[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Linux moet je installeren op ext4, op fat32 gaat dacht ik niet.
Volgens mij moet Lubuntu ook op FAT32 kunnen installeren. De reden om de bestaande FAT32 te willen gebruiken is dat die door de fabriek perfect op de USB stick is geschikt gemaakt. De swap partitie kan gemist worden op een USB stick.
Ik zie nu wel dat ik niet \boot had moeten opgeven als mount point maar \.
Ik zie nu wel dat ik niet \boot had moeten opgeven als mount point maar \.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Mountpoint moet in ieder geval niet \ maar / zijn.
En als je /boot selecteert zal er alleen de boot sectie daar neergezet worden, het overige besturingssysteem heb je niet toegewezen, dus kan die niet installeren.
Of het op FAT32 mogelijk is weet ik eigenlijk niet, maar lijkt me sterk dat dat niet zou kunnen.
En als je /boot selecteert zal er alleen de boot sectie daar neergezet worden, het overige besturingssysteem heb je niet toegewezen, dus kan die niet installeren.
Of het op FAT32 mogelijk is weet ik eigenlijk niet, maar lijkt me sterk dat dat niet zou kunnen.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
FAT32 kan niet. Het ondersteund geen posix file permissions. Alle files zouden executable zijn voor iedereen.
Je kunt het wel toevoegen met fuse-posixovl, en met een aangepast initramfs zou het dan moeten kunnen booten. Maar hoe je het zou kunnen installeren?
Je kunt het wel toevoegen met fuse-posixovl, en met een aangepast initramfs zou het dan moeten kunnen booten. Maar hoe je het zou kunnen installeren?
Als dat je enige reden is om FAT32 te willen gebruiken dan moet ik je teleurstellen, er is niks bijzonders aan hoe een fabrikant zo'n ding formatteert. FAT32 is tegenwoordig verouderd en Linux er op installeren is vragen om gedoe. Formatteer het ding, dat spaart je een hoop en is een stuk sneller.Obelink schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:14:
De reden om de bestaande FAT32 te willen gebruiken is dat die door de fabriek perfect op de USB stick is geschikt gemaakt.
Inderdaad, daar heb je alleen maar last van.De swap partitie kan gemist worden op een USB stick.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Bedankt allemaal, ik heb het de installer laten oplossen, dus ext4.
Zelfs al zou je Linux op een FAT32 schijf kunnen installeren, gaat er een hoop software niet werken omdat het een insecure file system aantreft. SSH bijvoorbeeld weigert te starten, cron doet het niet, etc. Je wilt dat echt niet doen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1