Computer loopt elke dag vast na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
De afgelopen twee weken heeft mijn pc last van wat problemen, namelijk dat elke dag na het opstarten na ongeveer 15 minuten het complete systeem vastloopt. Als ik de computer vervolgens opnieuw opstart is er vaak niks aan de hand en kan ik 'm de hele dag prima gebruiken. Wel heb ik twee keer gehad dat het daarna nog een keer voorkwam.

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, ik heb virusscans gedaan, mijn registers opgeschoond, mijn HDD gedefragmenteerd (Maar niet mijn SSD waar Windows 7 op geïnstalleerd staat). Ook zijn al mijn drivers up to date.

Als er nog meer informatie nodig is zal ik mijn best doen om het aan te leveren, ik hoop hier snel iets aan te kunnen doen want het is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Kijk eens met een tool wat je CPU temperatuur is. Mogelijk wordt die te heet.

Probeer daarna eens met MemTest je geheugen een nachtje lang te testen. Als er fouten komen, dan verklaard dat een hoop.

Wat geeft de Event Viewer verder aan ? Vaak kan je daar ook wel zien wat de oorzaak is/kan zijn.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
CPU te heet lijkt me niet dan blijft de PC vastlopen en volgens TS kan hij er na het vastlopen de hele dag op werken.
Wijst eerder op slechte elco's op het moederbord of in de voeding.
Visuele inspectie: kijk eens of je bolle condensatoren op je moederbord of in je voeding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordDhaos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-04-2022
Na mijn computer even geïnspecteerd te hebben zijn er geen bolle condensatoren te zien, maar de Event Viewer geeft wel wat errors aan. De errors die voorkomen bij alle dagen waarop ik problemen heb gehad met een vastloper zijn deze twee:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

Faulting application name: wuauclt.exe, version: 7.6.7601.18917, time stamp: 0x559eadbe
Faulting module name: ole32.dll, version: 6.1.7601.18915, time stamp: 0x55981fd5
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000001707d5
Faulting process id: 0x1178
Faulting application start time: 0x01d0d0ff26008fc6
Faulting application path: C:\Windows\System32\wuauclt.exe
Faulting module path: C:\Windows\system32\ole32.dll
Report Id: 991efa65-3cf2-11e5-a013-bc5ff4597cb9