Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-08 09:01
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een probleem met mijn (2e) router. Ik kom niet meer bij het controlepaneel.

Hier is mijn verhaal:
Het draait om een TP-Link Archer C7 AC1750. Volgens de onderkant zou ik bij het cp moeten kunnen komen via het adres http://tplinklogin.net/. Helaas krijg ik via dit adres een leuke Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oFO7WAu.png. Instant.
Goed, cmd, ipconfig, default gateway, is 192.168.0.1. Ik open dit adres in firefox, zelfde resultaat. Instant connectie probleem.
Chrome en Edge browsers geprobeert, allebei hetzelfde probleem. Andere ethernet poorten op de router geprobeert, zelfde probleem. Geprobeert via wifi via mijn telefoon en laptop, hebben hetzelfde probleem.
Ik check de gebruiksaanwijzing, (http://www.tp-link.com/re...cher_C7_V1_User_Guide.pdf), daar staat in dat ik de resetknop meer dan 5 seconden ingedrukt moet houden. Heb ik geprobeert, maar hij gaat gewoon lekker door waar hij mee bezig is. Geen reactie.
Nu is het mij opgevallen dat naast alle andere lampjes, de System led altijd uitstaat. Die zou moeten gaan knipperen, maar dit is niet het geval. Volgens de handleiding is er dan iets mis: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xEMFgeT.png

Ik heb al even zitten googelen, maar ik kan niets vinden over mensen met hetzelfde probleem, of een troubleshooting pagina hieraan gerelateerd.
Hebben jullie een oplossing in gedachten, of moet ik maar overwegen deze terug te sturen? (Ik hoop dat ik nog garantie heb)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zit met een probleem met mijn (2e) router. Ik kom niet meer bij het controlepaneel.
Tweede router? Ik voel nattigheid...

Geef eens aan hoe heel je netwerk in elkaar zit incl of ze NATten danwel bridgen, en bijbehorende IP-reeksen.

Wat ik vermoed is dat beide routers (zoals per default) NAT doen en beide 192.168.0.0/24 aan LAN-zijde hebben. Dat gaat mis als je de ene achter de andere koppelt. Als mijn vermoeden klopt moet je deze router loskoppelen van de andere router, dan een power cycle geven. Als hij gereboot is zou je er weer bij moeten kunnen. Eerste wat je dan moet doen is een ander IP geven, en het best sowieso niet meer NATten; zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al in compatibilty mode benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Haha :p

Het zou ook kunnen dat de router inderdaad een system error heeft. Om na te gaan wat er aan de hand is kan je de probleemrouter helemaal loskoppelen van het netwerk en er een laptop o.i.d. aan hangen. Let er op dat de laptop niet stiekem nog een (wireless) verbinding met het normale LAN heeft. Als je dan nog niet op de router kan inloggen is het een kwestie van RMA-en ben ik bang.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet gewoon de firmware opnieuw flashen, zodat de router weer default settings krijgt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Breezers schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:22:
Kan je niet gewoon de firmware opnieuw flashen, zodat de router weer default settings krijgt ?
Dit gaat normaal gesproken via de CP, dus lijkt me niet kunnen. Tenzij de OP een goede FW welke via TFTP opgepikt wordt en de OP weet hoe je via TFTP kan flashen, is TFTP geen goede optie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Koldur schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Dit gaat normaal gesproken via de CP, dus lijkt me niet kunnen. Tenzij de OP een goede FW welke via TFTP opgepikt wordt en de OP weet hoe je via TFTP kan flashen, is TFTP geen goede optie.
ah, ok , het dus niet een usb stick met firmware in usb slot rammen en een knop(combinatie) om deze te flashen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Breezers schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

ah, ok , het dus niet een usb stick met firmware in usb slot rammen en een knop(combinatie) om deze te flashen ?
Nee, dat zou wel heel makkelijk zijn als dat kon natuurlijk, maar routers zijn in principe niet gemaakt om makkelijk FW mee te rommelen en dus zit deze functie er niet in, heeft waarschijnlijk ook wel iets met beveiliging te maken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Vaak zit er wel een bootloader in, zodat je een TFTP op kan zetten om de firmware te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
larshack schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:24:
Vaak zit er wel een bootloader in, zodat je een TFTP op kan zetten om de firmware te restoren.
Ja, zoals ik al eerder gemeld had, maar niet iedereen weet/durft/kan op die manier gaan flashen, je moet wel goed oppassen als je op die manier ga flashen, je kan je router ook volledig bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
Ximon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:47:
[...]

Haha :p

Het zou ook kunnen dat de router inderdaad een system error heeft. Om na te gaan wat er aan de hand is kan je de probleemrouter helemaal loskoppelen van het netwerk en er een laptop o.i.d. aan hangen. Let er op dat de laptop niet stiekem nog een (wireless) verbinding met het normale LAN heeft. Als je dan nog niet op de router kan inloggen is het een kwestie van RMA-en ben ik bang.
Geprobeert, helaas hetzelfde resultaat : (
dion_b schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Tweede router? Ik voel nattigheid...

Geef eens aan hoe heel je netwerk in elkaar zit incl of ze NATten danwel bridgen, en bijbehorende IP-reeksen.

Wat ik vermoed is dat beide routers (zoals per default) NAT doen en beide 192.168.0.0/24 aan LAN-zijde hebben. Dat gaat mis als je de ene achter de andere koppelt. Als mijn vermoeden klopt moet je deze router loskoppelen van de andere router, dan een power cycle geven. Als hij gereboot is zou je er weer bij moeten kunnen. Eerste wat je dan moet doen is een ander IP geven, en het best sowieso niet meer NATten; zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Losgekoppelt, powercycle gegeven, alleen mn pc aangesloten, maar helaas weer hetzelfde resultaat.
ik heb hem nu weer normaal aangesloten.

Mn netwerk ziet er ongeveer zo uit:
KPN Experia Box (1e router) (Kom ik bij via 192.168.2.254, kan ik gewoon op inloggen geen probleem)
V
TP-Link Archer C7 (2e router) (Heb ik nu het probleem mee, kom ik zelf bij via 192.168.0.1, heeft IP 192.168.2.1 EN 192.168.2.2 gekregen van de eerste router)
V
Mijn PC/laptop/telefoon
Als dit niet de info is die je bedoelde, my bad!
Kun je me hier misschien iets meer over uitleggen? Bedankt!

Bedankt iedereen voor de suggesties, hulp word gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeMacized schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

Kun je me hier misschien iets meer over uitleggen? Bedankt!
Open je router pagina in IE, en klik rechtsboven op "Compatibility mode view". Speel daar wat met de twee instellingen. Ik moet mijn router ook in die mode openen wil ik erin kunnen.

Doe ik dat niet, zie ik het startscherm wel, maar zonder login prompt.

Compatibility mode view

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

Open je router pagina in IE, en klik rechtsboven op "Compatibility mode view". Speel daar wat met de twee instellingen. Ik moet mijn router ook in die mode openen wil ik erin kunnen.

Doe ik dat niet, zie ik het startscherm wel, maar zonder login prompt.

Compatibility mode view
Hmm, het is niet dat hij de pagina niet weer kan geven ofzo. De verbinding die geprobeert word te leggen word gewoon niet geaccepteerd. Ik heb het geprobeert met de compatibility view, maar zoals verwacht zonder success. Toch bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Dus je wilt vanaf een 192.168.2.x een 192.168.0.1 adres benaderen.....succes!
(Ik ga er vanuit dat de EB lan poort in de sitecom wan poort zit?)
Zoja, dan is dit qua beheer niet aan te raden.
Zet je pc eens op een static adres in de 192.168.0.x range en probeer dan nogmaals in te loggen in de sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
EverLast2002 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:43:
Dus je wilt vanaf een 192.168.2.x een 192.168.0.1 adres benaderen.....succes!
(Ik ga er vanuit dat de EB lan poort in de sitecom wan poort zit?)
Zoja, dan is dit qua beheer niet aan te raden.
Zet je pc eens op een static adres in de 192.168.0.x range en probeer dan nogmaals in te loggen in de sitecom.
de 192.168.2.x addressen zijn de IP's die mijn 1e router, mijn 2e router (die ik niet kan bereiken) aangeeft. De kabel van de 1e router gaat inderdaad de wan poort in van de 2e router. Als ik in mn browser een van de 192.168.2.x van de 2e router invoer, dan autocorrect hij deze ook meteen naar 192.168.0.1. ik benader dus niet vanaf een 192.168.2.x adres. Ook als ik mijn 2e router loskoppel van de 1e en er dan bij probeer te komen (waardoor de 192.168.2.x addressen dus niet meer betrokken zijn) heb ik nog steeds het probleem.
Ik heb een static IP ingesteld, maar zoals verwacht veranderde het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dubbel NAT detected... :+

Wat je moet doen zoals eerder aangegeven is:

- TP-Link in bridge mode gebruiken
- EB laten voor wat het is

Je TP-Link niet via DNS bereiken maar op IP-basis. Dus als je dit gaat instellen:

- WiFi uitzetten op je PC als je dat hebt
- Exact 1 ethernet kabel tussen je PC en je TP-Link aansluiten, op een LAN-poort, niet WAN
- Geen andere ethernet kabels gebruiken, leg ze desnoods in een andere ruimte zodat ze niet per ongeluk in een aansluiting gaan zitten :+

Daarna op je PC:

- Gebruik DHCP op je PC
- Zet al je handmatige configuraties uit
- Zet dingen als VPN en Hamachi uit
- Ga naar de eigenschappen van je LAN verbinding op je PC
- Ga naar Details
- Zoek "Standaard Gateway" of "Standaard Router" op

Dat IP adres wat je daar krijgt vul je in een internet browser in, en dan druk je op enter.
Je komt dan op de login pagina van je TP-Link.

Vanaf daar kan je elke gemiddelde tutorial vinden op DHCP en NAT uit te zetten, en het apparaat in dezelfde range als je huidige netwerk te zetten voor later beheer.

Daarna als je instellingen goed staan (en je WiFi dus ook) koppel je alles los, sluit je vanaf je Experia Box 1 LAN kabel op een LAN poort op je TP-Link aan, en daarna kan je via de TP-Link wifi en TP-Link LAN-poorten direct verbinding maken met je EB en Internet.

[ Voor 105% gewijzigd door johnkeates op 09-08-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Eindelijk.....triomf oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
BeMacized schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

de 192.168.2.x addressen zijn de IP's die mijn 1e router, mijn 2e router (die ik niet kan bereiken) aangeeft. De kabel van de 1e router gaat inderdaad de wan poort in van de 2e router. Als ik in mn browser een van de 192.168.2.x van de 2e router invoer, dan autocorrect hij deze ook meteen naar 192.168.0.1. ik benader dus niet vanaf een 192.168.2.x adres. Ook als ik mijn 2e router loskoppel van de 1e en er dan bij probeer te komen (waardoor de 192.168.2.x addressen dus niet meer betrokken zijn) heb ik nog steeds het probleem.
Ik heb een static IP ingesteld, maar zoals verwacht veranderde het niets.
Beheertechnisch is NAT achter NAT niet een geweldige oplossing. Wat hier al eerder werd geadviseerd, zet één router in met NAT en de andere router in Bridged Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
EverLast2002 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:14:
[...]

Beheertechnisch is NAT achter NAT niet een geweldige oplossing. Wat hier al eerder werd geadviseerd, zet één router in met NAT en de andere router in Bridged Mode.
Klinkt als een goed idee, en dit zou ik ook zekerweten doen, maar helaas kan ik dus niet bij het control panel om dit in te schakelen.
johnkeates schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:37:
Dubbel NAT detected... :+

Wat je moet doen zoals eerder aangegeven is:

- TP-Link in bridge mode gebruiken
- EB laten voor wat het is

Je TP-Link niet via DNS bereiken maar op IP-basis. Dus als je dit gaat instellen:

- WiFi uitzetten op je PC als je dat hebt
- Exact 1 ethernet kabel tussen je PC en je TP-Link aansluiten, op een LAN-poort, niet WAN
- Geen andere ethernet kabels gebruiken, leg ze desnoods in een andere ruimte zodat ze niet per ongeluk in een aansluiting gaan zitten :+

Daarna op je PC:

- Gebruik DHCP op je PC
- Zet al je handmatige configuraties uit
- Zet dingen als VPN en Hamachi uit
- Ga naar de eigenschappen van je LAN verbinding op je PC
- Ga naar Details
- Zoek "Standaard Gateway" of "Standaard Router" op

Dat IP adres wat je daar krijgt vul je in een internet browser in, en dan druk je op enter.
Je komt dan op de login pagina van je TP-Link.

