Toon posts:

[Troubleshooting] Blijft beepen na startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me nieuwe PC gebouwd alleen bij het plaatsen van beide RAM stickjes blijft hij beepen, als ik er één van gebruik doet ie het prima, maakt niet uit welke van de twee dit is.

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Moederbord ondersteunt gewoon dual channel etc. dus zie ik iets over het hoofd of?

Dankje _/-\o_

Verwijderd

DDR3L? CAS Lat. 8?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens in de handleiding in welke sloten je het geheugen moet steken als je 2 van de 4 sloten gebruikt.

Controleer ook eens de bios instellingen als je 1 stick gebruikt. Zorg ervoor dat ze correct ingesteld staan voor dit geheugen.

Verwijderd

In alle slots?

Verwijderd

Topicstarter
In slot 3&4 wou de PC zoiezo niet booten, blijft beepen oftewel RAM error of iets dergelijks.

In 1&2 wou die wel booten maar geen dual channel 2x4, alleen met 1x4 bij het opstarten met 2x4 in slot 1&2 doet hij helemaal niks, geen bios etc. Bij het booten met 1 stick in 1 of 2 werk het prima (nu inmiddels niet meer na een reboot) bios geheugen ziet hij gewoon geklokt 1330Mhz.

Denk dat de RAM slots op het moederbord gewoon defect zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:50:

Denk dat de RAM slots op het moederbord gewoon defect zijn.
Denk dat je gelijk hebt, rma zou ik zeggen

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:51
Volgens mij is het bij dit moederbord zo dat je voor Dual Channel slot 1&3 moet gebruiken of 2&4

Verwijderd

ProjectB00man schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:20:
Volgens mij is het bij dit moederbord zo dat je voor Dual Channel slot 1&3 moet gebruiken of 2&4
Nee, volgens de manual is het 1 & 2 en 3 & 4.
Bovendien geven de meeste Gigabyte borden dan een melding dat het geheugen in unganged mode draait en wel gezien wordt.

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:51
Dag E65,

je hebt inderdaad gelijk. staat in de handleiding alleen wat onduidelijk
eerst geven ze aan om het in de geheugen sloten te stoppen met dezelfde kleur en daarna geven ze aan dat als je maar twee ram modules gebruikt om sloten 1&2 te gebruiken.

2. When enabling Dual Channel mode with two or four memory modules, it is recommended that memory
of the same capacity, brand, speed, and chips be used and installed in the same colored DDR3
sockets. For optimum performance, when enabling Dual Channel mode with two memory modules,
we recommend that you install them in the DDR3_1 and DDR3_2 sockets.
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Nee, volgens de manual is het 1 & 2 en 3 & 4.
Bovendien geven de meeste Gigabyte borden dan een melding dat het geheugen in unganged mode draait en wel gezien wordt.
Pagina: 1