Toon posts:

Versterker + speakers liefst nieuw <= 3000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier al een beetje rondgekeken, maar de meeste gekken hebben hier een budget van 10 tot 20 duizend gulden ... :( en dan soms alleen voor een paar boxen ..

Ik ga voor het eerst een echte SET kopen, had altijd eerst zo'n standaard philips torentje van 10 jaar oud. Wat ik dus eigenlijk over heb voor een nieuwe set is maximaal 3000 gulden. Voor dat geld hoop ik toch eigenlijk wel een Dolby Prologic setje te kunnen kopen, zodat ik ook het geluid mooi van achteren hoor en een leuke subwoofer erbij. Of is dit niet slim, en kan ik beter gewoon een versterker met 2 frontspeakers kopen ??

Heb er verder weinig verstand van, maar deze dolby prologic versterker van DENON leek mij wel leuk

http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/rec/avr1801.html

Iets van 999Dm dus waarschijnlijk in nederland wel ergens voor 1000 piek te koop, en dan nog wat goede boxen erbij, voor de rest van het geld. Of moet de versterker relatief meer kosten dan 1/3 van de complete set ??

Graag wat reacties/tips van mensen die ook rond deze prijsklasse wat hebben gekocht, thnxs JD

Verwijderd

als je alleen muziek draait moet je GEEN surroundset kopen....

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz waarom niet ... Ik heb nu ook 4 boxen, en dat klinkt gewoon lekker dat het ook van achteren komt. Daarbij, moet ik dan nog weer een keer een aparte set kopen voor DVD's, vind het dan zo prijzig worden

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Surround bedoelt ie dan neem ik aan een center en een sub bij, 4 boxen is geen surround.

Verder...voor 3k haal kan je een prachtige NAD amp halen en ook nog wel 2 boxen, je wil grag nieuw dus dan kan ik je aanraden de b&w 600 serie te gaan beluisteren, vriend van me heeft de 602 staan, prachtig geluid, ook voor meerdere stijlen muziek (hij luistert trance, ik alleen metal)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die denon is een prima dingetje, en de speakers die hierboven genoemd worden, ook. Alleen kosten die samen dus al 2000 piek. :)

Ik denk dat je aan die set wel genoeg hebt, om even vooruit te kunnen enzo. Sub heb je niet echt nodig (lees echt niet) bij deze speakers. En hij klinkt echt goed.

Koop er dan later als je DVD enzo gaat "doen" de center en de surround bij, want dat maakt het echt niet mooier, bij zo'n set (misschien bij zo'n brak setje wel, maar bij hifi verneukt het alleen maar het geluid).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz cool idee :9

Dat werkt dus gewoon, dolby digital set kopen en daarop 2 front en 2 rear speakers op installeren of zal de keuze alleen 2 front speakers beter zijn ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 19:45 schreef jan-dirk het volgende:
Hmmz cool idee :9

Dat werkt dus gewoon, dolby digital set kopen en daarop 2 front en 2 rear speakers op installeren of zal de keuze alleen 2 front speakers beter zijn ?
Alleen twee front speakers wordt je een stuk blijer van, omdat je dan betere kan kopen.

Verwijderd

2 keer Tannoy saturn, leuke speakers voor 800 piek geloof ik, en die dingen produceren behoorlijk wat bass, en dan nog voor het geld dat je over hebt kan je een leuke NAD amp kopen, C350 ofzow. Persoonlijk prefereer ik stereo boven dolby en surround en al die blabla, omdat ik tevree ben met stereo en surround nogal errug duur kan uitvallen.
Voorbeeld, ik heb nu 2 keer Tannoy R3, die zijn 1000 piek per stuk. Als ik er 4 van koop ben ik 4000 piek kwijt en dan moet ik nog een leuke amp hebben en dat zal dan een NAD of Denon worden en ook niet 1 onder de 1500 piek waarschijnlijk EN dan nog een sub.. Een beetje een REL zit al snel over de 1000 piek heen. Daarom ga ik voor stereo omdat het vooral veel goedkoper is.
Simpel, voor mij dan :)

Verwijderd

Ik ben hier ook mee aan het worstelen. Mijn keuze voor 3000,-

AV-receiver: Yamaha DSP A5 bij www.stassen.nl a 899,-
http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/dspa5.html

Boxen Mission 702e / 70c1 / 70ds a 949,- bij www.richersound.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/702eb.gif

Subwoofer Eltax Atomic 8 a 399,- bij www.richersounds.nl

http://www.eltax.dk/html/Products/Speakers/atomicsub/atomicsuba8_body.html

DVD Cyber Home ADM512 a 498,- bij www.richersounds.nl

http://www.dvdzone.nl/reviews/dvd-players/cyber-home/index.shtml

Totaal 2745,-

Heb je nog wat geld over voor bekabeling :)

BTW volgens "What Hi-Fi?" is de AV-receiver ook in staat behoorlijk muziek in stereo weer te geven...

