Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-04-2018
Ik heb recentelijke een nieuwe videokaart aangeschaft (MSI GTX 960 Gaming 2GB) samen met een nieuwe SSD voor de pc. Zodra ik de kaart erin zette kreeg ik geen signaal meer van zowel onboard (die het eerst wel deed) en de GPU.

Vervolgens heb ik de gpu eruit gehaald, geboot en de nvidia drivers geinstalleerd en hoopte dat dat zou werken. Helaas niet. Toen ik eenmaal in de bios de primary vga van pci-e --> onboard veranderde wou de computer booten met de gpu in het systeem, maar nog steeds geen output via de kaart zelf.

Als laatste troef probeerde ik de Intel Graphics te disablen en via device manager de nieuwste gpu drivers te installeren (ik had al de meeste recente geforce drivers, maar hij installeerde desalniettemin als nog software). Ook dit werkt niet.

Heeft er iemand nog tips, trucs of ideeën?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:41:

Heeft er iemand nog tips, trucs of ideeën?

Alvast bedankt!
Specificaties van je systeem?
Voedingskabel(s) wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zoals hierboven wordt gemeld, meer informatie over je systeem is zeer welkom.

We kunnen niet ruiken wat voor onderdelen jij hebt want dan kunnen we wel van alles zeggen zoals heb je naar de vaatwasser gekeken misschien spoelt ie niet goed! (Bad example i know)

Als jij meer input geeft dan kunnen wij jou best helpen. Dus pc informatie, hardware!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Ah, mijn excuus

Specs:

Intel i3-4130
8GB 1600 Mhz RAM
MSI GeForce GTX 960 Gaming 2GB
Crucial BX100
Asrock B85m Pro4
XFX Pro550W

En ja, de kabel zat er elke keer goed in (zowel output als voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:08:
Ah, mijn excuus

Specs:

Intel i3-4130
8GB 1600 Mhz RAM
MSI GeForce GTX 960 Gaming 2GB
Crucial BX100
Asrock B85m Pro4
XFX Pro550W

En ja, de kabel zat er elke keer goed in (zowel output als voeding)
De kabel zat er elke keer goed in van je voeding? Heb je soms telkens de kabels eruit en erin gestopt?

Oke here it goes:

- heb je hem goed aangedrukt in je pci-e lane? Zo nee, probeer dat eens
- zie je de fans wel draaien van je videokaart als je de stroom erop zet?
- heb je de juiste pin connectors gebruikt? Niet zeker? Kijk goed of je de juiste gebruikt hebt. 6 pins of 2+6 pins

Meeste oorzaken hiervan is dat men of de kaart niet goed in de lane heeft gedrukt of niet alle/juiste pin connectors heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kaart zit goed in het slot? Geeft de kaart piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Ik moest hem eruit halen anders had ik geen output op zowel de integrated als de gpu zelf.

Ik ben er vrij zeker van dat hij er goed inzit, vastgeschroefd en alles (hij wordt immers herkent in Windows)
De fans draaien wanner hij boot en de LED achter het MSI logo brand ook
En ik heb de 1x 8 Pin er ingedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Ik hoor ook geen piepjes.

Ik denk zelf dat het iets driver/setting gerelateerd is of een kapotte PCI-e lane maar dan is het apart dat windows de kaart wel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:15:
Ik hoor ook geen piepjes.

Ik denk zelf dat het iets driver/setting gerelateerd is of een kapotte PCI-e lane maar dan is het apart dat windows de kaart wel herkent.
Of de videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
De kaart zelf wordt herkent, maar het kan de HDMI poort zijn. Maar dan is het apart dat de pc helemaal niet boot als in de bios PCI-e als main vga gekozen wordt (dus ook niet via onboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:14:
Ik moest hem eruit halen anders had ik geen output op zowel de integrated als de gpu zelf.

Ik ben er vrij zeker van dat hij er goed inzit, vastgeschroefd en alles (hij wordt immers herkent in Windows)
De fans draaien wanner hij boot en de LED achter het MSI logo brand ook
En ik heb de 1x 8 Pin er ingedaan
Ik snap er geen reet van! In je verhaal vertel je dat zodra je de kaart erin deed dat je geen output had. Dus geen beeld en hier vertel je dat je zelfs in je Windows kwam?

Dit zeker middels je onboars gpu? Hoe heb je de kaart op je monitor aangesloten? Dvi? Hdmi? Dp?
Heb je andere kabels die je kan proberen op een andere input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
De eerste keer dat ik de kaart er in deed hij niets, pas later toen ik in de bios de main vga veranderde naar onboard wou hij booten met de gpu in de computer. Maar ik heb nog geen output via de kaart gehad, alles verliep via onboard.

Hij is aangesloten via hdmi op mijn tv en die heeft helaas geen andere inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:39

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Kan het misschien zijn dat het moederbord de kaart niet accpeteerd door out of date bios? Dat is mij namelijk ook een keer overkomen met een nieuwe generatie videokaart, dus wellicht eens kijken of de laatste versie bios geinstalleerd is?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Dat zou misschien kunnen, maar zou dat zo snel gaan? De PC is haswell gebaseerd, dus aardig recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:29:
Dat zou misschien kunnen, maar zou dat zo snel gaan? De PC is haswell gebaseerd, dus aardig recent.
Ik denk dat je een defect hdmi output hebt. Heb je je tv ook op detectie? Ziet hij hdmi aansturen via kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:39

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:29:
nou... ik weet niet of het zo snel kan gaan, maar een bios update is sowieso niet slecht (mits je het goed doet). Verder denk ik dat je op dit moment alles uit zal moeten sluiten voordat je bij het probleem komt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[quote]Xtr3me4me schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat je een defect hdmi output hebt. Heb je je tv ook op detectie? Ziet hij hdmi aansturen via kanalen?

