johnkeates schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:18:
Je gebruikt een of andere nare FakeRAID (Drive Xpert). Zeker een AMD moederbord?
Dat gaat niet werken. Je kan er niet echt mee opstarten (je moet dan RAID controller als boot optie kiezen als dat al werkt). Als je hem in Windows als JBOD wil zien moet je er eerst een logical volume mee maken en RAID drivers in Windows installeren.
Verder staan je SATA schijven als IDE schijven ingesteld lijkt het wel. Kan een luie chinees zijn die niet alle tekst in je BIOS goed gezet heeft, maar kan ook zijn dat je gewoon AHCI mode niet aan hebt en IDE mode gebruikt, wat langzaam is. Vooral je SSD zal er nooit super snel mee te gebruiken zijn. Switchen naar AHCI van IDE kan met Windows vaak niet zomaar om dat je dan niet altijd meer kan opstarten om dat Windows niet naar het juiste apparaat zoekt.
[...]
Nee, dat heeft er niks mee te maken.
Heb een ASUS (P7P55D DELUXE) mobo.
Drive Xpert staat onder het kopje Tools in de BIOS en is denk ik optioneel. Verder ook nooit iets mee gedaan, maar het viel me op dat de schijf daar wel onder staat.
Ik kan wel AHCI aanzetten zie ik, maar zal dat het probleem oplossen? (Als het idd al werkt)
Hoe doe ik dit precies? Ik kan namelijk niks aanpassen in dat scherm.
edit: Ok, ik heb 'm op AHCI gezet en windows start gewoon op, maar blijkbaar wordt het niet herkend:
De schijven in de boot settings worden ook nog steeds aangeduid als IDE.
[
Voor 16% gewijzigd door
olls op 06-08-2015 01:43
]