Veranderen in register/Browser is gemanipuleerd

Pagina: 1
Acties:

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Beste leden,

Na vanavond een bepaald bestand gedownload te hebben is er helaas wat fout gegaan. Mijn browser (Chrome) doet héle rare dingen.

Tijdens het installatieproces kreeg je de optie om een "Registry Cleaner (exacte programma naam weet ik niet)" te installeren. Normalen vink ik deze altijd uit - of weiger ik deze - maar helaas klikte ik vanavond iets te snel door. Dit heeft in wat vervelende gevolgen geresulteerd. Mijn browser zijn startpagina is veranderd naar "instasurf.com" of iets in die trant. Als dat het enige probleem was, dan was het nog niet zo heel erg, maar helaas blijft het hier niet bij. Ook word ik continu naar een andere website geredirect wanneer ik bijvoorbeeld "Tweakers.net" wil bekijken. Ik kom bijvoorbeeld op een vage website terecht met allemaal reclame en kan dan rechtsboven in het beeldscherm de optie kiezen om alsnog naar Tweakers te gaan. Ook zie ik links in beeld een lijst van "Related Searches" waar allemaal andere onzin categorieën onder staan.

Zoals jullie begrijpen is dit héél erg irritant, ik weet niet precies wat ik er aan kan doen. Vandaar dat ik bijna wanhopig om jullie hulp vraag. Ik heb Chrome al gereset naar de standaardinstelling, helaas mocht dit niet baten. Ook kan ik me herinneren toen dat registry programma installeerde ik twee keer heel snel "opdrachtprompt/uitvoeren" voorbij zag springen in me scherm. Terwijl ik dit type zie ik ook dat mijn Google zoekresultaten aangepast zijn, bovenaan krijg ik eerst een lijstje met "Filter result ads". Again, heel irritant.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik kijk uit naar jullie antwoorden.

Groet,
Raptar

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kijk even in eigenschappen van je snelkoppelingen chrome en i.e! Ook in het startmenu. Eigenschappen, pad van waar het programma wordt gestart. Mogelijk staat door ook de verwijzing naar die url. En draai een scan met malwarebytes of hitman pro of iets dergelijks.

NRG

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij heb je me aardig goed geholpen. Heb het programma geïnstalleerd en een scan gedaan, resultaat: 320 geïnfecteerde bestanden/bedreigingen.

Alles is nu hopelijk verwijderd, heb in ieder geval niks verdachts meer gezien. Dank je wel voor je hulp!

Fijne avond,
Raptar