Vobis monitoren.

Pagina: 1
Acties:

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 07:16
Ik hoor zo hier en daar dat de monitoren en onderdelen van vobis slecht zijn.
De monitoren zijn kl*te en de computer onderdelen merkloos.
Hier ben ik het niet mee eens! Wat is dan een goede monitor? LG is toch niet slecht hoor ik iedereen zeggen! Maar hebben jullie wel eens een Vobis Highscreen monitor open gemaakt? Ik wel en wat denk je? Het gehele binnen werk van de monitor is van LG. Die waren toch zo goed!
En Vobis verkoopt onderdelen die gewoon een merk naam hebben. Maar Vobis vermeld deze niet bij de verkoop van de computer! Ik zelf die al meerdere malen PC's heb gekocht bij Vobis heb gewoon een Asus en Gigabyte moederbord, en gewoon een Ati vga kaart en een 3dfx (die bestond toen nog). Ook heb ik gewoon een Quatum en Maxtor HD. Allemaal bekende merken toch. Het geheugen is gewoon van Hyundia. (dus alweer een A-merk)

Wanneer jullie zelf niet willen/durven vragen wat voor merk onderdelen je koopt/gebruikt ga dan niet zeggen dat Vobis kl*te is! Kraak niet iets af waar je geen verstand van hebt! Alles wat jullie melden is gewoon onzin! Je zult echt wel goede en minder goede monitoren hebben. Maar dat kunnen jullie echt niet beoordelen DAAR IS WEL WAT MEER KENIS VOOR NODIG. Dus als je in het vervolg iets vermeld doe dat dan alleen als je er verstand van hebt!

Verwijderd

Wat wil je daarmee zeggen?? VOBIS ZUIGT!!!
Kunnen wel merken zijn, maar onder het mom van garantie (not) leken afzetten dan ben je niet goed bezig!!
Ik heb nog nooit een tweaker gezien die z'n computers bij de Vobis haalt... >:) Dat zegt genoeg denk ik...

Verwijderd

en wat die monitoren betreft ik heb nog nooit eizo modellen bij de vobis gezien!
das pas kwaliteit, en als je er na vraagt noemen ze het een "in de monitoren wereld onbeduidend merk". :)

Verwijderd

ik heb nijn vobis monitor (highscreen) al een jaar of acht, draait nog prima :) al het andere heb ik niet meer , maar ook nog nooit problemen mee gehad >:)

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 07:16
Ze hebben gewoon een goede garantie! Kijk als je moederbord defect is gegaan binnen de garantie dan doen ze echt niet moeilijk hoor!
Alleen HP producten zijn lastig. Maar dat light aan HP zelf. En als jij weet ik wat gaat doen met je computer dan moet je niet moeilijk gaan doen als je geen garantie meer krijgt!

Ik mocht zelf nog mijn 3 maanden oude pentium 3 inruilen naar een pentium 4 omdat mij destijds niet verteld was dat de pentium 4 al zo vlug zou komen. Ik hoefde alleen het prijsverschil tussen mijn oude en "nieuwe" computer te betalen. Dus ze doen echt niet moeilijk hoor!

Ik zeg ook niet dat Vobis monitoren super zijn! Er zullen altijd betere merken zijn!
Ik zelf ken Eizo ook niet! Maar merken net als Nec en Iyama kennen ze bij Vobis echt wel hoor! En deze zullen over het algemeen ook echt wel beter zijn en dat ontkennen ze ook echt niet! Maar als je bij Vobis en PC koopt wil dat niet zeggen dat je geen Eizo monitor kunt krijgen! Wanneer je er na vraagt zullen ze er gewoon een bestellen!

Verwijderd

Het gaat niet om de monitoren, het geheugen of welk onderdeel dan ook... Het gaat om het geheel: welk geheel voor welke prijs...
Bij Vobis helaas een veels te hoge prijs! Ik vind het zo matig van dit soort winkels dat ze bijvoorbeeld een Athlon 1000 (oh nee, die verkopen ze niet bij Vobis :'( ) met 64mb sdram!!! Echt schandalig!!

