Hallo allemaal, ik heb verleden week een PC gekregen, alleen de videokaart die erij zit is niet zo geweldig (savage 8MB AGP).
Systeem specs zijn: IBM PC Pentium III 600 128 MB SDRAM @ 133 mhz.
Nu wilde ik een nieuwe videokaart van rond de 200 piek kopen. Op mijn zoektocht hiernaar ben ik een aantal kandidaten tegen gekomen, maar wat mij opviel was dat BV. een geforce 2 MX+ TV-out van powercolor F200,- is, maar een Geforce 2 MX van ASUS +TV-out is al weer 270,-. Zijn de onderlinge verschillen tussen merken met dezelfde chipset groot, of zijn het alleen de extra's zoals een extra CD erbij ofzo?
Kandidaten:
(Powercolor) Kyro PowerVR 64MB F 200,-
(Powercolor) Geforce 2 MX +TV F 200,-
Diamond Viper II Z200 +TV 32MB F 163,-
Asus V6600 GeForce Pure F 205,-
of een gewoon TNT2 kaartje van rond de 200
of is een PCI Voodoo 2 kaart i.c.m. die Savage 4 AGP 8MB iets?
Welk van deze kaarten raden jullie me aan, het is vooral voor games, maar niet alleen voor UT en Q3 dus hij moet goed presteren op alle spellen (op Glide D3D enz.) Heeft iemand ervaringen met een andere kaart die ongeveer even duur is?
Alvast bedankt.
Systeem specs zijn: IBM PC Pentium III 600 128 MB SDRAM @ 133 mhz.
Nu wilde ik een nieuwe videokaart van rond de 200 piek kopen. Op mijn zoektocht hiernaar ben ik een aantal kandidaten tegen gekomen, maar wat mij opviel was dat BV. een geforce 2 MX+ TV-out van powercolor F200,- is, maar een Geforce 2 MX van ASUS +TV-out is al weer 270,-. Zijn de onderlinge verschillen tussen merken met dezelfde chipset groot, of zijn het alleen de extra's zoals een extra CD erbij ofzo?
Kandidaten:
(Powercolor) Kyro PowerVR 64MB F 200,-
(Powercolor) Geforce 2 MX +TV F 200,-
Diamond Viper II Z200 +TV 32MB F 163,-
Asus V6600 GeForce Pure F 205,-
of een gewoon TNT2 kaartje van rond de 200
of is een PCI Voodoo 2 kaart i.c.m. die Savage 4 AGP 8MB iets?
Welk van deze kaarten raden jullie me aan, het is vooral voor games, maar niet alleen voor UT en Q3 dus hij moet goed presteren op alle spellen (op Glide D3D enz.) Heeft iemand ervaringen met een andere kaart die ongeveer even duur is?
Alvast bedankt.