Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Scylin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone. Rond de 5 inch. Weet niet of 5.5 inch nog een optie is om in een broekzak te proppen. Heb nu een HTC One X en die past iig :).

Wat is je budget?
Rond de 300 euro, iets meer of minder maakt niet uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wil de telefoon meer en deel gewoon gebruiken voor Whatsapp en dergelijke, fototje hier en daar, simpele spelletjes, wat muziek luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb eens rond zitten kijken, maar vind vooral toestellen van 5.5 inch, en heb ook echt 0 idee welke merken goed zijn en welke minder.

Mijn abonnement loopt binnenkort af, en ik wil dan met deze nieuwe telefoon een simpel internet abonnementje afsluiten, maar wil wel gebruik gaan maken van 4g natuurlijk, dus dat moet ook ondersteunt worden.

Vind verder een vingerafdrukscanner wel leuk (mits ie goed werkt, en ik niet eerst het scherm ofzo aan moet klikken om t ding te ontgrendelen). Minimaal 16gb geheugen, uitbreidbaar zou fijn zijn. Stabiele Android versie, last dat 5.1 t beste is ofzo? Redelijke accuduur, mijn huidige HTC die gaat elke minuut met 5% naar beneden als ik Doodle Jump speel ofzo :p.

Heb zelf deze gevonden dmv andere forumtopics en via zo'n zoeksite dingetje.

ZTE V3
Elephone p8000
Jiayu S3
Xiaomi mi4i
Huawei Honor 6/7

En heb nog vele anderen langs zien komen, weet echt niet meer

Zoals jullie kunnen lezen ben ik niet echt thuis in de smartphone wereld, dus graag wat advies.

Alvast bedankt!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Kwaliteit?
Kies Xiaomi, Honor of ZTE
Meer bang voor bucks, maar nog steeds hoge kwaliteit?
Kies voor de Jiayu
Nog meer ban voor bucks waarbij het afwachten is hoe goed hij is?
Kies de Elephone

Ook zou je nog kunnen kijken naar de Oukitel U10

• Scylin
krissie100 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:23:
Kwaliteit?
Kies Xiaomi, Honor of ZTE
Meer bang voor bucks, maar nog steeds hoge kwaliteit?
Kies voor de Jiayu
Nog meer ban voor bucks waarbij het afwachten is hoe goed hij is?
Kies de Elephone

Ook zou je nog kunnen kijken naar de Oukitel U10
Thanks!

Heb eens zitten kijken op Alibaba, en kan de Huawei daar wel voor een redelijk prijsje op de kop tikken. (kan overigens zelfs de Oneplus Two daar ook kopen...)

• krissie100
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:55:
[...]

Thanks!

Heb eens zitten kijken op Alibaba, en kan de Huawei daar wel voor een redelijk prijsje op de kop tikken. (kan overigens zelfs de Oneplus Two daar ook kopen...)
niet daar kopen AUB ;)
Kijk op sites als Gearbest, Banggood, Pandawill.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
(kan overigens zelfs de Oneplus Two daar ook kopen...)
Nee dat kun je niet.
Je kunt je geld daar kwijt aan onbetrouwbare webshops die hem voorlopig nog niet kunnen leveren; dat is iets anders.

• Scylin
ASW1 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Nee dat kun je niet.
Je kunt je geld daar kwijt aan onbetrouwbare webshops die hem voorlopig nog niet kunnen leveren; dat is iets anders.
Ahh, bedankt, zal daar wel wegblijven dan :). Vond het ook al raar dat ie aangeboden werd eigelijk, aangezien er volgens mij nog niet zoveel invites de deur uit zijn.
krissie100 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

niet daar kopen AUB ;)
Bedankt voor de sites! Hoe zit het eigelijk met garantie met dit soort smartphones? Neem niet aan dat er 2 jaar aan vast zit zoals in Nederland?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
krissie100 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

niet daar kopen AUB ;)
Er zijn zat AliExpress sellers die minstens zo betrouwbaar zijn als de sites die jij noemt.

• Scylin
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Er zijn zat AliExpress sellers die minstens zo betrouwbaar zijn als de sites die jij noemt.
T waren shops met 4000-30000 feedbacks ofzo, maar vind alleen met de Oneplus Two apart dat ze die al aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Scylin op 06-08-2015 12:36 ]

• Momus
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

T waren shops met 4000-30000 feedbacks ofzo, als dat wat uitmaakt.
Dat maakt het zeker. Wanneer ze veel goede feedback hebben, is het prima betrouwbaar.
Alleen moet je ook zelf in de gaten houden dat toestellen als de Honor 7 en de Oneplus 2 nog niet beschikbaar zijn.

• Scylin
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Dat maakt het zeker. Wanneer ze veel goede feedback hebben, is het prima betrouwbaar.
Alleen moet je ook zelf in de gaten houden dat toestellen als de Honor 7 en de Oneplus 2 nog niet beschikbaar zijn.
Er stond wel bij dat ze uit stock leverbaar waren. :p

• krissie100
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Weet ik Momus, ik koop er genoeg, maar je moet daar gewoon erg oppassen ;)
Dus dat raad ik niet aan aan "beginners'

• Momus
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Er stond wel bij dat ze uit stock leverbaar waren. :p
Ik zie er geen 1 met goede beoordeling waar staat dat ie in stock is: http://www.aliexpress.com...&CatId=5090301&isrefine=y

Garantie in China is hoe de pet van de verkoper staat.

