Opvolger Boxee Box, HTPC/ mediaplayer/... even hulp nodig !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik zoek een?
vervanger voor de boxee box. Ik sta open voor alles. (Mediaspelers, HTPC, ...)

Wat is je budget?
de boxee box heeft mij destijds iets van een 300 euro gekost, dus iets gelijkaardigs. Mag wat onder/over gegaan worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek iets dat stabiel is, wat vooral zal gebruikt worden voor full hd series / film streamen vanop de NAS, liefst met iets a la automatisch subtitles downloaden. Moest deze automatisch wat metadata kunnen downloaden en juist zetten en dergelijke zou dit top zijn (achtergrondje, covers, ...), maar gebruiksvriendelijkheid primeert voor mij. Als daar wat steam big picture gaming bij kan komen zou dit zeer mooi zijn, maar is op zich geen vereiste.

Wat heb je zelf al gevonden?
De NUC lijkt me wel iets, alleen weet ik niet wat erop te draaien dat gebruiksvriendelijk is en weinig "onderhoud" aan nodig is. Het schrikt me niet af om er zelf software op te installeren, maar als het een constant geklooi is met instellingen ed, dat wil ik dan liever weer niet.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
JvS schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Ik zou sowieso voor een van deze opties gaan. Een NUC is prima. Ik vind zelf het AKASA Euler kastje erg mooi. Die kost 100 euro. Daar moet dan nog een processor, moederbord, geheugen en SSD bij en dan ga je al snel over de 275 -300 euro heen met een Celeron of een Pentium, richting de 375 als je een snelle processor wilt zelfs (dat zou voor mij een reden zijn om geen NUC te nemen, ik heb een i3 3225 en vind dat echt heerlijk. Mogelijk is het dikke overkill :P.

Maar vooral vind ik dat kastje mooi strak, en volledig passief en geen enkel bewegend onderdeel :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 113,90€ 113,90
1ASRock H81TM-ITX R2.0€ 79,-€ 79,-
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 101,19€ 101,19
1Kingston ValueRAM KVR16S11/4€ 34,95€ 34,95
1Kingston SSDNow mS200 60GB€ 42,50€ 42,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,54

[afbeelding]
Sorry voor de highjack, maar zou je hiermee volgende kunnen ? (vanuit ander topic)

Ik zoek iets dat stabiel is, wat vooral zal gebruikt worden voor full hd series / film streamen vanop de NAS, liefst met iets a la automatisch subtitles downloaden. Moest deze automatisch wat metadata kunnen downloaden en juist zetten en dergelijke zou dit top zijn (achtergrondje, covers, ...), maar gebruiksvriendelijkheid primeert voor mij. Als daar wat steam big picture gaming bij kan komen zou dit zeer mooi zijn, maar is op zich geen vereiste.

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die vraag lijkt me volledig hardware onafhankelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
JvS schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:39:
Die vraag lijkt me volledig hardware onafhankelijk.
wat zou je dan voorstellen als setup ? :)

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh, nogmaals hardware lijkt me niet relevant. Jouw vraag gaat over software. Als dit iets is dat kan, kan dit op elke pc.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
not2secure4u schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:37:
Sorry voor de highjack, maar zou je hiermee volgende kunnen ? (vanuit ander topic)
Dit is dus niet de bedoeling. Behalve dat je hiermee je vraag aan het cross-posten bent, ben je ook nog eens andermans topic aan het kapen. Ik heb dit deel van het gekaapte draadje verplaatst naar je eigen topic. Bij deze het verzoek om daar binnen te blijven.

Gooi Openelec op die NUC en je hebt een gebruiksvriendelijk Kodi-systeem dat weinig onderhoud nodig heeft.

Je zou Kodi ook onder Windows kunnen draaien maar dat is wel wat meer gedoe, is mijn ervaring.

[ Voor 53% gewijzigd door S1NN3D op 06-08-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
S1NN3D schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:23:
[...]

[mbr]Dit is dus niet de bedoeling. Behalve dat je hiermee je vraag aan het cross-posten bent, ben je ook nog eens andermans topic aan het kapen. Ik heb dit deel van het gekaapte draadje verplaatst naar je eigen topic. Bij deze het verzoek om daar binnen te blijven.[/mbr]

Gooi Openelec op die NUC en je hebt een gebruiksvriendelijk Kodi-systeem dat weinig onderhoud nodig heeft.

Je zou Kodi ook onder Windows kunnen draaien maar dat is wel wat meer gedoe, is mijn ervaring.
My bad, bedankt !

NUC I5 256GB SSD

Pagina: 1