Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezelkabel verlengen

Pagina: 1
Acties:

• J0rt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 20:21
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb sinds een jaar glasvezel, echter is bij het aanleggen hiervan er voor gekozen om dit in de meterkast uit te laten komen.
Tot zover geen probleem mee gehad, glasvezel kastje in de meterkast, kabeltje naar de modem in de woonkamer.
Afijn, meerdere malen dus gehad dat de experiabox(v8) van kpn, na een update gewoon ge-reset is, dit kwam niet al te vaak voor (gelukkig), toen na iedere update even back-upje terug gezet, not a big deal.

Maargoed, dus sinds kort een Mikrotik modem aangeschaft om zo dat update probleem neer te halen. Mooi spul, hartsikke stabiel, ik blij.

Die nieuwe modem heeft dus een SFP aansluiting, daar kan volgens mij een glas-module in.
Nu ben ik niet zo'n expert op het gebied van glasvezel, dus zou ik hier graag om advies willen vragen.

Wat heb ik nodig om dat glasvezelkastje te laten vervallen?

[ Voor 0% gewijzigd door J0rt op 06-08-2015 17:22 . Reden: typo ]

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

Gotiniens

Fairly odd Tim

De toestemming van KPN, en die ga je niet krijgen. Dat kastje is het punt waar de verantwoordlijkheid van KPN stopt en naar jou overgaat.

Dat je hem hebt opengemaakt zullen ze al niet blij mee zijn, ik zou het niet aan KPN zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gotiniens op 06-08-2015 17:24 ]

• J0rt
Gotiniens schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:23:
De toestemming van KPN, en die ga je niet krijgen. Dat kastje is het punt waar de verantwoordlijkheid van KPN stopt en naar jou overgaat.
Waarom heb ik toestemming nodig? KPN staat dit gewoon toe, ze zullen het alleen niet ondersteunen.(zeggen ze, maar het werkt wel)

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:36

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Als je dit zou doen heeft de kpn daar geen probleem mee. Echter als je een probleem hebt gaan ze je niet helpen. In het geval dat er dus wel een monteur moet komen gewoon even dat ding terug zetten. Veder heb je een sfp module nodig die singlemode 1000mb is. Met een lc of sc connector. In het gevel van de lc connector heb je dan wel een lc naar sc glas kabel nodig. Veder weet ik dat je sfp module zijn downstream op 1550nm en upstream op 1310nm

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Deze gebruikt Vodafone, en die leveren ook via KPN WBA:

Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/sfp.jpg

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

WDM 1310 nm tx, 1490/1550 nm rx, 1.25G

Of dat handig is, is een tweede; die glaspatch naar de woonkamer leggen lijkt me allesbehalve triviaal en bovendien heb je al koper liggen.

Tenzij je de Mikrotik (met SFP-poort) richting de FTU verhuist kun je die mediacoverter beter laten hangen, denk ik..

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Je kunt het gewoon uitvoeren idd, let er wel op dat de gebruikte glasvezelkabel een stuk kwetsbaarder is dan UTP.

www.google.nl

• J0rt
Ik heb nog even rond gekeken, dit + dit zou dus moeten werken? ipv een sc single bidi module een lc sinlge bidi module? Of zeg ik nu iets stoms?
Pagina: 1