Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grad_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-08 09:43
Beste mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en kwam door middel van een simpel filter op tweakers op onderstaande tv uit:
http://tweakers.net/pricewatch/445615/loewe-art-55-uhd-dc-zwart/specificaties/

Filmpjes:
Demo filmpje 1
Demo filmpje 2

Het gebruikte filter:
filter min 100hz, max 2800eu, max 20ms reactie, min 55 inch

Ik ga de tv gebruiken voor gamen en media afspelen (NAS & Internet) via een aangesloten PC.
Ik kijk verder geen kabel TV, dus de dubbele tuners gebruik ik niet. Helaas vindt Loewe dit een van hun belangrijkste USP's, waardoor er weinig echte informatie te krijgen is.

Wat ik belangrijke punten vind zijn:
  • Vloeiend beeld bij films en series
  • Weinig input lag (reactie time + render tijd)
  • goede upscaling van 1080p content
Via de Loewe website heb gezien dat er een kans bestaat dat hij bij de Expert in Haren misschien te bekijken is. Dit ga ik sowieso doen voordat ik hem ga aanschaffen.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze tv vinden, en of er misschien alternatieven zijn die ik heb gemist.

[ Voor 98% gewijzigd door _Grad_ op 06-08-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
Mooie tv en voor een Loewe zeer betaalbaar, maar wat is de bedoeling van deze topic?

Edit:

Ik heb gemengde gevoelens bij Loewe. In het verleden was het vooral een premium merk met gemiddelde kwaliteit. Met andere woorden: je betaalde voornamelijk voor de naam. Echter het design was zeker wel mooi.

Sinds de doorstart van Loewe (Loewe stond op het punt failliet te gaan) lijkt het een andere kant op te willen. Design tv's met relatief goede specs voor betaalbare prijzen.

Deze tv is daar een voorbeeld van.

[ Voor 73% gewijzigd door GioStyle op 06-08-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grad_
GioStyle schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:52:
Mooie tv en voor een Loewe zeer betaalbaar, maar wat is de bedoeling van deze topic?
Bedoeling is nu hopelijk duidelijk, ik miste een knop en toen was de post al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
_Grad_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:01:
Bedoeling is nu hopelijk duidelijk, ik miste een knop en toen was de post al gedaan.
En de bedoeling is dus aankoopadvies en dan ben je hier verkeerd; je topic krijgt dus een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

In CEA kun je talloze soortgelijke adviestopics vinden dus ik zou zeggen, neem er daar eens diverse door. Persoonlijk zou de voorgestelde Loewe nooit op mijn shortlist staan als ik op zoek was naar een nieuw tv. Met een full-hd topmodel van Sony of Panasonic bijvoorbeeld ben je in mijn ogen beter af en kun je ruim de helft van het geld in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

http://www.trustedreviews.com/loewe-art-55-review

maar ik snap echt niet waarom die pricewatch filter zo weinig hits geeft 8)7

ik heb het idee dat jouw LAGtime filter roet in het eten gooit ofzo.

moet je zien wat een waslijst aan TV's :) alleen het prijsfilter blijft niet hangen |:(

http://www.plattetv.nl/ca...;7314;7313;7286;7312;7304|46:7723

je kunt met gamen rustig naar 30ms of hoger hoor......check in de individuele review maar eens hoeveel ms lag het toestel heeft
S1NN3D schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:15:
In CEA kun je talloze soortgelijke adviestopics vinden dus ik zou zeggen, neem er daar eens diverse door. Persoonlijk zou de voorgestelde Loewe nooit op mijn shortlist staan als ik op zoek was naar een nieuw tv. Met een full-hd topmodel van Sony of Panasonic bijvoorbeeld ben je in mijn ogen beter af en kun je ruim de helft van het geld in je zak houden.
+1

Als je fan bent van ietwat kek design dan kijk je best eens naar de X900A of 900B serie van Sony dan kun je nog steeds een hele dikke 4K TV scoren.

die hebben de speakers aan de zijkant, toch ff wat anders dan de standaardaf minimalistische lijst

2013 http://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55x9005a-9711.html voor 2100,-

2014 http://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55x9005b-11654.html voor 2700,-

maar ook voor mij geldt.......ik zou 4K nog mooi ff links laten liggen.

