Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 08:55
Al bijna twee jaar heb ik de Nexus 5 in gebruik. Hij bevalt nog steeds prima, maar ik merk wel dat 'ie wat langzamer begint te worden en dat de nieuwere telefoons hem enzigszins inhalen qua prestaties.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een leuke opvolger, maar ik loop steeds vast één ding; het scherm.

Eigenlijk bevalt de Nexus mij zo goed, dat ik de N6 wilde kopen, tot ik erachter kwam van het reuzachtige scherm. De Moto G phones lijken mij ook niet slecht, maar die nieuwste aangekondigden zijn ook alweer 5,5" als ik me niet vergis. Ook leek een Chinaphone me wel het proberen waard, maar de OnePlus Two wordt 'm dus ook niet.

Het enige wat ik me kan bedenken is de aangekondigde Samsung S6 mini, maar met die Samsung-mini-phones vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet echt top. Volgens mij betaal je grotendeels omdat je dan het nieuwste Samsung Galaxy model hebt.

Iemand meer aanraders? Uitgebrachte telefoons zijn geen bezwaar, maar het liefst wacht ik tot er iets nieuws uitkomt.

Thanks,
Joeneunited

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 19:52
Ik zou nog even wachten tot de nieuwe lichting. Misschien de nieuwe Nexus. Op het moment is er niet veel dat echt een goede Nexus 5 opvolger zou zijn.

• Joeneunited
Foxpat schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:36:
Ik zou nog even wachten tot de nieuwe lichting. Misschien de nieuwe Nexus. Op het moment is er niet veel dat echt een goede Nexus 5 opvolger zou zijn.
Hmm jammer, ik had gehoopt dat er nog wat leuks aan zat te komen waar ik nog niet van gehoord had. Ik heb de nieuwe N5 wel even opgezocht. Ik dacht dat het nauwelijks een verbetering zou zijn, maar ik ben toch wel onder de indruk. Ik denk dat deze bovenaan staat qua waardige opvolger.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-11 12:17
Het enige wat ik me kan bedenken is de aangekondigde Samsung S6 mini, maar met die Samsung-mini-phones vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet echt top. Volgens mij betaal je grotendeels omdat je dan het nieuwste Samsung Galaxy model hebt.
Inderdaad de mini's zijn flauwe aftreksels van hun grote broer met als één doel, zo veel mogelijk klanten lokken die geen S6 konden permitteren, maar wel met het nummertje 6 willen rondlopen. Dan koop je beter de S5 imho, als je toch een Samsung wilt.

Wachten is de boodschap, want er komt een 5" in het Nexus gamma en ze moeten een inhaalbeweging doen want de N6 was geen groot suc6 en de meeste kozen voor een ander model als ze zo'n groot scherm wouden, zoals de Note 4.

• Joeneunited
Top, ik wacht het wel af!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Er zijn wel wat telefoons die sneller zijn tegenwoordig inderdaad, maar de Nexus 5 kan echt nog prima meekomen wat betreft prestaties. Ik heb hem zelf ook en heb nooit last van haperingen of wat dan ook. Als ik jou was zou ik hem gewoon nog een tijdje houden, tenzij je echt wat nieuws wilt natuurlijk.

• Joeneunited
Hmm, ondanks een klein stapje in schermgrootte, zijn de afmetingen van de nieuwe Nexus toch een fors groter dan de oude. In dat opzicht weinig verschil tussen een 5,5' en deze 5'2.

Ik zeg niet dat ik gelijk afhaak, maar misschien dat er nog andere interessante toestellen zijn?

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 08:59
Misschien al te laat, maar mij lijkt de Sony Xperia Z5 Compact of Z3 Compact een goede opvolger. Persoonlijk ook op zoek naar een goede vervanger voor mijn Nexus 5.