Verwijderd

Goh wat een service dat ze een produkt wat binnen de garantietijd dood gaat willen omruilen... IK GA NAAR VOBIS :P

Verwijderd

jaja het is gewoon dom dat ze niet weten wat eizo is/inhoud terwijl het toch allemaal vakmensen zijn :)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

cue

Sorry, maar ik vat dit op als een regelrechte belediging, en jij zegt er mee dat jij er wel verstand van hebt. Ten eerste geef me dan maar is 1 voordeel om je computer bij vobis te kopen!

Ten eerste vobis is een stuk duurder
ten tweede je kan niet kiezen uit verschillende merken ze hebben maar van een soort iets liggen.
Ten derde de verkopers weten er geen drol vanaf, als je ze iets vraagt of ze goed ervaringen over het product hebben dan zeggen ze altijd van jah nee ik heb er thuis ook een staan en die doet het echt perfect (ook over de meest klote producten), ze zullen nooit toegeven dat er iets slechtis.

Kortom Vobis blijft voor de mensen die een beetje verstand van computers hebben bagger.

Ik vind je topic dus ook echt zwaar irritand, want volgens mij heb je er zelf geen drol verstand er van!

Sorry maar vind beetje belediging :(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik vind het altijd wel lachen als je bij de Vobis een moeilijke vraag stelt, dan gaan ze allemaal janken >:)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

wat betreft die derde reden : dit heb ik al in meerdere pc winkels meegemaakt, dit is dus niet alleen bij Vobis zo :r

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

chefke, als Vobis door een ander merk monitoren laat maken zullen ze echt niet vragen daar de duurste onderdelen in te stoppen. Daar mag van mijnheer vobis best een goedkoper weerstandje hier en daar - een eindproduct wat dus grotendeels gelijk is aan maar van mindere kwaliteit is dan de monitoren die de maker op eigen lijn uitbrengt.

Je denkt toch niet dat de ALDI voor ieder pot pindakaas een ander fabriekje heeft? Die worden cheapass gefabriceerd door "merk" fabrikanten die hun minderwaardig spul kwijt willen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Vobis is inderdaad gewoon niet best qua prijs/prestatie verhouding.
Je moet zowiezo goed opletten als je een PC koopt bij een keten (dus ook Mycom)
Zorg gewoon dat je een lijstje krijgt met alle componenten er in detail beschreven erop.
Dus niet : Moederbord : ja :)
Merk en type.
En als je bij Vobis vandaag en morgen 2 PC's koopt kan er volledig andere apparatuur in zitten, wat op dat moment het goedkoopst was. Op zich begrijpelijk, maar voor een tweaker natuurlijk onverteerbaar.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben laatst met school naar een bedrijf in Den Bosch geweest. Ze zetten daar de hele dag computers in elkaar. Op zich niet zo vreemd, maar als laatste zetten ze het voorfrontje erop. Je kon kiezen uit: Compaq, Dixons, Vobis,enz......
Al die computers zijn precies hetzelfde, alleen een ander voorfrontje.

Verwijderd

compaq is wel degelijk anders. Die hebben altijd van die shitconfiguraties. Kun je nix aan veranderen. bios/ OC, vergeet het maar, je kunt geen fuck met die dingen.
Maar idd, al die cloons zijn allemaal dezelfde maar met een ander stickertje of frontje

Verwijderd

[flauwe modus]

Topicstarter is geregistreerd op: jawel: 18 juni 2001. :P . Misschien een Vobis medewerker ? :P
[/flauwe modus]

