte SOC. Wat ik lees zijn sommige 4K toestellen van Sony die nog niet helemaal vloeiend lopen, bij de HD toestellen schijnt dit niet zo'n issue te zijn.

Ik ga nu waarschijnlijk voor de twintuner: 55W808C

EDIT, de 55W808C blijkt geen twintuner te zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 16:30 ]

Pagina: 1