Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies Gamelaptopof normale laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb jullie advies nodig.

Ik weet niet wat voor een laptop ik nodig heb.
Ik weet niet of dat een Game laptop of een 'normale' laptop moet zijn.

Ik ben zelf een youtuber, en daarom heb ik een goede pc nodig waarmee ik goed kan editen en meerdere tabladen te gelijk open kan hebben staan. Hij moet ook 'snel' kunnen renderen.
Ik doe zelf ook aan photoshop en Cinema4d. Dus ik zou ook graag willen dat deze programma's gewoon kunnen werken en gewoon op goede snelheid kunnen renderen.

Ik ga over 2 jaar studeren dus de laptop moet ook wel lang mee kunnen gaan en ook genoeg geheugen hebben voor al mijn documenten en video's.

Ik weet alleen niet of ik daar een game laptop voor nodig heb, of dat het meer een normale laptop moet zijn.

Als een normale laptop beter zou zijn, zouden jullie dan misschien erbij willen zetten waarbij ik op moet letten bij het kopen van deze laptop? Bijv, de juiste processor of videokaart bijv.

Oja, bijna vergeten: Ik speel zelf GEEN 'PC' games. Maar ik heb wel een Elgato Game Capture. Die het beeld van je console dus opneemt.

De range' is tussen 500 en 800 euro.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :)
Mvg,
Tom B.

• TweakerLuke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-11 18:49
Ik ben geen expert maar dan lijkt me een gamelaptop niet echt nodig. Een I7 quadcore en 16GB werkgeheugen lijkt me dan wel een strak plan. Een gamelaptop heeft vaak een goede GPU die je volgens mij amper gebruikt dan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies! :)

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
http://tweakers.net/categ...puagqRzQbqVDI2MLCyUamtrAQ

Deze lijst kwam ik uit gaande aan jouw eisen en ook ervoor zorgen dat de laptop goed genoeg is voor al die render programma's EN ook nog te kunnen streamen. Wat ik hoop dat je niet tegelijkertijd doet :+

je zou natuurlijk ook een lichtere klasse i7 kunnen nemen of een zware i5 maar je budget is in dit geval het grootste obstakel...want voor max 800 krijg je niet echt wat dat allemaal kan trekken en ook nog 2 jaar mee gaat. Petje af voor de persoon die het kan vinden :P

[ Voor 26% gewijzigd door weszz op 07-08-2015 10:07 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 11:29
weszz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:05:
http://tweakers.net/categ...puagqRzQbqVDI2MLCyUamtrAQ

Deze lijst kwam ik uit gaande aan jouw eisen en ook ervoor zorgen dat de laptop goed genoeg is voor al die render programma's EN ook nog te kunnen streamen. Wat ik hoop dat je niet tegelijkertijd doet :+

je zou natuurlijk ook een lichtere klasse i7 kunnen nemen of een zware i5 maar je budget is in dit geval het grootste obstakel...want voor max 800 krijg je niet echt wat dat allemaal kan trekken en ook nog 2 jaar mee gaat. Petje af voor de persoon die het kan vinden :P
De i7-5500U is absoluut niet geschikt voor de genoemde werkzaamheden. Dat is namelijk een ULV dualcore i7.

EDIT: Voor jou budget kun je beter kijken bij de laptops vanaf 8GB werkgeheugen (i7, 12+GB RAM is buiten je budget), dit kun je vaak later uitbreiden. Een CPU niet.

overzichtje

[ Voor 23% gewijzigd door -ION- op 07-08-2015 10:16 ]

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
-ION- schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:13:
[...]

De i7-5500U is absoluut niet geschikt voor de genoemde werkzaamheden. Dat is namelijk een ULV dualcore i7.

EDIT: Voor jou budget kun je beter kijken bij de laptops vanaf 8GB werkgeheugen (i7, 12+GB RAM is buiten je budget), dit kun je vaak later uitbreiden. Een CPU niet.

overzichtje
excuus. Ik klikte op de verkeerde CPU :X

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Pagina: 1