Verwijderd

Een jaar of vier geleden leverde Vobis een redelijke computer voor weinig geld. Vobis stuurde toen ook nog computers in naar redacties van computerbladen om mee te doen in vergelijkingstests. Vobis scoorde volgens mij iets beter dan gemiddeld. Vobis is overgenomen door de Italiaanse Vobis. Mischien gaat het nu beter. Mijn eerste PC ,na mijn ATARI 1040STE, was een Vobis Highscreen met 64 MB geheugen, 2GB HD (Seagate Medialist), een ATI 2 MB videokaart, en een Vobis geluidskaart en een K6/200 alles was op een FIC PA2005 moederbord geprikt. Het was echt top of the bill.... De kast, de processor, het geheugen en het moederbord werken nog steeds tot volle tevredenheid bij een collega. De andere onderdelen zijn natuurlijk opgewaardeerd. 't spulletje is nu 4 jaar oud. De monitor is na 2 jaar terziele gegaan.... Poef, dood wastie.....
Och, tegenwoordig koop je ook een PC bij ALDI, AH, Prijstopper, Scheer & Foppen, Dixons enz.
'zijn niet allemaal tweakers....

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb wel kutervaringen gehad met vopis:

Toen ik nog een leek was, zo'n 6 jaar terug, Boden ze ons voor 50 piek aan een grotere hdd te kopen (die andere was niet leverbaar). Wij dat boeltje ophalen, zat er toch die andere in, terwijl we echt 50 piek extra hadden betaald (maar ja, dat zie je niet binnen 8 dagen als leek)

Vervolgens koop je er een Epson Stylus 800+ bij, want dat is de beste printer. Ik heb het geweten. 6 keer mee teruggeweest in de 3 jaar garantie, waarbij ze elke keer weer moeilijk deden (bij het inleveren gingen ze zeuren over reparatiekosten, terwijl de andere verkoper bij het ophalen nergens over praatte). Als ik vroeg of er wel vaker problemen waren met die k*tprinter, kreeg ik als antwoord: "Nee, het zijn echt hele goede printers". Loop ik bij een andere zaak naar binnen: Torenhoge stapels van die krengen in de reparatiedesk |:(

Als je iets had met je computer, bracht je dat ding terug en zouden ze bellen als het klaar was. Ikke dus printer brengen, zou 4-5 weken duren. nooit gebeld. Bel je zelf maar es na 7-8 weken: "Is net binnen". Niet 1 keer, nee... 10000 keer. (hey, dat zeg ik ook als ik weer es wat vergeten ben)

En nog meer van dit soort ongein. Voor mij NOOIT WEER VOPIS.

• _JGC_
  • Nu online
Op maandag 18 juni 2001 21:02 schreef killerbolt het volgende:
compaq is wel degelijk anders. Die hebben altijd van die shitconfiguraties. Kun je nix aan veranderen. bios/ OC, vergeet het maar, je kunt geen fuck met die dingen.
Maar idd, al die cloons zijn allemaal dezelfde maar met een ander stickertje of frontje
Ehm Compaq?

Prutsarios zijn echt het ergste wat je kan overkomen. het zijn gewoon de probeerbakken waarmee ze de consument gaan opzadelen.

Compaq heeft wel goede dingen, zoals de Deskpro series. Voordat ze daar iets in veranderen, testen ze eerst uit of het problemen geeft door ze in prutsarios te zetten.

• _JGC_
  • Nu online
Op maandag 18 juni 2001 19:38 schreef Bene het volgende:
chefke, als Vobis door een ander merk monitoren laat maken zullen ze echt niet vragen daar de duurste onderdelen in te stoppen. Daar mag van mijnheer vobis best een goedkoper weerstandje hier en daar - een eindproduct wat dus grotendeels gelijk is aan maar van mindere kwaliteit is dan de monitoren die de maker op eigen lijn uitbrengt.

Je denkt toch niet dat de ALDI voor ieder pot pindakaas een ander fabriekje heeft? Die worden cheapass gefabriceerd door "merk" fabrikanten die hun minderwaardig spul kwijt willen.
Op school hebben we ook de goedkoopste LG beeldschermen. Die zijn dus ECHT NIET goed...

* _JGC_ krijgt al koppijn als ie aan dat scherm denkt :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 18:13 schreef Harry_van_de_Hapkar iets
offtopic:
hey Harry.. hoe kom je aan die nickname?
Pagina: 1