Waterkoeling in een mid tower case.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-10-2017
Hallo tweakers!

Na een upgrade voor mijn lieve pc heb ik wat onderdelen over die ik ga verkopen. Ik heb er nog nooit aan gedacht om spullen te ruilen, maar ik denk al een lange tijd na over waterkoeling (welke moderne game pc heeft dat nou niet?) en het leek mij dus wel wat om de spulletje te ruil aan te bieden. Ik heb al wat research gedaan en ik weet nu wel wat ik nodig heb. Alleen is mijn pc misschien niet ideaal voor een waterkoelingsysteem, het is namelijk een mid tower. Ik heb rondgekeken, en iets als een Corsair Hydro Series H60 of Cooler Master Seidon 120V VER.2 past er wel in lijkt mij. Maar het liefst heb ik gewoon een waterkoeling met pomp en reservoir aangezien ik het zo geweldig en modern uit vind zien. Mijn vraag is eigenlijk of dit wel gaat passen? Ik heb wel eens gezien dat ze het reservoir buiten de case hangen (geen probleem voor mij, ik vind het wel leuk uitzien :P), ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het mogelijk is en of er hier specifieke onderdelen voor nodig zijn. Ik schat de waarde van mijn spullen op zon 120 euro, hier moet wel wat leuks voor te krijgen zijn toch? Als iemand nog wat tips heeft wat ik wel en wat ik absoluut niet aan moet nemen, dan hoor ik het graag!

de case die ik heb:
cooler master k-380 advanced (mid tower)
met een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fMEj9hG.jpg
(90º ernaast, sorry! ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door M99South op 06-08-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:38
Je kan voor een 5,25 inc res/pompbay gaan. (ziet er ook mooi uit met gekleurde vloeistof). Maar je rad support is niet geweldig. Hij zijn enkele 120/140 rads. Niet geheel mijn voorkeur. Maar misschien gelijk een reden voor kast upgrade? Zoals een fd define S of een phanteks entoo pro?

Beide zijn erg mooi.

En 120 euro voor custom loop waterkoeling is best crap. Tenzij je erg geluk heb 2de hands producten.

En om welke cpu gaat het? Een 4460 gaat prima met een 120/140 rad. Maar een 8core amd 5k OC cpu gaat wel problemen opleveren.

http://www.highflow.nl/wa...ling-system-mc-g12v1.html

Misschien zo iets? De cooling is best goed(wel je eigen vloeistof maken) schilt op load ong 5-10 graden). Maar durft niet te zeggen of hij na 1 jaar nog draait bvs.

[ Voor 47% gewijzigd door loki504 op 06-08-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:05:
En om welke cpu gaat het? Een 4460 gaat prima met een 120/140 rad. Maar een 8core amd 5k OC cpu gaat wel problemen opleveren.
Bedankt voor de reactie! Ik heb een i5 4690K, en ik heb geen idee wat rads zijn (ik ken het alleen van radiations ;)) maar ik ga het googlen!.

Het voorbeeldje ziet er trouwens goed uit, zoiets is precies wat ik zoek! Het lieft hou ik de case die ik nu heb, maar als het moet dan moet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
rads = radiators.

http://www.highflow.nl/radiatoren/1-x-120mm-120/

hier plak je een fan op/onder. en die zorgt er voor dat je water afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:12:
rads = radiators.