[ Voor 129% gewijzigd door Fraggert op 06-08-2015 12:43 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
_Grad_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:50:
• Weinig input lag (reactie time + render tijd)
Fraggert schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:24:

je kunt met gamen rustig naar 30ms of hoger hoor......check in de individuele review maar eens hoeveel ms lag het toestel heeft
Input lag en response time (reactietijd) zijn niet hetzelfde. De reactietijd-filter gebruiken heeft dan ook absoluut geen zin. De meeste televisies worden niet eens meer gespecificeerd met reactietijden. Dat is de rede dat je ook nauwelijks resultaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Thanks Dimens, weer wat geleerd :)

Response time:
The response time of a display is how quickly it can change its pixels from black-to-white or gray-to-gray. A display while turned on usually shows a black screen when nothing is being shown on it, and the time it takes to display a gray or white pixel from this state is recorded as its response time rating. So those pretty logos you see on the boxes of displays that state “2ms”, “6ms”, and so on reflect this measurement. It simply dictates how fast a display can go from a black-to-white or grey-to-grey pixel.

Input Lag
This refers to the delay from the moment a display receives a signal from a game controller (for example, by moving the analog stick or pressing a button) to the results manifesting on screen. As modern flat-panel televisions come with more and more features included (motion-compensated frame interpolation, backlight dimming, 3D capabilities, smart functionalities, etc.), more time is required to perform complex video processing, unfortunately contributing to higher input lag.

Response tijd is dus de tijd ie pixels nodig hebben om van kleur te verschieten en input lag is de tijd die de gehele TV nodig heeft om een beeld op het scherm tevoorschijn te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Grad_
Fraggert schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:24:
http://www.trustedreviews.com/loewe-art-55-review

maar ik snap echt niet waarom die pricewatch filter zo weinig hits geeft 8)7

moet je zien wat een waslijst aan TV's :) alleen het prijsfilter blijft niet hangen |:(

http://www.plattetv.nl/ca...;7314;7313;7286;7312;7304|46:7723

[...]

+1

Als je fan bent van ietwat kek design dan kijk je best eens naar de X900A of 900B serie van Sony dan kun je nog steeds een hele dikke 4K TV scoren.

die hebben de speakers aan de zijkant, toch ff wat anders dan de standaardaf minimalistische lijst

2013 http://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55x9005a-9711.html voor 2100,-

2014 http://www.plattetv.nl/info/sony-kd-55x9005b-11654.html voor 2700,-

maar ook voor mij geldt.......ik zou 4K nog mooi ff links laten liggen.
Omdat de input lag komt van reactie tijd + de render (van input tot beeld), zocht ik naar een zo laag mogelijke reactie tijd.
Dat ze dat er niet meer bij vermelden zou inderdaad kunnen leiden tot zo weinig resultaten.

http://www.displaylag.com/display-database/
Deze website vermeld van de meest bekende merken wat de input lag is.
Na wat research heb ik al gelezen dat tot 50ms best te doen is. Ik game nu op een UE37C6000, wat ~100ms zit. Dus beter zal het altijd al zijn.

Als laatste is de tv voor mij eigenlijk een grote monitor. Ik heb de audio los via een JBL set, dus de speakers op de TV zullen nooit aan gaan.

Waarom zou je 4k links laten liggen?
Deze TV heeft HDMI 2.0, dus 4k@60p (UHD) is mogelijk. Hiermee ben je zeker voor de komende 5 jaar (wss) klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_Grad_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:27:
Waarom zou je 4k links laten liggen?
Deze TV heeft HDMI 2.0, dus 4k@60p (UHD) is mogelijk. Hiermee ben je zeker voor de komende 5 jaar (wss) klaar.
omdat de meeste TV die je kijkt 720 is in je HDabbonement........netflix doet FullHD en een BDschijfje natuurlijk ook....maar voor er 4K door je coax heen komt vanuit ziggo/UPC/KPN of wie dan ook ben je een heel stukje verder.
Er is amper 4K content te vinden......voordat dat mainstream is ben jij al weer toe aan een nieuwe TV hoor.

Je beeldscherm is dan al weer enkele jaren oud, maar voornamelijk alle overige software en hardware die je beeld uiteindelijk bepalen zijn over 3-5 jaar alweer veel verder. Dan is straks 4K content mainstream en zit jij met een verouderd model omdat je zonodig nu een 4K toestel wilt gaan aanschaffen voor de toekomst??
Dan haal je dus nog steeds niet het beste uit je 4K-content. Dat is toch zonde?

een early adaptor ben ik dan ook niet......ben jij dat wel dan pak je toch 4K :) .

mijn centjes zouden in dit geval naar een top-of-the-line FullHD-toestel gaan ondanks de upscaling naar 4K :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 07-08-2015 11:40 ]

Pagina: 1