Voordelen Z5C / Z3C:
+ Batterijduur
+ Formaat
+ Camera (bij Z5C)
+ Waterdicht (Z5C zonder klepje voor USB)
+ Prijs Z3C

Nadelen Z5C / Z3C:
- 720p scherm en zien er een beetje blauw uit
- Zien er echt uit als baksteen
- Achterkant van glas (laat mijn mobiel vaak vallen)
- Moeilijk te repareren
- Sony Skin (persoonlijk) en dus weinig of late updates van het OS
- Prijs Z5C

Als je naar de iPhone 6S wilt gaan:
Voordelen:
+ iOS
+ Look en feel hardware
+ Sowieso de laatste updates
+ 2GB RAM bij iOS = hemel
+ Camera
+ Verkoopwaarde

Nadelen:
- Prijs
- Duur om te repareren (wel makkelijk)
- Batterij
- 720p

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik ben zelf ook aan het kijken en het grootste gemis van de N5 vind ik de batterij duur, die is (bij mij tenminste) echt ondermaats...
Nu zag ik de Motorola Moto X Play, deze heeft een accu die een stuk langer mee zou moeten gaan maar ik ben er niet helemaal zeker van dat deze qua prestaties ook beter is (wel een Octacore maar Snapdragon uit de 600 serie, niet de 800)...
Voordeel is dat deze erg goed betaalbaar is.

Uiteraard is misschien de Moto X Style een beter alternatief maar die is ook aanzienlijk duurder.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:06
Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb helaas mijn Nexus 5 laten vallen en daarom wil ik het toestel eerder vervangen dan ik initieel wilde. Komende woensdag wordt er officieel door Google bekendgemaakt hoe de komende twee Nexus telefoons eruit gaan zien.

Ik heb besloten of voor de komende Nexus 5X te gaan of voor een iPhone 5s/6. Android telefoons met skins heb ik geen goede ervaringen mee en die mijd ik daarom ook.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 13:49
Belecthor schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:23:
Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb helaas mijn Nexus 5 laten vallen en daarom wil ik het toestel eerder vervangen dan ik initieel wilde. Komende woensdag wordt er officieel door Google bekendgemaakt hoe de komende twee Nexus telefoons eruit gaan zien.

Ik heb besloten of voor de komende Nexus 5X te gaan of voor een iPhone 5s/6. Android telefoons met skins heb ik geen goede ervaringen mee en die mijd ik daarom ook.
Ik zit ook met dit dilemma ook een nexus met gebroken scherm :( Heb jij al een keuze gemaakt?
Het is erg lastig de nexus 5x is leuk, maar zelfde scherm, 2gb ram & 808 niet echt spectaculair. Nexus 6x beter maar erg groot. Galaxy s6 zit ik op het moment aan te denken, alleen niet echt een dev phone.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:06
LemonC200 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:46:
[...]

Ik zit ook met dit dilemma ook een nexus met gebroken scherm :( Heb jij al een keuze gemaakt?
Het is erg lastig de nexus 5x is leuk, maar zelfde scherm, 2gb ram & 808 niet echt spectaculair. Nexus 6x beter maar erg groot. Galaxy s6 zit ik op het moment aan te denken, alleen niet echt een dev phone.
Ik vind de nieuwe versies van de Nexus best wel tegenvallen en ik had een beetje mijn hoop op de nieuwe Nexus gezet. De SGS 6 is mooi, alleen Touchwiz remt de potentie van dit toestel flink af, mijn ervaring is daarnaast dat toestellen van Samsung erg snel degraderen qua performance. Ik denk dus dat ik voor de iPhone 5s ga, die grootte vind ik erg prettig en de A7 chip is nog erg competent. Ik wacht nog even tot mijn abonnement afloopt en hoop dat mijn toestel het zo lang volhoudt.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 13:49
Belecthor schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:33:
[...]

Ik vind de nieuwe versies van de Nexus best wel tegenvallen en ik had een beetje mijn hoop op de nieuwe Nexus gezet. De SGS 6 is mooi, alleen Touchwiz remt de potentie van dit toestel flink af, mijn ervaring is daarnaast dat toestellen van Samsung erg snel degraderen qua performance. Ik denk dus dat ik voor de iPhone 5s ga, die grootte vind ik erg prettig en de A7 chip is nog erg competent. Ik wacht nog even tot mijn abonnement afloopt en hoop dat mijn toestel het zo lang volhoudt.
Klopt volledig wat je zegt, iphone is ook super inderdaad. Alleen dat enkele zaken niet mogelijk zijn houd mij tegen, telefoongesprek opnemen en downloaden.

Ga denk ik toch voor de S6 alle individuele aspecten zijn wel beter dan de nexus 5 zoals sensors, scherm en accuduur. Zou je jou ervaringen mbt performance degradatie kunnen beschrijven ben wel benieuwd.
Pagina: 1