Beste Tweakers,
Een vriend en zakenpartner van mij heeft een evenementenbureau, hiervoor wil hij een camera aanschaffen voor het maken van goede kwaliteit beelden voor een aftermovie die gedeeltelijk gefilmd zijn vanuit het publiek.
Gisteren wilde hij een GoPro camera bij de mediamarkt halen maar ik heb hem overgehaald om toch nog advies te vragen en een vergelijking te maken naar wat de beste opties zijn voor deze camera.
De eisen voor de camera:
€150/200 (mag duurder als dat het waard is)
HD of UHD beelden
Waterbestendig en moet tegen een stootje kunnen (bier, moshpit, etc.)
Er moet een geheugenkaart in kunnen (microSD of SD)
Redelijke batterij die minimaal een halfuur tot een uur moet kunnen filmen.
Zijn idee voor de camera:
Iemand in het publiek met een camera aan zijn hand, op een stok, of gemonteerd op een pet die het feest vanuit het publiek filmt.
De vragen:
30fps of 60 fps?
Is UHD vergeleken met HD het echt waard in dit geval?
Waar moeten we op letten qua lens specificaties en aantal Megapixels?
Is een 'echt' merk zoals GoPro in dit soort gevallen beter dan bijvoorbeeld eentje van Sony of betaal je alleen meer?
Elk reactie wordt erg gewaardeerd, bij voorbaat dank.
Een vriend en zakenpartner van mij heeft een evenementenbureau, hiervoor wil hij een camera aanschaffen voor het maken van goede kwaliteit beelden voor een aftermovie die gedeeltelijk gefilmd zijn vanuit het publiek.
Gisteren wilde hij een GoPro camera bij de mediamarkt halen maar ik heb hem overgehaald om toch nog advies te vragen en een vergelijking te maken naar wat de beste opties zijn voor deze camera.
De eisen voor de camera:
€150/200 (mag duurder als dat het waard is)
HD of UHD beelden
Waterbestendig en moet tegen een stootje kunnen (bier, moshpit, etc.)
Er moet een geheugenkaart in kunnen (microSD of SD)
Redelijke batterij die minimaal een halfuur tot een uur moet kunnen filmen.
Zijn idee voor de camera:
Iemand in het publiek met een camera aan zijn hand, op een stok, of gemonteerd op een pet die het feest vanuit het publiek filmt.
De vragen:
30fps of 60 fps?
Is UHD vergeleken met HD het echt waard in dit geval?
Waar moeten we op letten qua lens specificaties en aantal Megapixels?
Is een 'echt' merk zoals GoPro in dit soort gevallen beter dan bijvoorbeeld eentje van Sony of betaal je alleen meer?
Elk reactie wordt erg gewaardeerd, bij voorbaat dank.