Opbouwen van nieuw systeem voor internetten

Pagina: 1
Acties:

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Omdat ik nog een PII kast heb staan met:

voeding 235W ( eventueel vervangen )
3,5 diskette station
8,4 Gb HD
monitor
toetsenbord
muis

leek het me best een aardig idee om hem verder weer aan tevullen tot een kompleet systeem.
De bedoeling ervan is om hem hoofdzakelijk te gebruiken voor internetten.
Zodoende blijven de andere systemen enigzins gevrijwaard van allerlei ongerechtigheden.
Het is niet de bedoeling om er een super-systeem van te maken.
Daarom heb ik aan de volgende componeten gedacht en op diverse plaatsen de bijbehorende prijzen opgezocht.

De verdere specificaties zijn te vinden op: http://www.marisael.com/computer.html

Is dit een gunstige configuratie met hetgeen hierboven al is genoemnd of mis ik ergens nog een onderdeel?
Zijn er andere suggesties betreffende opbouw , prijzen, leveranciers?
Laat het weten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
neem gewoon zo'n socket a all in one bordje met een duron en 128 mb. lekker goedkoop.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

als het alleen maar voor internet is zou ik idd ook gewoon voor een goedkoop systeem gaan, zelfs op een p200 systeem kan je nog redelijk goed internetten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Een toestenbord, is dat nieuw?? :)

Die van Informatique ziet er wel leuk uit, maar waarom geen Duron? Misschien kan je ook aan onboard video denken ipv Ge-force MX

• Marc H
  • Laatst online: 03:00

Marc H

- - Is wakker - -

365,- MSI k7T Turbo (zonder raid, met audio)
180,- AMD Duron 800
30,- Coolermaster EP5-6H51 CPU cooler
85,- 128 MB SDRAM PC133
290,-sus V7100 GeForce 2MX
------------
950.- (prijzen mycom, beetje rondzoeken en je bent nog goedkoper uit)

Voor een beetje internetten heb je helemaal geen athlon nodig, een duron of celeron is meer dan voldoende.

Zou ook niet voor de Asus gaan, maar voor de MSI, uit de meeste reviews komt hij als stabielste socket A plank, en er zit al audio onboard.

Succes!

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Die van Informatique ziet er wel leuk uit, maar waarom geen Duron? Misschien kan je ook aan onboard video denken ipv Ge-force MX
Helemaal mee eens.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 18 juni 2001 19:00 schreef PiNDa.CoM het volgende:

Misschien kan je ook aan onboard video denken ipv Ge-force MX
of een TNT 2, Geforce MX is idd een beetje overkill, als je alleen wilt i'netten

• Piet Marisael
Op maandag 18 juni 2001 19:03 schreef Marc H het volgende:
180,- AMD Duron 800
85,- 128 MB SDRAM PC133
290,-Asus V7100 GeForce 2MX
------------
950.-
Als ik dit zo bekijk dan kan het inderdaad goedkoper als ik een AMD Duron kies.
Die koeler zou ook kunnen vervallen, Alternate levert ze bij de processor bij voor een luttel bedrag meer.
Is bij deze configuratie een 235Watt voeding voldoende of moet ik alsnog uitkijken naar een grotere?

• Buck Danny
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

235 Watt is voldoende, tenzij je er in de toekomst veel dingen aan gaat hangen. Is het trouwens een AT of ATX kast?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 18 juni 2001 18:56 schreef dreeke het volgende:
als het alleen maar voor internet is zou ik idd ook gewoon voor een goedkoop systeem gaan, zelfs op een p200 systeem kan je nog redelijk goed internetten
zelfs met een 486...

Verwijderd

Ik zou ergens een PII + mobo + onboard video vandaan halen (2e hands). 150-200 piek en hij doet ut dan weer en kan je er leuk op internetten.

