Foto’s in vergelijking met iPhoto bevalt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:16
Ik heb altijd met veel plezier gewerkt met iPhoto. Vond het een prima programma en kon er alles mee wat wat ik wilde. Inmiddels ben ik overgestapt op het nieuwe “foto’s” maar ik kan hier maar niet aan wennen. Ik zoek eigenlijk een soort “how to” die de werking van “foto’s” uitlegt met in het achterhoofd hoe iPhoto werkte.
Ik vind bijvoorbeeld dat foto’s de ingeladen foto’s op een vreemde manier rangschikt. In iPhoto importeerde ik foto’s en gaf dan zelf aan bij welke verzameling ze hoorde, hier doet foto’s dat zelf en ik vind dat dat niet altijd even goed gaat. Ook vind ik het bewerken van foto’s een gezoek. Het zal best wennen zijn, maar ik kan er op een of andere manier niet aan wennen. Waarschijnlijk denk ik te moeilijk en moet je het programma anders gebruiken maar hoe dan. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50

MazeWing

The plot thickens...

Join the club!

iPhoto was een uitstekend stukje software waar je prima je basis fotobeheer/bewerking mee kon uitvoeren.
Foto's daarentegen is ronduit waardeloos en lijkt meer op een veredelde port van foto's voor iOS dan een echte vervanger voor iPhoto.

Ik hoop dat ze het wat beter weten te maken in El Capitan, want op dit moment is het voor mij nauwelijks bruikbaar vanwege missende functionaliteit en andere rare keuzes van Apple...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

Quakie

quakelen

@ MazeWing Photos onder El Capitan heeft niet veel wijzigingen (tot nu toe) behalve toevoeging van extenties waardoor andere fabrikanten toevoegingen kunnen maken...

@ chippie, ik neem aan dat je foto's importeert en vervolgens doe je geen extra stap?

Lang geleden maar volgens mij was het onder iPhotos importeren en erna je fotos aan gebeurtenis koppelen/maken. Onder photos is het na het importeren, je fotos selecteren en op kruis klikken en toevoegen aan bestaand album of een nieuwe album aanmaken.. Die album wordt ook nog eens gesynct naar je iphone of ipad.. Je kunt ook een slimme album maken maar die worden niet gesynct naar je iphone/ipad.
Momenten is dan nog steeds beschikbaar, dan kijkt photos volgens mij naar datum en locatie.. Daarin maakt ie inderdaad vaak een rare keuze.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:44
chippie777 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:57:
Ik heb altijd met veel plezier gewerkt met iPhoto. Vond het een prima programma en kon er alles mee wat wat ik wilde. Inmiddels ben ik overgestapt op het nieuwe “foto’s” maar ik kan hier maar niet aan wennen. Ik zoek eigenlijk een soort “how to” die de werking van “foto’s” uitlegt met in het achterhoofd hoe iPhoto werkte.
Ik vind bijvoorbeeld dat foto’s de ingeladen foto’s op een vreemde manier rangschikt. In iPhoto importeerde ik foto’s en gaf dan zelf aan bij welke verzameling ze hoorde, hier doet foto’s dat zelf en ik vind dat dat niet altijd even goed gaat. Ook vind ik het bewerken van foto’s een gezoek. Het zal best wennen zijn, maar ik kan er op een of andere manier niet aan wennen. Waarschijnlijk denk ik te moeilijk en moet je het programma anders gebruiken maar hoe dan. Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?
U vraagt, wij draaien: YouTube: Photos for Mac 2015 - Full Tutorial. Volledige tutorial voor Photos for Mac. Misschien kan je beter uit je hoofd zetten hoe iPhoto werkte en gewoon wennen aan Photos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:16
@Quakie: Inderdaad zo doe ik het ook, en als je het leest zoals jij het opschrijft verschilt het niet veel met de manier van iPhoto. Maar op de een of andere manier kan ik er maar niet aan wennen.
@Volkan1984: thx, ik ga dat maar eens aandachtig bekijken.
UPDATE:
Inmiddels filmpje bekeken, niet veel nieuws geleerd maar wel een betere kijk op de term “momenten”, dat was iets waar ik niet veel mee kon, maar nu iets duidelijker is geworden.
Trouwens, het youtube account van dat filmpje bevat wel meer leuke en leerzame filmpjes, dus bedankt voor de tip.

[ Voor 38% gewijzigd door chippie777 op 07-08-2015 10:56 ]