Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies Tablet/Laptop in 1 tot € 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijne Tweakers,

Mijn huidige HP Pavillion is 8 jaar oud en echt aan vervangen toe. De accu is defect, software is achterhaald, ding wordt heet en maakt veel herrie.
Met de komst van Windows 10 lijkt het me nu wel eens tijd worden voor iets nieuws. Ik twijffelde eerst tussen een tablet en een laptop maar volgens mij zijn er genoeg 2-in-1 machines (detachables/convertibles) die prima beide functies aankunnen. Ik loop toch wel tegen een aantal vragen aan waar jullie mij hopelijk in kunnen adviseren

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb het niet echt voor school of werk nodig maar ik wil wel prima met office aan de gang kunnen. Verder surf ik veel op internet en gebruik in Netflix en Spotify. Vakantie foto's op de tablet aan oma laten zien zou ook leuk zijn. En wat goed moet kunnen draaien is Basecamp. Ik heb een wandelnavigatie van Garmin waar ik veel mee doe. En ik wil de tablet graag gebruiken om digitale comics te lezen.

Wat is je budget?
Ik was aan het kijken rind de € 350,- tot € 400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Is leuk als het kan maar of de accu dan 6 of 10 uur mee gaat lijkt mij op dit moment niet van doorslaggevende factor te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik twijffel erg tussen de Switch 11 en de Transformer 200. Echter is daar nu een geduchte concurrent bijgekomen met Peaq.
http://www.mediamarkt.nl/...6,1441909.html?langId=-11
http://www.mediamarkt.nl/...6,1552759.html?langId=-11
http://www.mediamarkt.nl/...6,1808297.html?langId=-11
voor vergelijk: http://www.mediamarkt.nl/...?storeId=10259&langId=-11

De Acer en Asus zitten lekker in m'n prijsklasse vandaar de eerste voorkeur naar die. Technisch gezien heeft Asus mijn voorkeur maar die heeft een erg rechthoekig scherm (niet handig voor comics lezen). De Acer lijkt mij een wat betere rechthoekige verhouding te hebben maar mist de 500GB SSD in het dock en een aantal aansluitingen.

Mijn grootste probleem bij deze 2 is de 32GB opslag in de tablet. Met Windows 10 als OS ben je al 20GB kwijt. En dan is er ruimte nodig voor de back-up partitie. Als je dan wat apps download is de 32 GB snel vol.
Je kan wel een micro SD kaart in je tablet stoppen maar het is (mij?) niet duidelijk welke apps je op de SD kaart kan opslaan en welke er op de SSD OS schijf moeten draaien. De 500GB opslag in de dock is leuk maar met tablet gebruik heb je er niet veel aan.
Hoe is de ervaring hier met 'maar' 32GB opslag in een tablet waarbij veel van die opslag voor de Windows OS wordt gebruikt?
Vandaar dat de Peaq boven water komt met de 64GB opslag in de tablet. En een rits andere voordelen waar ik jullie om wil vragen of dat in mij geval echt voordelen zijn
Full HD resolutie: ik denk 12" scherm, je zal weinig verschil zien tussen 1920x1080 tov 1366x768. Kan je op dit formaat echt verschil zien bij het bekijken van films en foto's?
Intel Pentium ipv Intel Atom: Ik lees dat Atom de traagste Intel processor is. Welk verschil kan ik merken doordat de Peaq een Pentium heeft? (lijkt mij alleen met Basecamp en multitasken)
Webcam camera resolutie is weer lager maar ik Skype niet. Dat lijkt voor mij geen probleem.

Op eerste gezicht lijkt mij die € 100,- meerprijs wel prima alleen ga ik het merken in mijn gebruik met het apparaat?

Dank voor jullie advies!!!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Hoi Joslyn,

Ik kan geen antwoord geven op al je vragen, maar wel het volgende aangeven. Ik beschik zelf over de Asus T300FA. Deze is 12,5" en kost circa € 490 (zie pricewatch T300FA-FE008H ). De processor hiervan is beter dan een Atom.

Deze heb ik met name gekocht om (mobiel) op office te kunnen werken en in te kunnen loggen op de server van mijn werkgever. Daarnaast gebruik ik hem privé om te surfen en voor Netflix.
In de winkel heb ik ook de T100 en T200 geprobeerd, maar ik vond deze te klein om volwaardig mee op Office te kunnen werken. Als je een muis aansluit is de T300 voor mij voldoende om te kunnen werken (zowel lokaal als op de server).

De T300 heeft 64gb opslagruimte, maar ik heb in het toetsenbord een SSD van 64 gb gedaan (inderdaad alleen bruikbaar als het toetsenbord is aangesloten uiteraard) en aan de tablet een microSD van tevens 64gb. Hier kan je alle apps op installeren (soms niet rechtsreeks, Dropbox bijv. laat zich niet op mobiele opslag, maar daar zijn eenvoudige workarounds voor). Als je dus niet te veel software installeert, en er op let, dat je alle software installeert op de microSD, dan verwacht ik dat 32GB voldoende is.

Voor Netflix vind ik de resolutie van 1366x768 voldoende, ook bij een 12,5 inch. Het beeld is scherp genoeg (ik besef me dat er mensen zijn die mijn mening niet delen).

De batterijduur van de T300 is niet geweldig. Als ik er een dag op wil werken extern, dan moet de lader mee.

Per saldo bevalt het apparaat me erg goed, met die kanttekening dat je hem voor het 'lichte werk' moet gebruiken. De gewone desktop thuis gebruik ik een stuk minder, maar gaat toch aan voor het serieuze werk (Photoshop, videobewerking, gaming etc.)

Dit gaat met name over de T300, maar hopelijk heb je er wat aan !

Paul

Verwijderd

Kan je ook zelf een grotere SSD in het tabletgedeelte doen? Want ik las dat als je hem in het toetsenbord doet, de verbinding dan via USB 3.0 gaat.

En is de accu uitneembaar?

En er zit geen netwerkaansluiting op he? Ik heb hierboven namelijk wel een netwerkkabel, maar geen wifi-ontvangst. :)

Verwijderd

Hmmm, ik wacht nog wel op wat nieuw spul. Eind januari nog maar eens kijken tijdens een Mediamarkt actie.

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Je kan alleen een SSD in het toetsenbord doen. En inderdaad geen netwerkaansluiting.
De accu is vast uitneembaar, maar dan moet je hem echt uit elkaar halen.