Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet helemaal up-to date over het nieuws over laptops.
Hier mijn probleem; ik ben van plan om na de vakantie een laptop te kopen, alleen ik weet niet welke proc.

Ben ik dom bezig om een PIII 1000Mhz te kopen omdat er binnenkort misschien een PIV komt? Of misschien een AMD die beter is dan de PIII?

En dan nog een klein vraagje, een TFT scherm van een laptop mag je die vergelijken met een flat-panel, of zijn ze minder scherp?

Misschien nog mensen met tips voor de aanschaf?

Alvast bedankt.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb zelf een IBM Thinkpad T20

specs:

pIII 700
128mb ram
s3 savage8 vidcard
12Gb hdd
6x dvd
14.4" TFT scherm (goed voor 1024x768)

beeldkwalie is goed, mooi scherp etc
3d prestatie is te goed te doen voor een laptop (UT 640x480@16bit alles max == min 30fps gemiddeld 50-55fps | 1024x768x16bit skin/world detail low == min 17fps en 25fps gemiddeld)

hoop dat je er wat mee kunt..
verder is het misschien handig om te vertellen wat je van plan bent te gaan doen met het ding..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de laptop gaan gebruiken voor m'n studie volgend jaar zodat ik niet elke keer met een portable hdd hoef te slepen.

Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor office, inet, programeren, de gebruikelijke dingen zeg maar.
Ik speel geen spellen, dus een goede 3dMark score boeit mij geen hol.
Een lange levensduur, stil (!), en mooi scherp beeld zijn voor mij de belangrijkste punten.

En wat is handig om erbij te kopen?
- Een optische muis?
- Een beeldscherm (weet niet hoe lang je achter een 14,1" TFT kan zitten)
- Toetsenbord?
- (externe)printer?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Of je nu een intel of een AMD processor pakt maakt niet zo heel veel uit. Ze zijn bijna net zo snel. En de PIV in de laptop dat gaat denk ik nog wel even duren, dus daar zou ik he niet op laten liggen.

Verder is een laptop scherm hetzelfde als een flatpanel, dus ook net zo scherp.
Echter net als een flatpanel is hij gemaakt voor 1 speciale resolutie, vaak 1024X768.
Een monitor zou ik er niet bijkopen, je kunt heel lang achter een 14.1" TFT zitten is relaxed.

Als je echt iets snels wil pak den een 1ghz PIII met wat geheugen.

Suc6 met de aanschaf, en koop wel een A-merk.
Sommige B merken zijn om te huilen zo slecht.... :(

Een optische muis is wel handig en eventueel een 2e adapter, ligt aan je situatie....

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thnx.
Zit er nog verschil tussen een AMD & Intel (verbruik, performance)?

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

ik gebruik die van mij ook vooral voor office e.d. (heel soms dan UT als ik me verveel in de trein of bus ofzo :D ) en aan een 700-800 Mhz heb je dan RUIM voldoende

beeldscherm is absoluut niet nodig, ik zit soms uren achter dat ding en werkt enorm prettig.

Muis kan handig zijn evenals een ramplank, maar dat geeft weer extra sleepwerk wat eigenlijk overbodig is gezien het erop zit..

Printer >> zie muis/ramplank (behalve feit dattie erin zit dan) extra sleepwerk en printen kun je overal toch wel zo'n beetje tegenwoordig..

verschil tussen AMD / Intel is er vrijwel niet, zeker niet kwa office prestaties enzo

just another 2 eurocents from Spike..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een Canon BJC 85?
Ik kan dat ding namelijk voor 150,- krijgen (nieuw 550) en als er geen verschil is tussen een standaart inktjet en een portable printer dan kies ik denk ik voor de laatste.
(ook geen gehannes met aansluiten omdat er irda opzit)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou voor een intel gaan. Hebben meer ervaring met laptop procjes. En ze hebben de hitte probleematiek iets beter onder controle. En de intel chipsets zijn altijd iets beter. En drivers ervoor is meestal niet nodig, wat je van amd/via niet kan zeggen.

Ik zou voor meer geheugen en iets minder herz gaan. Al kan je geheugen wel bij prikken. In de werkelijkheid doe je dat toch denk ik niet. Denk dat je met een 1000 mhz wel aan de hoge kant zit, terwijl je dit nooit gebruikt, alleen als je koe gaat draaien. Maar dan heb je je accu zo leeg denk ik.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

ik heb zelf een tecra 8100 met 800 mhz van intel en 384 intern draait prima en dan wat voor budget heb je vergeet dat niet een goeie 1gig machine zit nog steeds tegen de 10,000 piek
ik zou dus zeker wel even overdenken wat je er mee doet

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 20:44 schreef schumie het volgende:
ik heb zelf een tecra 8100 met 800 mhz van intel en 384 intern draait prima en dan wat voor budget heb je vergeet dat niet een goeie 1gig machine zit nog steeds tegen de 10,000 piek
ik zou dus zeker wel even overdenken wat je er mee doet
Ja die laptops zijn nog steeds verschrikelijk duur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tot de 5500,- piek gaan.
Vroeg me trouwens af of je wel perse een 1e klas merk moet nemen, die laptops van de Aldi, wat was daar mis mee? Ik heb iig niet echt veel klachten gehoord.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik heb hier een Dell CSx van mijn werk en die zijn erg goed vind ik. En no worries over het scherm, kan je echt lang achter zitten. Omdat je geen flikkeringen en een plat scherm hebt werkt het erg prettig.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Pagina: 1