Eyefinity 6, 6 apparte schermen.

Pagina: 1
Acties:

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Beste,

Ik heb voor een vriend een pc samengesteld en we hebben eyefinity 6 werkend. De pc verspreid 1 bureauachtergrond netjes over 6 schermen. Het rangschikken is ook goed gelukt

Wat we ook willen is dat we bijvoorbeeld 6 internet ramen afzonderlijk over 6 schermen kunnen openen zonder dat dit verspreid wordt over 6.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 07-08-2015 08:49 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Even een upje :)

We hebben er een probleem bij. Het werkte allemaal goed tot ik voor de zoveelste keer een herstart deed. 1 scherm werd niet meer herkend en ik kon bij eyefinity settings onder CCC niet meer het profiel 3x2 kiezen (3 schermen boven en 3 onder).
Ik ben er wel achter dat alle displayporten en beeldschermen gewoon werken. Want als ik onder AMD CCC en scherm wil toevoegen gaat dit gewoon, maar als ik bijvoorbeeld scherm 6 wil toevoegen gaat 2 weer uit, als ik bij scherm 4 hetzelfde wil doen, gaat 1 bijvoorbeeld weer uit. Kortom de kaart wilt voor geen mogelijkheid 6 schermen meer aansturen, maximaal 4 en heel soms 5 :)

Ik heb het idee dat er onder windows 10, onder beeldscherminstellingen iets niet goed staat, alleen ik weet niet wat??
Weet iemand de basisinstelling die sowieso onder windows 10 beeldscherminstelling gekozen moet worden, en welke onder AMD CCC? Ik heb nl het idee dat deze met elkaar in conflict zijn, en ik daarom onder CCC het profile 3x2 niet kan kiezen.
Ik zou zeggen dat onder windows beeldscherminstellingen de basis gelegd moet worden en onder AMD CCC de boel verder moet tweaken. Maar is dit wel zo?

Op google is er overigens maar weinig over te vinden, veelal filmpjes op youtube waar spellen onder eyefinity geshowed worden, maar nergens hoe je dit in moet stellen stapsgewijs.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 17:55

Shunt

Boe

Audione0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:26:
Beste,

Ik heb voor een vriend een pc samengesteld en we hebben eyefinity 6 werkend. De pc verspreid 1 bureauachtergrond netjes over 6 schermen. Het rangschikken is ook goed gelukt

Wat we ook willen is dat we bijvoorbeeld 6 internet ramen afzonderlijk over 6 schermen kunnen openen zonder dat dit verspreid wordt over 6.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.
Zonder third party software gaat dat denk ik niet lukken.
Het hele punt van eyefinity is juist dat je er een groot scherm van maakt en Windows herkent het dan natuurlijk ook gewoon als een groot scherm.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Shunt schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Zonder third party software gaat dat denk ik niet lukken.
Het hele punt van eyefinity is juist dat je er een groot scherm van maakt en Windows herkent het dan natuurlijk ook gewoon als een groot scherm.
Oke, dit hadden we indd werkend. echter krijgen we het niet meer voor elkaar om meer dan 5 schermen op deze kaart werkend te krijgen, de 6e vertikt t.
De ene keer doet scherm 1 het bijvoorbeeld niet, en als we een instelling wijzigen werkt beeldscherm 1 niet en gaat scherm 6 weer aan.

Tussen de displays en videokaart zitten per scherm 1 displayport--->HDMI kabel tussen. Is een alles in 1 kabel. Kan het zijn dat er bijvoorbeeld een actieve adapter tussen moet, en werkt het met zo'n alles in 1 kabel simpelweg niet?
Het rare is dat het heel even gewerkt heeft.

De kabel waar ik over praat is deze:
https://www.alternate.nl/...duct/1137232?event=search

De grafische kaart:
https://www.alternate.nl/html/product/1139975

Displays:
https://www.alternate.nl/...1190807?tk=14236&lk=14528

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

HDMI en DP zijn compatibel met elkaar, dus geen actieve adapter voor nodig. Zal wel software matig iets zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Damic schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:40:
HDMI en DP zijn compatibel met elkaar, dus geen actieve adapter voor nodig. Zal wel software matig iets zijn.
We zijn er achter. Op de doos van de videokaart staat dat er vanaf 2 schermen bij een HDMI scherm actieve adapters gebruikt moet worden. Deze toch maar aangeschaft en nu werkt t allemaal naar behoren.

Iig thnx voor de hulp die er geboden is. Hier kan een slotje op.

Pagina: 1