Vergeet mijn tekst hierboven. Probeer te kijken of je de nieuwste bios kunt downloaden en installeren (lees goed voordat je dit doet en maak backup van je bios!!!!<<<)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Ik ga bezig met de bios, kijken of dat werkt. Ik kreeg in ieder geval 0 input via de HDMI op de kaart, dus als de bios niet werkt de kaart in een systeem van een vriend gooien en dan maar voor het beste hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nanopico schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:37:
Ik ga bezig met de bios, kijken of dat werkt. Ik kreeg in ieder geval 0 input via de HDMI op de kaart, dus als de bios niet werkt de kaart in een systeem van een vriend gooien en dan maar voor het beste hopen.
Kijk dat zijn inputs van jezelf waar je wat mee kan doen. Werkt de kaart nog niet dan rma sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Bios heeft helaas niet geholpen, morgen de kaart in een ander systeem doen en kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Er is inmiddels meer bekend en het wordt er niet duidelijker op.

De videokaart werkt prima, is in meerdere systemen gebruikt en getest. Uiteindelijk is hij naar de lokale paradigit gegaan voor onderzoek nadat ik er niet uitkwam. Zij zeiden dat er een aantal bios instellingen niet goed waren ingesteld en hij het nu dus moet doen, maar zodra ik thuis kom: geen beeld. Vervolgens terug naar de paradigit om hem daar te testen en de pc doet het prima (beeld via de HDMI).

Het probleem ligt dus niet aan de computer, maar het lijkt mij ook sterk dat het aan de kabel + TV ligt. In de afwezigheid van de pc heeft de laptop 2 weken aan de tv gehangen zonder problemen. De kabel is dus niet defect en de tv ook niet (ik heb verschillende kabels en inputs geprobeerd)

Wat kan de reden zijn dat hij geen beeld geeft op mijn tv, maar wel op andere monitoren

Mijn TV: Panasonic Viera TX-40AX630E

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wees niet eigenwijs, probeer een andere kabel, die kosten geen drol bij de action.
Het kan bij hdmi handshaking misgaan. Start je pc eerst (ff laten rammelen tot je weet dat de desktop er wel ong moet staan) en doe later de tv aan, dat wil ook wel eens een oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Dat is iets wat ik zeker ga proberen, maar waarom doet de kabel + input het wel met de laptop (en eerder op het moederbord) en niet via de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
Inmiddels heb ik een nieuwe HDMI kabel geprobeerd in alle poorten van de TV (geen effect), maar er is wel nieuwe info. Ik heb een oude Radeon HD 5830 die ik nog had liggen in de computer gestopt. Meteen bij de boot-up was er beeld. Dus ik weet dat het iets met GTX 960 te maken heeft, maar de GTX 960 werkt verder prima in andere systemen en bij andere monitoren/tv's.

Heeft iemand nog ideeën, want ik heb er 0 meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Instellen op native TV resolutie dus b.v. 1080p24.
Je tv lijkt problemen te hebben met de GTX960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanopico
De tv instellen om 1080p te tonen binnen de instellingen van de tv bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Laatst online: 16:25

Beyond

Dussssss.......

Heb zelfde tv en ook problemen gehad met een ziggo decoder en mijn htpc (zotac). Ook nog geen goede oplossing.

Ik volg dit topic ook even.

Wellicht heeft iets te maken met 4k en resolutie. Kan dat?

[ Voor 18% gewijzigd door Beyond op 07-10-2015 21:01 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Beyond schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:58:
Heb zelfde tv en ook problemen gehad met een ziggo decoder en mijn htpc (zotac). Ook nog geen goede oplossing.

Ik volg dit topic ook even.

Wellicht heeft iets te maken met 4k en resolutie. Kan dat?
Welke problemen met ziggo decoder? Ik weet dat de decoders die UPC gebruikte (zeg gebruikte, wat is nu ziggo, weet niet of ziggo dezelfde gebruikt), althans de extra decoder (kleine voor op slaapkamer) niet samen gaat met aantal modellen TV's.

Waaronder mijn 42inch Phillips TV. Wat ouder beestje. Maar kreeg steeds zwart wilt beeld en kleuren die door elkaar liepen.

Monteur was hier om het netwerk te verbeteren. Gevraagd wat het probleem was. Zonder dat hij mn kamer op is geweest.. Ik zei het is een ouder model phillips TV. Toen zei hij direct ja dat is het probleem, om een of andere reden doet de decoder het daar (nog?!) niet goed mee. Hij wist ook niet of dat verholpen ging worden. Dus terug gestuurd en gewoon boven kpn digitenne gehouden.

PS: Kan niet relevant voor je zijn, excuus dan.

Edit; Gaat om de kleine horizon decoder. Weet niet of de andere standaard decoder die ziggo nu aanbied dezelfde software heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door legendareN op 07-10-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Laatst online: 16:25

Beyond

Dussssss.......

Had zo'n Cisco Recorder (ontvangen via Ziggo). Heb een ci+ module gekocht. Neem nooit iets op.

Maar wil niet dit topic kapen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Beyond op 07-10-2015 22:44 ]

Al het goeie.......

Pagina: 1