Windows 10 CPU gebruik zonder proces

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
Bij ongeveer 1 op de 10 boots van mijn laptop met een geupgrade 10 Pro heb ik een vreemd CPU gebruik van 20 a 25%. Taakbeheer toont willekeurige processen als de oorzaak, maar deze zijn niet de oorzaak. Als ik bv SetPoint of Skype afsluit, verplaatst het CPU gebruik zich naar een andere willekeurig proces. Bij details is niets te zien, enkel dat Idle 80% (+-) is, en het proces daaronder is bv system met 0,1%. (aflopend gesorteerd op CPU%).

Defender en windows updates uitschakelen heeft geen effect.

Resource Monitor geeft geen specifieke Disk usage aan, nor Network usage.

Wat is de beste procedure voor dit te debuggen? Herstarten telkens dit voorkomt is vrij ongewenst, mijn vriendin zal dit gedrag niet herkennen en bijgevolg staat de laptop te blazen van de warmte, en word er onnodig energie verspilt.

HP 6090EB
Intel i7 2630QM
8GB Ram
Samsung SSD 830 256GB
Win 10 Pro 64-Bit
Intel HD 3000 (AMD HD 6700M is uitgeschakeld in BIOS)

[ Voor 7% gewijzigd door beNN_ op 05-08-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry hoor, maar ik zou me om 20% CPU gebruik niet druk maken, zeker niet als 't maar 1 op de tien keer voorkomt. Op mijn laptop draaien onder W10 zo'n 80 services, die allemaal wel af en toe reden zien om processortijd te claimen. Meestal verdwijnt 't na een paar minuten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beNN_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 16:06
"Meestal verdwijnt 't na een paar minuten"

Dat was het hem net, het bleef duren en de laptop maakt dan erg veel lawaai. Niet leuk tijdens een film. Mijn Processor frequency was continue op 140-150% waardoor die erg veel koeling nodig had.

Door je opmerking van 80 services, heb ik eens alle services gestopt, 1 voor 1. Uitgekomen bij de Teamviewer 10 service. Zodra die gestopt was, ging de processor naar 0 a 1% en de max Freq naar 40%.
Had er nooit aan gedacht om teamviewer te updaten naar de nieuwste versie sinds de upgrade naar Win10, dit ondertussen gedaan én de service gewoonweg op disabled gezet. Toch niet nodig om van extern naar deze laptop te verbinden.

Frappant is me dat Taakbeheer en Resource Monitor dit niet weergaven.