Welke budget videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hallo allemaal, ik heb verleden week een PC gekregen, alleen de videokaart die erij zit is niet zo geweldig (savage 8MB AGP).
Systeem specs zijn: IBM PC Pentium III 600 128 MB SDRAM @ 133 mhz.
Nu wilde ik een nieuwe videokaart van rond de 200 piek kopen. Op mijn zoektocht hiernaar ben ik een aantal kandidaten tegen gekomen, maar wat mij opviel was dat BV. een geforce 2 MX+ TV-out van powercolor F200,- is, maar een Geforce 2 MX van ASUS +TV-out is al weer 270,-. Zijn de onderlinge verschillen tussen merken met dezelfde chipset groot, of zijn het alleen de extra's zoals een extra CD erbij ofzo?
Kandidaten:
(Powercolor) Kyro PowerVR 64MB F 200,-
(Powercolor) Geforce 2 MX +TV F 200,-
Diamond Viper II Z200 +TV 32MB F 163,-
Asus V6600 GeForce Pure F 205,-
of een gewoon TNT2 kaartje van rond de 200
of is een PCI Voodoo 2 kaart i.c.m. die Savage 4 AGP 8MB iets?

Welk van deze kaarten raden jullie me aan, het is vooral voor games, maar niet alleen voor UT en Q3 dus hij moet goed presteren op alle spellen (op Glide D3D enz.) Heeft iemand ervaringen met een andere kaart die ongeveer even duur is?

Alvast bedankt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem de GF2 MX maar kijk wel heel goed uit dat je niet met een MX 200 komt te zitten.. altijd een gewone, oude, MX nemen of de nieuwere MX 400!

En als dat te duur is is de Kyro ook wel goed.. Die Viper II zou ik niet nemen, daar zijn heel veel problemen mee. :)

• LeonT
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reactie, naar een search op Viper II kreeg ik inderdaad veel topics met problemen, maar schijnt wel beter te zijn dan een TNT2 ULTRA. Is een Geforce 2MX beter dan een Geforce 1?

De MX 200 is inderdaad niks en de 400 is volgens mij duurder dan de gewone.

Zit er nog verschil tussen een MX van ASUS, Creative, powercolor enz? Of moet ik gewoon voor de Powercolor gaan, die is redelijk goedkoop.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 18:04 schreef LeonT het volgende:
Is een Geforce 2MX beter dan een Geforce 1?

[...]

Zit er nog verschil tussen een MX van ASUS, Creative, powercolor enz? Of moet ik gewoon voor de Powercolor gaan, die is redelijk goedkoop.
De MX is wel iets sneller dan de GF1 en heeft ook de nieuwe features van de GF2. Als ik jou was zou ik gewoon voor de goedkoopste MX gaan (maar dan moet je wel even uitzoeken of ze daar geen extra traag geheugen op hebben gedaan 6 ns (166 MHz) is normaal..) :)

• LeonT
  • Niet online
OK thnx, ik ben eruit. Het wordt dus de Powercolor Geforce 2 MX als het goed zit met het geheugen. Dat verschilt inderdaad erg dat geheugen per kaart, soms denk je dat je goedkoop uitbent maar dan is het weer net een ander (slechter) type.

Bedankt

Verwijderd

Ik zou in ieder geval de Geforce 2 MX nemen heb er ook zo eentje dik over tevreden het kan altijd beter natuurlijk maar je kunt geen appels met peren vergelijken. Dus voor de prijs krijg je een leuk kaartje

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Een gf2mx is dus wel langzamer als een gf1 met ddr-ram. Maar ik denk dat ze die niet echt meer verkopen of ze zijn duurder dan die gf2mx, dus ga dan voor de gf2 mx.

| I've got permission to color outside the lines |

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Viper II is best aardig - mooie kleuren, acceptabel snel. Maar inderdaad een hoop gezeur mee. 'k zou de MX nemen.

edit:

Oh. Powercolor. Dan iedere andere kaart.

* Bene heeft iets persoonlijks tegen powercolor: een hamer

Verwijderd

absoluut geen VIPER2!!!!
van deze kaart moet ik :r
163 gulden okee, maar ik heb voor deze f*ckkaart 350 piek neergelegd!!

• LeonT
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 21:18 schreef Bene het volgende:
edit:

En heeft u daar een gegronde reden voor :? Een andere MX is ook goed maar dat was de goedkoopste.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Hercules 3D Prophet II MX (oem) 255,-

misschien 55 gulden duurder
maar zeker die 55 gulden xtra waar

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op maandag 18 juni 2001 21:59 schreef LeonT het volgende:

[..]

En heeft u daar een gegronde reden voor :? Een andere MX is ook goed maar dat was de goedkoopste.
Doe maar eens een search met bene als topicstarter en geforce als onderwerp :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 18 juni 2001 21:18 schreef Bene het volgende:
Viper II is best aardig - mooie kleuren, acceptabel snel. Maar inderdaad een hoop gezeur mee. 'k zou de MX nemen.

edit:

Ik maak er zelf tweakdrivers voor. Helaas is dat onmogelijk geworden omdat S3 geen enkele fatsoenlijke driver heeft. Probeer maar eens dat nieuwe Operation Flashpoint met een S3 kaart. Maakt helemaal niet uit welke S3 kaart je hebt, ze werken er allemaal niet mee :(
Kan je nog zo goed tweaken, maar zonder driversupport houdt het op :(
* _JGC_ moet kotsen van S3: http://www.savagenews.com/petition/petition.html

Verwijderd

Met een Kyro is ook niks mis, ik heb een 64mb Powercolor Kyro, en nergens problemen mee...
En qua snelheid zit ie rond de MX in de buurt, in 32bit in de meeste gevallen sneller :) je kan ook alles gewoon in 32bot draaien...

Verwijderd

alles behalve powercolor want die zijn kut gewoon asus kost wat geld maar dan heb je ook wat

Verwijderd

k zou gewoon voor de hercules 3d prophetII mx ofzoiets :P gaan (fl. 255). En als je wat meer geld hebt een hercules 3d prophet 4500 (fl. 355).

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
asus moet zich bij de mobo's houden vind ik, zou zelf kijken naar elsa en hercules.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Asus heb ik juist weer wel goede ervaring mee. Idd een geforce mxje voor +/- 250,-

Verwijderd

Ik zou geen mx van powercolor nemen, dat is nog die mx200 en dan kan je beter een tnt1 nemen.

Doe er dan gewoon 100 piek bij en koop er 1 van Asus. Dan heb je idd altijd wat goeds.
Pagina: 1