Vanaf daar kan je elke gemiddelde tutorial vinden op DHCP en NAT uit te zetten, en het apparaat in dezelfde range als je huidige netwerk te zetten voor later beheer.

Daarna als je instellingen goed staan (en je WiFi dus ook) koppel je alles los, sluit je vanaf je Experia Box 1 LAN kabel op een LAN poort op je TP-Link aan, en daarna kan je via de TP-Link wifi en TP-Link LAN-poorten direct verbinding maken met je EB en Internet.
Ik zou dit zeker volgen, als het uberhoupt al mogelijk was voor mij om bij die login pagina van de TP-link router te komen. Ook als ik hem loskoppel en maar 1 ethernet verbinding er naar toe heb, met geen handmatige configuraties en DHCP aan, de connectie naar het paneel word geweigerd. Ik kan er niet in komen om instellingen te veranderen.

[ Voor 68% gewijzigd door BeMacized op 09-08-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Als je 1 op 1 je pc aansluit aan je "probleem" router en er dan, na alle tips hier gegeven, nog niet inkomt.....dan lijkt het erop of die router niet in orde is (zoals je al schreef met die controle lampjes).
Factory reset, 30-30-30 reset, eventueel een backup terugzetten of een recente firmware erin flashen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Nog even een plaatje om te illustreren hoe het aan te sluiten tijdens het configureren van de 2e router. Na het configureren van de 2e router moet de kabel die vanaf de Experiabox LAN komt sowieso in de TP-Link LAN zitten of de poort op de TP-link moet zo kunnen worden ingesteld dat die als LAN-poort fungeert.

Configureren 2e router

De symbolen voor computers en routers waren blijkbaar op in het programma dat ik gebruik. Maar punt is vast wel duidelijk. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 09-08-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
Yup, het klinkt allemaal erg logisch, maar aangezien niets er iets aan blijkt te doen, denk ik toch maar dat ik ga kijken of ik hem terug kan sturen.

Bedankt iedereen voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik zou zeggen: PC met een kabel aansluiten op de LAN-poort van die 2e router, router naar factory defaults toe zetten en dan op die manier configureren naar een bridge / accesspoint zonder DHCP-server en NAT.

Zorg in ieder geval dat je niet bekabeld of draadloos met je Experiabox verbonden bent, want dan ga je de LAN-kant van je 2e router nooit bereiken als je 2e router inderdaad als router ipv bridge / accesspoint ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
Joen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 01:01:
Ik zou zeggen: PC met een kabel aansluiten op de LAN-poort van die 2e router, router naar factory defaults toe zetten en dan op die manier configureren naar een bridge / accesspoint zonder DHCP-server en NAT.

Zorg in ieder geval dat je niet bekabeld of draadloos met je Experiabox verbonden bent, want dan ga je de LAN-kant van je 2e router nooit bereiken als je 2e router inderdaad als router ipv bridge / accesspoint ingesteld staat.
2e router is niet verbonden met de experiabox. Alleen via een kabel aan mn pc, geen wifi in het spel. Factory reset kan ik niet starten, reset knop doet niets. Heb maar een support ticket naar TP-Link gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
En de PC is niet zowel met de 2e router als de Experiabox tegelijk verbonden? Anders zou dat nog een oorzaak kunnen zijn. Hij moet puur alleen met de 2e router verbonden zijn. Als er dan nog steeds geen verbinding met die 2e router mogelijk is zou ik inderdaad de fabrikant inschakelen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeMacized
Joen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:45:
En de PC is niet zowel met de 2e router als de Experiabox tegelijk verbonden? Anders zou dat nog een oorzaak kunnen zijn. Hij moet puur alleen met de 2e router verbonden zijn. Als er dan nog steeds geen verbinding met die 2e router mogelijk is zou ik inderdaad de fabrikant inschakelen als ik jou was.
Nope alleen met de TP-Link router.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met TP-Link. na het doorgelopen te hebben met hun geven ze aan dat er iets mis is met de router en raden ze me aan om een RMA in te dienen bij de winkel waar ik hem heb gekocht.

Bedankt iedereen voor de reacties, ik ga maar is even kijken bij Coolblue wat ze voor me kunnen doen :)
Pagina: 1