Skylake systeem

Pagina: 1
Acties:

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Na lange tijd op een laptop gegamed te moeten hebben en nu ik weer ruimte heb voor een vaste PC wil ik graag een futureproof systeem bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Andere werkzaamheden zullen bij lange na niet zoveel kracht vragen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Om en nabij het lijstje wat ik heb samengesteld. Eronder is mooi erboven lijkt me overkill

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Toetsenbord, corsair K70 en muis Logitech Proteus Core gaan mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil graag de nieuwste architectuur en een top of the line videokaart hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb goede ervaringen met MSI en NVIDIA. Niet heel erg een voorkeur maar liever geen AMD

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Op den duur zal het zeker weer gaan kriebelen om te overklokken. Vandaar ook de K processor en het moederbord

Onderstaand het lijstje van componenten wat ik voor ogen heb. Let wel! het moederbord mist maar deze staat nog niet in pricewatch. Deze zou ik graag willen link

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 259,90€ 259,90
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 756,95€ 756,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define R5 Wit Window€ 122,66€ 122,66
1Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart€ 715,-€ 715,-
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15D-8GRR€ 66,50€ 66,50
1Corsair RM750i€ 131,95€ 131,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.239,81

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:19
Er zal nog minimaal 160 euro bijkomen voor moederbord die ik mis op je lijstje..

pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Voor de rest zou ik wat proberen te besparen op de videokaart door misschien naar een 970 te kijken en ke komt er ook wel met een goede 500 W voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door Joshh op 05-08-2015 20:55 ]

• WillemsTM
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Joshh schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:53:
Er zal nog minimaal 160 euro bijkomen voor moederbord die ik mis op je lijstje..

pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI

Voor de rest zou ik wat proberen te besparen op de videokaart door misschien naar een 970 te kijken en ke komt er ook wel met een goede 500 W voeding.
Thanks voor je reactie. Wat betreft het moederbord lees mijn post nog een keer;)
WillemsTM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:36:

Onderstaand het lijstje van componenten wat ik voor ogen heb. Let wel! het moederbord mist maar deze staat nog niet in pricewatch. Deze zou ik graag willen link
Wat betreft de videokaart snap ik dat je zegt kijk naar 970 maar ik wil graag een top of the line systeem bouwen en "bijna" geen concessies doen.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Veel dure componenten, maar lang niet alles is even zinvol om het systeem meer toekomstbestendig te maken. Je monitor en videokaart lijken er vooral op te wijzen dat je op 144Hz wilt gamen op 2560x1440, hoewel je dat in de topic start niet vermeldt. Mocht dat niet specifiek een vereiste zijn dan kan je aanzienlijk wat besparen door een goedkopere monitor en videokaart te kiezen. De GTX980Ti is natuurlijk een zeer snelle kaart, maar het geld wat je er in steekt maakt het systeem niet evenredig meer toekomstbestendig. Als je niet voor de 144Hz gaat kan je beter nu wat besparen en later nog een keer upgraden.

Daarnaast kan je voeding 200 watt omlaag, moederbord kan waarschijnlijk ook wel stukken goedkoper maar om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen is het even afwachten tot alle socket 1151 moederborden in de pricewatch staan. Daarnaast kan ook de SSD eventueel nog iets goedkoper.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats