Hallo allemaal 
Ik zoek een?
Router!
Wat is je budget?
Ik ga liever niet over de €80, €100 zou evt nog kunnen maar dan moet het het wel waard zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb er liever een die niet al te lelijk of goedkoop oogt, hij komt in het zicht te staan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Deze router wordt het hart van mijn thuisnetwerk. Ik woon in een huis met 3 verdiepingen. Op de begane grond, in de meterkast, waar de DSL-kabel het huis binnen komt, komt het modem te staan. Vanaf daar gaat er een ethernetkabel naar de eerste verdieping, waar deze router komt te staan (op de huidige plek van het modem). Vanaf daar gaan kabels door het hele huis om de internetverbindingen verder te verdelen. In de huidige situatie zit er 20m DSL-kabel tussen de meterkast en het modem, wat zijn effect heeft op de internetsnelheid. Vandaar deze netwerkverbouwing. Ook de LAN-snelheid is om te huilen (5MB/S
), maar daar moet nu verandering in komen.
Via de router wordt dagelijks gegamed, en er loopt ook regelmatig back-upverkeer van verschillende computers naar de homeserver. (die heet trouwens Oscar
). Verder zijn er 2 (soms 3) laptops (en een computer*, die kon er niet meer bij in het 4-poorts modem. Nu als het even kan graag weer met kabel.
) via de wifi verbonden, net als 4 smartphones en en chromecast. Er lopen ethernetkabels naar 1 kantoorpc, 1 gamepc, *1 simpele spelletjes-en-schoolpc, Oscar (de homeserver), en een simpele switch van D-link waar op zijn beurt weer een Raspberry Pi B AKA webserver, een minecraftserver en een laptop aan hangen.
Zo, ik hoop dat dit genoeg info is. Zo niet, geef een gil!
Alvast bedankt,
Reinier
Ik zoek een?
Router!
Wat is je budget?
Ik ga liever niet over de €80, €100 zou evt nog kunnen maar dan moet het het wel waard zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb er liever een die niet al te lelijk of goedkoop oogt, hij komt in het zicht te staan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Deze router wordt het hart van mijn thuisnetwerk. Ik woon in een huis met 3 verdiepingen. Op de begane grond, in de meterkast, waar de DSL-kabel het huis binnen komt, komt het modem te staan. Vanaf daar gaat er een ethernetkabel naar de eerste verdieping, waar deze router komt te staan (op de huidige plek van het modem). Vanaf daar gaan kabels door het hele huis om de internetverbindingen verder te verdelen. In de huidige situatie zit er 20m DSL-kabel tussen de meterkast en het modem, wat zijn effect heeft op de internetsnelheid. Vandaar deze netwerkverbouwing. Ook de LAN-snelheid is om te huilen (5MB/S
Via de router wordt dagelijks gegamed, en er loopt ook regelmatig back-upverkeer van verschillende computers naar de homeserver. (die heet trouwens Oscar
Zo, ik hoop dat dit genoeg info is. Zo niet, geef een gil!
Alvast bedankt,
Reinier
[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 06-08-2015 17:43 ]
¯\_(ツ)_/¯