R9 290x aansluiten op VGA port

Pagina: 1
Acties:

• Jeroenn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-01 22:16
Hoi allemaal,

Naast mij 24 inch full hd scherm heb ik een 19 inch VGA scherm.
Deze kan ik helaas niet aansluiten op de R9 290x. Dit moet ik dus met een adapter doen.

Inmiddels heb ik een DVI-D adapter gevonden en tussen de GPU en VGA kabel geplaatst.
Helaas krijg ik geen beeld.
Daarna heb ik nog het volgende geprobeerd --> GPU, HDMI naar DVI adapter, DVI naar VGA adapter, VGA kabel. Hiermee kreeg ik helaas ook geen beeld.

Op verschillende forums lees ik dat DVI-D naar VGA niet gaat werken. Heeft iemand dit toevallig wel voor elkaar gekregen?
Of gaat een VGA naar DisplayPort of HDMI adapter wel werken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51PZKQuMNfL._SY300_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://klikglodok.com/toko/img/cms/DVI-D%20Female%20to%20HDMI%20Male%20klikglodok.jpg

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
DVI-D gaat niet werken, omdat die enkel een digitaal signaal doorstuurt. Een dergelijke passieve adapter is alleen mogelijk met DVI-I (digitaal en analoog signaal).

Je kan het wel oplossen met een actieve omvormer, maar die zijn duurder en dat is de moeite niet waard denk ik.

• Jeroenn0
Bolletje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:33:
DVI-D gaat niet werken, omdat die enkel een digitaal signaal doorstuurt. Een dergelijke passieve adapter is alleen mogelijk met DVI-I (digitaal en analoog signaal).

Je kan het wel oplossen met een actieve omvormer, maar die zijn duurder en dat is de moeite niet waard denk ik.
Bedankt voor je reactie.
Daar is wil inderdaad al bang voor. Ik zie inderdaad dat de omvormers duur zijn.
Of zou een goedkope uit China ook werken? Op lightinthebox / miniinthebox zie ik ze voor 9 euro.

Zou ik dan kiezen voor VGA naar HDMI, VGA naar DisplayPort of VGA naar DVI-D?

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jeroenn0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Daar is wil inderdaad al bang voor. Ik zie inderdaad dat de omvormers duur zijn.
Of zou een goedkope uit China ook werken? Op lightinthebox / miniinthebox zie ik ze voor 9 euro.

Zou ik dan kiezen voor VGA naar HDMI, VGA naar DisplayPort of VGA naar DVI-D?
Persoonlijk zou ik gaan voor HDMI naar VGA om de volgende redenen:
- Deze adapters zijn in het algemeen iets goedkoper dan de DVI-D>VGA- of DP>VGA-versie;
- De meeste laptops worden tegenwoordig veelal uitgerust met HDMI. Je kan de kabel in noodgeval dus ook voor een laptop gebruiken. Dat gaat niet met de DVI-D optie.

• Jeroenn0
Bolletje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:41:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan voor HDMI naar VGA om de volgende redenen:
- Deze adapters zijn in het algemeen iets goedkoper dan de DVI-D>VGA- of DP>VGA-versie;
- De meeste laptops worden tegenwoordig veelal uitgerust met HDMI. Je kan de kabel in noodgeval dus ook voor een laptop gebruiken. Dat gaat niet met de DVI-D optie.
Ok dan ga ik opzoek naar een HDMI naar VGA omvormer.
Nog do's and dont's betreft deze omvormers? Of zou een merkloze ook moeten voldoen?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Nog veel makkelijker en iets dat je op alle andere systemen later ook nog kan gebruiken is een cheap-ass USB->VGA videokaart. Die dingen kosten bijna niets op dx.com (en andere chinasites).

Werkt voor desktopmeuk etc prima, je moet er niet op willen gamen natuurlijk. Zie ze voor minder dan 20 euro iig.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Jeroenn0
HeatWave schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:05:
Nog veel makkelijker en iets dat je op alle andere systemen later ook nog kan gebruiken is een cheap-ass USB->VGA videokaart. Die dingen kosten bijna niets op dx.com (en andere chinasites).

Werkt voor desktopmeuk etc prima, je moet er niet op willen gamen natuurlijk. Zie ze voor minder dan 20 euro iig.
Maybe een link of afbeelding?

• HeatWave

HeatWave

http://www.dx.com/p/wbtuo...black-323320#.VcNfvm6qpBc

Zoiets zou moeten werken, maar ik ken deze niet persoonlijk, degene die ik heb hebben ze niet meer.

Als je iets meer geld wil uitgeven, of hem sneller wil kan je zoeken op DisplayLink USB VGA :).

[ Voor 17% gewijzigd door HeatWave op 06-08-2015 15:26 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
HeatWave schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:05:

Makkelijker? Vaak is de ondersteuning voor dergelijke adapters juist veel minder goed en is de beeldkwaliteit minder. Daarnaast zijn ze een stuk duurder (HDMI > VGA heb je al voor minder dan 5 euro).

• HeatWave

HeatWave

Bolletje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Makkelijker? Vaak is de ondersteuning voor dergelijke adapters juist veel minder goed en is de beeldkwaliteit minder. Daarnaast zijn ze een stuk duurder (HDMI > VGA heb je al voor minder dan 5 euro).
Displaylink driver zit standaard in Windows, dus plug and play, en je hebt dus ook meteen een "extra videokaart" die je overal op kan gebruiken voor een extra scherm.

http://www.ebay.de/itm/US...03817?hash=item542164c049

Deze kost al helemaal niets en ik vind het beeld prima met degene die ik heb. Maar uiteraard kan een verloopstekkertje ook :).

• Jeroenn0
Bolletje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Heb je misschien een link voor de HDMI VGA adapter?
HeatWave schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Displaylink driver zit standaard in Windows, dus plug and play, en je hebt dus ook meteen een "extra videokaart" die je overal op kan gebruiken voor een extra scherm.

http://www.ebay.de/itm/US...03817?hash=item542164c049

Deze kost al helemaal niets en ik vind het beeld prima met degene die ik heb. Maar uiteraard kan een verloopstekkertje ook :).
Bedankt voor je links.
Ik zal er eens goed naar kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Jeroenn0 op 06-08-2015 15:44 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jeroenn0 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Heb je misschien een link voor de HDMI VGA adapter?
Zelfde gaat op als wat HeatWave zei: gewoon op Ebay zoeken naar "HDMI to VGA". Moet je wel met Paypal / Creditcard betalen.

Eerste hit zo'n beetje: http://www.ebay.com/itm/H...77448?hash=item2c8c6346c8

• Jeroenn0
Bolletje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

Zelfde gaat op als wat HeatWave zei: gewoon op Ebay zoeken naar "HDMI to VGA". Moet je wel met Paypal / Creditcard betalen.

Eerste hit zo'n beetje: http://www.ebay.com/itm/H...77448?hash=item2c8c6346c8
Bedankt voor je zoektocht.

Inmiddels heb ik een andere oplossing gevonden.(Met hulp van Rikadoo)

Ik bleek mijn 2e monitor op mn moederbord te kunnen aansluiten. Ik hoefde alleen maar iGPU aan te zetten in mijn bios.
Werkt prima.
Pagina: 1