Toon posts:

cloud diensten voor de binnenlanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb een ambitieus plan om een elearning platform te creëren voor het verzorgen van online computer- en soft skills trainingen.

Wie weet als er reeds een oplossing is voor het aanbieden van elearning voor Remote areas, lees jungle in derde wereld landen?

Creatieve suggesties zijn welkom, ook zij die willen en kunnen meewerken aan het project verzoek ok om zich te melden.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:13

Wish

ingwell

Wat is precies je vraag, wat is het anders dan dit soort initiatieven?
https://www.mooc-list.com/

Ben je op zoek naar een platform of ben je op zoek hoe je (infrastructurele) toegang biedt?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Qwerty-273

Meukposter

"jungle in derde wereld landen" ?
Dat klinkt direct als een omgeving waar juist geen goede verbindingen zijn voor cloud based diensten. De physieke infra ontbreekt daar gewoon voor het toepassen altijd online en de benodigde bandbreedte.

Als elearning kom je dan eerder uit op goedkope hardware die al geleverd wordt met educatie materialen geinstalleerd. Die vervolgens bijgewerkt kunnen worden online, of via peer-to-peer. Denk daarbij aan iemand die wel de beschikking heeft om online te gaan (of met de post) en vervolgens die bijgewerkte data verspreid in de buurt (klas lokaal bv.).
Denk aan http://www.qelasy.com/ en http://www.amritacreate.org/research-projects/amrita_rite/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wish, sorry dat mijn vraag niet helder was, mijn vraag was hoe je infrastructurele toegang biedt aan die omgeving. Overigens met mooc ben ik bekend, mooi concept overigens.

--------------------

@qwerty-273, dank voor de linkjes, that's the spirit, ik heb zelf satelliet schotels geleverd en geïnstalleerd in die gebieden voor bedrijven, maar vond er geen draagvlak om het sociaal educatief initiatief te ondersteunen om de internet verbinding, bandbreedte daarvoor ter beschikking te stellen.
De oplossing die jij voorstelde had ik ook aan gedacht, maar loop vast in het online gedeelte en peer to peer, daar technische bijstand ver te zoeken is, en ik hier, wat is jou mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Wat is je concrete doel? Hardware? Software? Websites? File sharing? Lesgeven (dus streaming)? Moet dat live?

'elearning aanbieden in de jungle' is zo vaag dat het nog alle kanten opkan ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Brent, juist, ik heb een vaag doel, taallessen verzorgen, Nederlands, Engels. Maar daar stopt het niet, een eventuele uitbreiding naar computer en soft skills trainingen is mijn wens. Verder trainingen die ter sprake zullen komen tijdens het markt onderzoekje.

Wat zou jij in mij plaats doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Ik zou eerst vaststellen a) wat je moet doen en b) wat je wilt doen, en dan pas c) wat je kunt doen (ivm beperkingen jungle). Bij die laatste stap hoort een inventarisatie van wat daar is, wat daar beschikbaar is, en daarna wat je eventueel zelf mee gaat nemen.

Voor de eerste dingen die je noemt heb je niets nodig behalve wat boeken bijvoorbeeld. Ook voor een intro tot programmeren is geen netwerk nodig, kan op de allergoedkoopste netbookjes nog makkelijk. Je kunt wikipedia ook gewoon downloaden en meenemen om zo zelfstudie te faciliteren zonder netwerk. Ik weet niet wat elearning inhoudt trouwens, misschien kun je dat verduidelijken.

Lesgeven is 90% plan en voorbereiding, 9% uitvoering en 0,9% tools.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1