Om de games van tegenwoordig te spelen heb ik een betere videokaart nodig dan mijn door de CPU geregelde graphics. Daarom ben ik rond gaan kijken op het internet en kwam de GTX 9** serie tegen. Ik heb verschillende benchmarks bekeken en besloot uiteindelijk de 970 te nemen. Het enige: ik heb een voeding van 450 Watt. Op de nVidia site stond dat je minimaal een voeding van 500 Watt (wat mij nogal overkill lijkt) nodig had. Daarna heb ik ook nog de 960 gevonden, die minder Watt nodig had, maar ook veel minder presteerde. Is 450 Watt toch genoeg? Zo nee, is er een videokaart die tussen de 960 en 970 invalt?
Wat voor games ik voornamelijk wil spelen zijn assassins creed en GTA.
Ik heb AC IV Black Flag proberen te spelen met een geleende GT 730. Extreme lag en extreem veel tranen
. Als een 960 toch voldoende is voor deze games, laat het weten!
Boven de 400 euro mag het totaal niet komen.
Ik heb een H81M-E34 MoBo, met één PCI-e 2.0, wat het langzamer maakt, maar het zal niet al te veel moeten schaden. Verder heb ik nog een Intel i5 4590 @3.30 GHz. De voeding is een Corsair 450 uit de VS serie
Het liefst alleen nVidia i.v.m. een betere ervaring daarmee.
Ik zou met een 970 niet gaan overklokken ivm te weinig Watt. Misschien wel onderklokken als dat niet te veel uitmaakt in performance.
Wat voor games ik voornamelijk wil spelen zijn assassins creed en GTA.
Ik heb AC IV Black Flag proberen te spelen met een geleende GT 730. Extreme lag en extreem veel tranen
Boven de 400 euro mag het totaal niet komen.
Ik heb een H81M-E34 MoBo, met één PCI-e 2.0, wat het langzamer maakt, maar het zal niet al te veel moeten schaden. Verder heb ik nog een Intel i5 4590 @3.30 GHz. De voeding is een Corsair 450 uit de VS serie
Het liefst alleen nVidia i.v.m. een betere ervaring daarmee.
Ik zou met een 970 niet gaan overklokken ivm te weinig Watt. Misschien wel onderklokken als dat niet te veel uitmaakt in performance.