Refurbished beeldschermen, kopen of laten

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Beste mensen. Ik heb momenteel twee vrij oude Acer schermen. Hoewel ik ze nog met plezier gebruik, merk ik wel dat ze niet nieuw meer zijn. Mijn uiteenwijding zal ik achterwege laten: ik wil misschien sparen voor nieuwe schermen. Ik heb de HP ZR24w nu op het oog. Voor 150 euro een IPS scherm, nog steeds de 16:10 verhouding, die me wel bevalt, een tikkie groter dan wat ik nu heb, 19020*1200 resolutie. Aanlokkelijk.

Maar, die prijs van 150 euro betaal je voor een refurbished exemplaar. Is er bij een refurbished beeldscherm een hogere kans op mankementen, bijvoorbeeld dode pixels? Is die juist lager, omdat het allemaal gechecked is? Even hoog? Ik wil misschien wel sparen voor twee van deze schermen, maar ik wil wel weten of dat echt aan te raden is.

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 09:11
Men zegt dat deze, zoals je zelf al aangeeft, betrouwbaarder zijn omdat deze door en door getest zijn (afhankelijk van de fabrikant natuurlijk). Of dit ook echt zo is zou ik je niet durven garanderen.

Je hebt sowieso kans op gebruikerssporen op het scherm en als het om een Acer gaat zou ik niet vertrouwen op de QC van zowel een nieuw als een refurbished scherm.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan er vanuit gaan dat als je een refurbished scherm koopt (waar niet het paneel van vervangen is) dat je eigenlijk geen dode pixels meer krijgt bij normaal gebruik.

En 'Refurbished' is een groot woord voor een monitor, er zitten meestal maar 1 of 2 pcb's in 1 voor stroom en 1 voor inputs of 1 met externe voeding. En ja ale het paneel defect is dan wordt dat vervangen.

Het kan uiteraard altijd kapot maar uit ervaring met Benq na 4,5jaar backlight defect, kreeg een refurbished (gewoon aan de deur omgerolen) en die draait nu alweer 7 jaar goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als het van een betrouwbare zaak is en je krijgt nog een redelijke garantie, waarom niet? Kans op dode pixels heb je altijd wel (mits het paneel is vervangen), maar daar moet je de eerste dagen goed op letten / testen

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 06-08-2015 09:14 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
JvdHoudt schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:57:
als het om een Acer gaat zou ik niet vertrouwen op de QC van zowel een nieuw als een refurbished scherm.
De schermen die ik nu op het oog heb zijn van HP.

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-01 09:11
Amanoo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

De schermen die ik nu op het oog heb zijn van HP.
Inderdaad, overheen gelezen. Excuses.
Dan mag je er wel van uit gaan dat dit wel goed zit. Zeker als je deze ook nog eens besteld via een betrouwbare bron. Dan heb je soms nog wel omruilmogelijkheid.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20

Nemesizz

Untouchable

Soms gebruiken ze de term 'refurbished' ook terwijl er nooit wat kapot aan is geweest of vervangen is, maar gewoon 2e hands is (uit een faillissement verkoop of iets dergelijks).

Eventueel even nagaan hoe het zit met garantie-regeling, en of er bekende mankementen zijn bij een bepaald type beeldscherm.
Pagina: 1