http://www.highflow.nl/radiatoren/1-x-120mm-120/

hier plak je een fan op/onder. en die zorgt er voor dat je water afkoelt.
Aah ik snap het! De pomp zit bij de magicool ook gewoon in de radiator als ik het goed zie? Dit is dus ongeveer hetzelfde als zon corsair h60, alleen dan met een reservoir erbij, perfect dus eigenlijk. En deze krijg ik misschien nog wel in de case verwerkt. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
Zon 120/140 waterkoeling lijkt mij opzich wel genoeg voor een (nog) niet overclockte 4690K, altijd beter als 1 intake en een paar outtake fans ;). Zou ik dus voor zo iets moeten gaan? En nog even terug op het reservoir, word deze warm? Zou ik de fan op de bodem eruit halen en hem daar plaatsen, of hem toch buiten de case doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Je hoeft hem niet buiten de kast te doen. Maar de voorkeur heeft toch echt om de rads als exhaust te gebruiken. Zodat deze de warme lucht direct naar buiten te gooien. Anders krijgen je andere component het wat warm wat je ook niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:26:
Je hoeft hem niet buiten de kast te doen. Maar de voorkeur heeft toch echt om de rads als exhaust te gebruiken. Zodat deze de warme lucht direct naar buiten te gooien. Anders krijgen je andere component het wat warm wat je ook niet wil.
De radiator wou ik aan de achterkant plaatsen, maar mijn mobo heeft een grote heatskink en daar had ik al een kleine oplossing voor bedacht, het lijkt mij misschien beter om 1 fan buiten de case te doen, de radiator binnen en daar nog een fan op aan de binnenkant, of is dat een slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Nee hoor je heb eigenlikk 3 mogelijkheden.

Push(lucht door de rad duwen).
Pull(lucht door de rad trekken)
En push pull. (lucht aan 1 kant duwen en de andere trekt.)

Push pull is bijna in elk scenario beter. Maar het scheelt niet heel veel in temps. Zou eerst eens kijken wat de temps zijn bij een push config. En vergeet niet even langs de supermarkt/drogist om je eigen koelvloeistof te maken. Die van standaard is niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:38:
Nee hoor je heb eigenlikk 3 mogelijkheden.

Push(lucht door de rad duwen).
Pull(lucht door de rad trekken)
En push pull. (lucht aan 1 kant duwen en de andere trekt.)

Push pull is bijna in elk scenario beter. Maar het scheelt niet heel veel in temps. Zou eerst eens kijken wat de temps zijn bij een push config. En vergeet niet even langs de supermarkt/drogist om je eigen koelvloeistof te maken. Die van standaard is niet echt geweldig.
Ja dat bedoelde ik ook, eigenlijk gewoon de push config zoals normaal ook gedaan word in de case, maar dan nog een fan aan de buitenkant van de case die de lucht eruit trekt. En een eigen vloeistof gaat het ook zeker worden, gedestileerd water lijkt mij het beste? Moet daar nog wat anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
M99South schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:51:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook, eigenlijk gewoon de push config zoals normaal ook gedaan word in de case, maar dan nog een fan aan de buitenkant van de case die de lucht eruit trekt. En een eigen vloeistof gaat het ook zeker worden, gedestileerd water lijkt mij het beste? Moet daar nog wat anders in?
Je moet nog wel iets van anti algen spul in dacht ik(heb zelf nog geen watercooling😞).

Je kan vast wel een guide vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:55:
[...]

Je moet nog wel iets van anti algen spul in dacht ik(heb zelf nog geen watercooling😞).

Je kan vast wel een guide vinden op internet.
Ik heb hier en daar wat tips gevonden en een lijstje gemaakt:
-gedestileerd water
-anti corosie
-anti alg
-uv active kleurstof
-silver coil
-anti schuim

Ik hoop dat het me blij gaat maken, nogmaals bedankt! Ik zal een foto erbij zetten als het allemaal is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
voor foto's etc hebben we een topic.

Het Show je Build! Topic

ziet er goed uit. of silver coil nut heeft zijn mensen het niet helemaal eens met elkaar.
sommigen doen het wel sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M99South
loki504 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:22:
ziet er goed uit. of silver coil nut heeft zijn mensen het niet helemaal eens met elkaar.
sommigen doen het wel sommige niet.
Ik zie inderdaad ook verdeelde meningen, maar voor €10 wil ik het wel eens proberen
Pagina: 1