Toon posts:

Monitor word heel even zwart, alleen bij gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn monitor.
Samsung syncmaster P2770.
Het is al een wat oudere monitor, maar bevalt nog prima, dus zou graag het probleem oplossen.
Hij schakelt bij gamen soms even uit. Dan word het scherm zwart, vervolgens zie ik hdmi op het scherm verschijnen, en werkt hij weer, de led's onderin de monitor gaan ook even uit, en springen gelijk weer aan.
Het rare is, dat het bij youtube, films, browsen noem maar op, niet gebeurt. Echt alleen bij games.
De tijden dat het gebeurt is ook heel onregelmatig, zo zit ik 20 minuten te gamen, en gebeurt er niks, dan gebeurt het 10x in 5 minuten.
Andere drivers, hdmi kabels, allemaal al geprobeerd.
Iemand ideeën waar het aan kan liggen?

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01 08:44

Gilraen

The audacity!

Wat voor videokaart heb je? Ook al geprobeerd of het met een andere GPU ook nog gebeurt?

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Verwijderd

Topicstarter
290 van XFX. Andere kaart niet geprobeerd, wel een andere ingang. Dan gebeurt precies hetzelfde.
Ik heb 3 monitoren, wissel ik ze om qua kabels, valt nog steeds die monitor uit.
Dus het ligt niet aan de uitgangen op de kaart.

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-01 08:44

Gilraen

The audacity!

Plaats je systeem anders even, dan hebben we wat meer info :)

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Verwijderd

Topicstarter
Xeon 1230V2 op een Msi z77ia-e53. 8gb geheugen, Xfx 290, seasonic S12II 620. Maar aan het systeem ligt het niet hoor. Zoals ik al zei, ik heb 3 monitoren, 2 blijven prima werken, alleen die samsung valt telkens uit.
Ook als ik de monitoren van poorten omwissel,(dus de samsung op een dvi poort van de Philips) blijft de samsung uitvallen. De Philips monitoren die er naast staan,(die een stuk nieuwer zijn) blijven prima werken, en kan ook gewoon verder gaan op 2 monitoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 13:56 ]

Verwijderd

Als je zeker weet dat het niet aan je systeem ligt, en je weet dat het aan de samsung scherm ligt. Dan heb je je probleem toch al gevonden? Probeer is dat scherm op een andere pc of eventueel laptop.

Krijg je hetzelfde probleem dan voila..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het probleem het scherm is. Dat was mijn vraag ook niet. Wat kan ik hier nog aan doen is de vraag. Wat is het probleem, en is er iets aan te doen.
Merk nu wel dat het vooral gebeurt als mijn scherm donker is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 15:21 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mogelijk is het zo'n optie die bij een donker scherm de backlight uit zet o.i.d. in die richting. Heb je al op internet gezocht naar mensen met hetzelfde probleem met dit scherm?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, niets over te vinden. Überhaupt over dit scherm weinig te vinden, laat staan op forums.
Ik heb hem al jaren, nooit dit probleem gehad. Niks in de opties veranderd. Hij gaat echt gewoon even uit. En springt gelijk weer aan. Het duurt echt maar 1-2 seconden. Toch lastig als je ergens op aan het schieten bent ;) Normaal stond dit scherm in het midden, maar dat heb ik maar even omgewisseld.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb een P2470HD, hier heb geen probleem (met DVI-D op 1920*1080*60Hz).
Geluid gaat via een 3.5 mm connector op de desktop zelf naar een 2.1 set. (stereo met woofer)
Maar het is een TV/monitor combi.
Op de monitor zelf kan je op de menu komen, misschien werkt als je eraan rommelt.

Wel jammer dat ik hier nooit iets positiefs lees over 2470 en 2770. ;(

Ojah, deze monitoren hebben een bug, is misschien niet relevant, maar nadat je op de rode lamp heb aangeraakt om de beeldscherm uit te schakelen, wil het soms zijn dat de backlight niet uitgaat. dus zie je een zweem 's nachts en vaak gaat ie ook aan en uit (no connection)

[ Voor 57% gewijzigd door MedionAkoya op 07-08-2015 16:02 ]

Trein?

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 17:14
Kijk na of er in het OSD van je monitor de optie voor dynamisch contrast aanstaat.Dat verlaagd de spanning op je CCFL backlight.
Door de veroudering van de lampen kan de stuurspanning onder drempel spanning komen waarbij de CCFL's nog aanblijven.

Verwijderd

Topicstarter
Die optie zit voor zo ver ik kan zien niet op de monitor.
Pagina: 1