usb dvd drive voor laptop: usb 2 voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Ik heb zojuist een acer e5 notebook besteld. Maar deze heeft geen optische drive. Daarom dacht ik om een externe usb dvd drive erbij te kopen. Ik twijfel alleen over welke snelheid ik nodig heb. Is usb 2 snel genoeg hiervoor?

de laptop komt morgen via Media Markt en als ik daar snel nog een externe dvd drive bij bestel ben ik in 1x klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Ik heb zelf een externe drive van Dell met E-sata, wellicht is dat een idee? Anderzijds volgens mij is usb2 niet de bottleneck maar eerder de snelheidscapaciteit van een drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Dan moet ik eerst even kijken wat die laptop kan hebben. Ik ga nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor een dvd drive gaat USB2 absoluut geen bottleneck vormen. USB 2.0 doet iets van 35MB/s max in de praktijk. Een DVD op 8x (max van een laptopdrive) doet iets van 11MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het gebruikt wordt om af en toe iets te installeren, dan is de snelheid echt niet belangrijk.
Het verschil is verwaarloosbaar en zal hoogsten een bakje koffie verschil zijn

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Top. Ik weet genoeg... Incidenteel wat branden of vanaf dvd installeren is alles waarvoor ik hem zou gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb in mijn pc nog een samsung dvd brander zitten die nauwelijks gebruikt is. Daarom dacht ik: als ik daar nu een eenvoudige behuizing voor vind die met usb 2 aan te sluiten is, ben ik ook klaar.

Maar mijn zoektocht levert nog niet echt veel op. Behalve dan behuizingen die duurder zijn dan een extern optische dvd drive.

http://tweakers.net/categ...MQXZaYo2QVrWRsYaQUW1tbCwA

Voor dat geld kan ik net zo goed voor 25,- een externe dvd brander aanschaffen lijkt mij...
Of is er ergens nog een goedkope optie die ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 5% gewijzigd door DeRooney op 07-08-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Heb je bij de china webshops gekeken??
B.V.B : http://www.banggood.com/buy/Dvd-case-usb.html
of : http://www.dhgate.com/who...usb&catalog=#hpsearch1507

Aliexpress heeft ze ongetwijfeld ook.

Voordeel van de eerste 2 is dat je gewoon met I-Deal kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb wel op ebay en amazon rond gezocht. Inderdaad genoeg externe apparaten. Maar ik kan weinig externe cases vinden voor een standaard ingebouwde ide optische driver. Dus de 5.25" drives die in desktops zitten. en als ik ze kan vinden zijn ze net zo duur als een nieuwe optische drive.

(je suggesties zijn voor laptop optische drives, maar heb gaat bij mij op een optische drive die in een desktop zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Je hebt helemaal gelijk.

Je kunt ook overwegen helemaal geen case te gebruiken maar een verloop .
Als je een goede voeding (5V en 12Volt) nog hebt liggen is dit misschien een optie :
http://www.dx.com/p/usb-2...black-283257#.VcSoz4zIkiw

Ze zijn er ook met voeding voor ongeveer 12 euro .

P.S De voedingen van deze dingen zijn niet van al te beste kwaliteit (vermoedelijk van de goedkope externe drives ook niet.)
Dus niet gebruiken als je er niet bij bent!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Daar heeft een externe laptopdrive weer een voordeel: die gebruikt gewoon de voeding uit je USB poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben helemaal van de optische drives en media afgestapt, en gebruik een externe HDD in een behuizing met Virtual Optical drive. Dan kun je je DVD's wel met USB 3.0 snelheden lezen .
spoiler:
Als de disk of SSD die je in die behuizing doet snel genoeg is dan

Het is niet helemaal waar de TS om vraagt, maar voor mij een veel beter alternatief. Nooit meer een iso hoeven branden voordat je er een installatie mee kunt doen etc.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Ja, maar dan moet ik eerst overal een iso van maken. Collega deed dezelfde suggestie vanmiddag al.

Externe dvd heb ik net besteld bij MM.
Pagina: 1