Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubyrubyruby
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Beste forumleden,

ik wil een tweede os (CentOS) installeren om mijn gegevens van mijn huidige os (Windows 7) te back-uppen. (De Explorer loopt vast, kopiëren loopt vast na 5 min en ik moet 10 uur gegevens kopiëren :'( , virusscanner update niet meer en mijn ssd start op als een oude HDD.. update naar W10 met media creation tool geeft de foutmelding er is iets mis gegaan... dus hier is geen redden meer aan :P ).

Mijn SSD heeft 80 GB vrij geheugen over, maar als ik de partitie probeer te verkleinen om ruimte vrij te maken voor een partitie voor CentOS geeft hij aan dat er maar 2GB ruimte vrij is (en ik heb minimaal 2,8 nodig 8)7 ).

Mijn virtueel geheugen grootte stond op 12 GB. Ik heb deze verkleind naar 8 GB, maar dit gaf geen extra ruimte vrij voor de partitie |:( .

Heeft iemand een tip waarmee ik de partitie kan vergrootten, of heeft iemand goede ervaring met thirth party partitie software?

alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Boot lekker van een Linux CD om je data te redden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

Wom

Booten met Hiren of Knoppix oid en zo de data kopiëren inderdaad. Dat lijk me de eenvoudigste manier. Hiren heeft ook partitie tool waar je het een en ander mee kan proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 05-08-2015 15:20 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubyrubyruby
Bedankt voor de snelle reactie. Heeft de standaard iso van ubuntu deze optie? (ik zag deze functie niet op de CentOs cd).

edit:
oeps zag de laatste reactie niet. Ik ga het proberen met Hirens bootCD

[ Voor 25% gewijzigd door Rubyrubyruby op 05-08-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer het eens met EaseUS Partition Master Free.

* Freee!! heeft de link uit [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen gepikt ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubyrubyruby
Het is opgelost ik gebruik try ubuntu van de installatie disc om te kopiëren. Overigens was de adapter van mijn externe hdd toch usb 3.0 dus gaat het kopiëren en stuk sneller.

Ik ben hierbij geholpen. Iedereen bedankt
Pagina: 1