Verwijderd

Topicstarter
hmmz die boxen zijn dat 5 speakers in totaal voor maar 949 gulden ?? is dat niet veel te goedkoop ?? Hmmz je moet wel veel verstand van die zooi hebben om online te kopen, ik ga denk ik deze week eerst maar es bij een paar zaken luisteren/informeren

Verwijderd

Gaan we nu klagen dat het te goedkoop is ;)

Het zijn allemaal componenten die eruit gaan maar die prima geluid geven, volgens "What Hi-Fi?" dan...

Ga gewoon eens luisteren. Vind je het wel een leuke set?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 18 juni 2001 21:08 schreef jan-dirk het volgende:
hmmz die boxen zijn dat 5 speakers in totaal voor maar 949 gulden ?? is dat niet veel te goedkoop ?? Hmmz je moet wel veel verstand van die zooi hebben om online te kopen, ik ga denk ik deze week eerst maar es bij een paar zaken luisteren/informeren
Ik heb 2 van die 702e staan en die hebben (hadden) een adviesprijs rond de 600 d8 ik.

Verwijderd

Ik zuig het niet uit m'n duim.

Sjek www.richersounds.nl maar eens...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

702's hebben een adviesprijs van 399 per stuk (dat is dus een echte adviesprijs en niet zo'n neppe Van/Voor adviesprijs).

Ze zijn een stuk minder mooi dan speakers uit de 600 serie van B&W vind ik, het enige voordeel dat ze hebben, is dat het zuiltjes zijn en dat ze makkelijker te plaatsen zijn.

Ik zie net dat je budget 3000 piek is.

Koop in dat geval een leukere versterker (onkyo 575), en twee 602's (zou ik zeggen)... en nog een leuke cd-speler. Ga dan later voor de rest van de speakers. geloof me, een goede basis is veel belangrijker. Mocht je echt persé direct voor de 5.1 willen moeten gaan ( |:( in jouw geval, als je het mij vraagt), dan kan je wel voor dat setje kiezen, want dat is voor de prijs wel erg goed

Ik zou nog liever zeggen: ga vooral in godsnaam speakers luisteren, dit opsommen van wat men thuis heeft staan heeft geen zin. Bijna niemand hier heeft veel speakers gehoord en kent veel merken, zodat je een leuk vergelijk kan maken :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 21:34 schreef JvS het volgende:
702's hebben een adviesprijs van 399 per stuk (dat is dus een echte adviesprijs en niet zo'n neppe Van/Voor adviesprijs).

Ze zijn een stuk minder mooi dan speakers uit de 600 serie van B&W vind ik, het enige voordeel dat ze hebben, is dat het zuiltjes zijn en dat ze makkelijker te plaatsen zijn.

Ik zie net dat je budget 3000 piek is.

Koop in dat geval een leukere versterker (onkyo 575), en twee 602's (zou ik zeggen)... en nog een leuke cd-speler. Ga dan later voor de rest van de speakers. geloof me, een goede basis is veel belangrijker. Mocht je echt persé direct voor de 5.1 willen moeten gaan ( |:( in jouw geval, als je het mij vraagt), dan kan je wel voor dat setje kiezen, want dat is voor de prijs wel erg goed

Ik zou nog liever zeggen: ga vooral in godsnaam speakers luisteren, dit opsommen van wat men thuis heeft staan heeft geen zin. Bijna niemand hier heeft veel speakers gehoord en kent veel merken, zodat je een leuk vergelijk kan maken :)
Dit is hele wijze raad!!!

Blijft wel een leuke setje zo toch?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ben een beetje neppe HIFI er luister alles vanaf me PC, dus CD speler niet nodig ... en ja ik ga binnenkort lekker wat zaakjes af, maybe hoor ik het verschil wel helemaal niet ( 6 jaar pinkpop is misschien wel te zwaar voor je oren >:) )

Maar bedankt voor de reacties, vind het wel interessant om te horen wat iedereen er over weet

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 21:41 schreef nevyn het volgende:

[..]

Dit is hele wijze raad!!!

Blijft wel een leuke setje zo toch?
Absolute aanrader, voor het geld! Dus voor de DVD kijkers die voor 2000 piek perse AC3 willen hebben I-DE-AAL!
Op maandag 18 juni 2001 21:42 schreef jan-dirk het volgende:
maybe hoor ik het verschil wel helemaal niet ( 6 jaar pinkpop is misschien wel te zwaar voor je oren >:) )
Geloof me, het verschil tussen speakers ga je zeker horen. Of je een "adiofiel aanvaardbare" speaker ( :r ) koopt, is een ander verhaal, maar dat doet er niet toe. :) Houd deze types in je achterhoofd, en ga er zeker naar luisteren :)

Pagina: 1