• Scylin
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Ik zie er geen 1 met goede beoordeling waar staat dat ie in stock is: http://www.aliexpress.com...&CatId=5090301&isrefine=y

Garantie in China is hoe de pet van de verkoper staat.
Ah, denk dat ik dan wel bij 1 van de sites van krissie blijf.

Deze had ik gevonden
http://www.aliexpress.com...cta-core/32424640342.html

2876 feedback.

• Momus
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Ah, denk dat ik dan wel bij 1 van de sites van krissie blijf.

Deze had ik gevonden
http://www.aliexpress.com...cta-core/32424640342.html

2876 feedback.
Ik heb daar weleens een telefoon gekocht. Op de plaatjes trouwens ook te zien dat hij in stock is...

• Scylin
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Ik heb daar weleens een telefoon gekocht. Op de plaatjes trouwens ook te zien dat hij in stock is...
Oke, thanks!

Kzit nu eigelijk nog te twijfelen tussen de Oneplus Two en de Honor 7... Geloof dat ze beiden 4g support bieden op de 1800mhz toch? Als t goed is covert T-Mobile dat :p

• Momus
Scylin schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:05:
[...]

Oke, thanks!

Kzit nu eigelijk nog te twijfelen tussen de Oneplus Two en de Honor 7... Geloof dat ze beiden 4g support bieden op de 1800mhz toch? Als t goed is covert T-Mobile dat :p
Dat klopt. De OnePlus 2 die die AliExpress seller in voorraad heeft, is de Chinese versie. Geen 4G op de 800, maar wel op de 1800. Met T-Mobile zit je dus relatief goed.

• Scylin
Momus schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Dat klopt. De OnePlus 2 die die AliExpress seller in voorraad heeft, is de Chinese versie. Geen 4G op de 800, maar wel op de 1800. Met T-Mobile zit je dus relatief goed.
Hmm, moeilijk dit allemaal weer :p.

Als jij zou moeten kiezen tussen de Oneplus 2 en de Honor 7, waar zou jij voor gaan?

Heeft iemand trouwens van Honormi gehoord? Daar verkopen ze beiden, en ziet eruit als een legit site.

• Momus
Tja lastig.
http://gsminsider.com/201...-6-plus-specs-comparison/

De Honor is wat kleiner en heeft SD-kaart uitbreiding mogelijk...

• ASW1
Wat betreft het al kunnen bestellen van die OPO2; het schijnt om de Chinese versie te gaan, inclusief beperkte frequentieondersteuning: http://www.gizchina.com/2...plus-2-without-an-invite/

• Scylin
ASW1 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:27:
Wat betreft het al kunnen bestellen van die OPO2; het schijnt om de Chinese versie te gaan, inclusief beperkte frequentieondersteuning: http://www.gizchina.com/2...plus-2-without-an-invite/
Bedankt voor de info, dit wist ik allleen al. Mijn abonnement loopt binnenkort af, dus ik sta open qua provider, en als het goed is heeft T-Mobile een redelijk landelijke dekking met 1800mhz masten als ik zo kijk op de dekkingskaart.

Ik wacht sowieso nog tot 12 augustus met het bestellen van iets, dan is mijn broer weer terug van zijn vakantie, hij is altijd wel wat thuis in t hele smartphone gebeuren, dus misschien kan hij me helpen de knoop door te hakken.

Toch wel bedankt!

• ASW1
Ja en als je een keertje in het buitenland bent, dan gebruik je geen 800mhz?
Of wanneer je in een binnenstad bent met T-mobile, de 900mhz?
Of je wilt van provider veranderen, of een 2e simkaart erbij die niet van T-mobile is.

Het kan natuurlijk best zonder, maar wanneer je de keuze hebt met of zonder die banden dan lijkt me de keuze eenvoudig.

• Scylin
ASW1 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:37:
Ja en als je een keertje in het buitenland bent, dan gebruik je geen 800mhz?
Of wanneer je in een binnenstad bent met T-mobile, de 900mhz?
Of je wilt van provider veranderen, of een 2e simkaart erbij die niet van T-mobile is.

Het kan natuurlijk best zonder, maar wanneer je de keuze hebt met of zonder die banden dan lijkt me de keuze eenvoudig.
Ik moet zeggen dat ik niet echt bekend ben met de banden in het buitenland, weet niet of daar 800mhz ook het meeste voorkomt.

Het probleem met de OP Two is dat ik op plaats 1.900.000 sta oid, dus een invite voor de europese versie kan ik nog wel een aantal maandjes op wachten, en mn abonnement loopt aan het einde van deze maand af, als t goed is worden op de 11de invites verstuurd door Oneplus, dus wie weer is er een kind soul die zn invite niet gebruikt en m aan mij gunt, maar die kans acht ik niet erg groot.
Pagina: 1