• Piet Marisael
Op maandag 18 juni 2001 20:42 schreef PiNDa.CoM het volgende:
235 Watt is voldoende, tenzij je er in de toekomst veel dingen aan gaat hangen. Is het trouwens een AT of ATX kast?
Huh?
er heeft een PII 300 Mhz ingezeten.

het enige wat er straks in gaat komen is een module voor OF kabelinternet OF ADSL.
uiteindelijk zal het toch ADSL worden, dus met die snelheid moet ook rekening gehouden worden.
zojuist wordt ik erop geattendeerd dat ik eventueel ook een Asus A7V-E Socket A 200MHz UDMA 100 275,00 zou kunnen nemen als moederbord. (??)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 20:44 schreef Kev0867 het volgende:
zelfs met een 486...
Dat zou ik niet zeggen... tegenwoordig toch best wel veel flash, en met meerdere venstertjes tegelijk klapt een 486 volges mij geheid vast (tevens door het weinige geheugen dat die systeempjes hebben). Bovendien kun je er geen modern besturingssysteem opzetten.

Een pentium 200 zou ik toch wel het minimum noemen. Ik klok mijn k6-3+ namelijk wel es softwarematig terug naar 200 Mhz zodat ik de fan deruit kan trekken zonder dat hij oververhit raakt, en dat gaat nog net leuk. Je kunt zelfs nog fijn surfen en ondertussen een mp3tje op de achtergrond draaien. Maar als er al veel bewegende plaatjes (banners) komen, begint te muziek al te stotteren...

• Buck Danny
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Op maandag 18 juni 2001 21:07 schreef Piet Marisael het volgende:

[..]

Huh?
er heeft een PII 300 Mhz ingezeten.

het enige wat er straks in gaat komen is een module voor OF kabelinternet OF ADSL.
uiteindelijk zal het toch ADSL worden, dus met die snelheid moet ook rekening gehouden worden.
zojuist wordt ik erop geattendeerd dat ik eventueel ook een Asus A7V-E Socket A 200MHz UDMA 100 275,00 zou kunnen nemen als moederbord. (??)
Ik weet dus niet of er AT mobo's voor de PII bestonden, als dat wel zo is heb jij misschien een AT kast en past daar geloof ik geen hedendaagse ATX mobo in. Someone correct me if I'm wrong please??

• Piet Marisael
Op maandag 18 juni 2001 21:18 schreef PiNDa.CoM het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of er AT mobo's voor de PII bestonden, als dat wel zo is heb jij misschien een AT kast en past daar geloof ik geen hedendaagse ATX mobo in. Someone correct me if I'm wrong please??
Ik heb het even nagekeken: er zat een Intel AL440LX moederbord in.
Een ATX dus :)

Ondertussen is er een ander configuratie bijgekomen van MYCOM.
Deze komt uit op 750,00 de goedkoopste op dit moment.
Vraag me trouwens wel af of ik nu niet te ver door draaf met een systeem dat het straks niet aankan?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

als je alleen wilt internetten is dat laatste mycomsysyteem prima hoor.

het enige echt noodzakelijke stukje hardware voor een internetcompu is een goeie scrolmuis.

Bijkomend voordeel is dat de compu ook prima geschikt is voor al uw officetoepassingen.

Great minds think alike!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 19:03 schreef Marc H het volgende:
180,- AMD Duron 800
85,- 128 MB SDRAM PC133
290,-sus V7100 GeForce 2MX
------------
950.- (prijzen mycom, beetje rondzoeken en je bent nog goedkoper uit)

Voor een beetje internetten heb je helemaal geen athlon nodig, een duron of celeron is meer dan voldoende.

Zou ook niet voor de Asus gaan, maar voor de MSI, uit de meeste reviews komt hij als stabielste socket A plank, en er zit al audio onboard.

Succes!
lijkt me een heel goed systeem zo ik zou niet adviseren een p200 te gaan interneten dat loopt niet echt soepel ne voor minder dan 1000 piek heb je een heeel leuk systeempje. :)
Pagina: 1