Toon posts:

Nieuwe processor p31000mhz of p4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort nieuwe processor kopen maar ben nog erg aan het twijfelen.Ik moet er ook een nieuw moderbord en geheugen inzetten.
Als er iemand nog goeie surgesties heeft?

Verwijderd

31000MHz is lekker snel :P

P3 1000MHz is een optie maar niet meer de nieuwste, de P4 is imho nog niet in een dusdanig stadium dat ik m zou kopen.

Verwijderd

Ik zou voor de p4 gaan. Niet voor de megaherzen, maar voor de levensduur. Als je beide processoren op een zelfde kloksnelheid zou vergelijken, is NU de p3 waarschijnlijk in de meeste gevallen sneller. Echter over een paar maandjes (als veel software is aangepast) zal de p4 overduidelijk sneller zijn.

Ik zou dus absoluut voor de p4 gaan...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:39
Voor een AMD gaan.. is op dit moment gewoon de betere

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Alvsat bedant voor jullie antwoorden.
Maar dan heb ik nog en vraagje kun je bij een 1000mhz p3 ddr geheugen of rimm gebruiken?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

GaMbiNo

1337

Op maandag 18 juni 2001 17:47 schreef Zipje het volgende:
31000MHz is lekker snel :P
Serieus??? ;)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 18:01 schreef GaMbiNo het volgende:
Serieus??? ;)
:P

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoezo? Bij www.fedor.nl beweren ze dat dat kan dus zal toch wel of niet? Ben nog niet zo bijde hand kan wel wat maar ook niet alles.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Waarom wacht je niet ff op de tuatalin (opvolger van PIII) die moet ook lekker snel zijn (sneller dan TB)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb PIII1000. Hier zit nog enige toekomst in omdat de nieuwe PIII die er aan komt (Tualitin of zo) dezelfde socket zal hebben.

De PIV krijgt zometeen een andere socket!!! En zal ook nog eens veel goedkoper worden omdat er ander geheugen voor komt. Daar zou ik dus ff mee wachten.

Als ik het over zou doen zou ik waarschijnlijk een AMD Thunderbird nemen. Toch meer waar voor je geld.

mijn PIII draait met de standaard retail koeler netjes 1155Mhz. Als ik beter geheugen koop zal hij nog veel sneller gaan. Mijn PC is erg stabiel. Zelfs onder Windows ME. Geen last van crashes.

Verwijderd

Koop nog geen P4 !!!
Er zou een andere socket komen voor de P4 en als je daarna wilt gaan upgraden dan heb je er niks meer aan waarschijnlijk !!!

Ga dus voor de P3 of wacht nog met de P4 ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zou ook ff kunnen achten maar volgens mij woeden die tuatalins zullen eesrt ook wel miet goedkoop worden

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik denk dat dat wel mevalt. Ze borduren gewoon voort op de PIII. En ze kunnen hem niet te duur maken omdat ze anders de PIV en het peperdure rambus geheugen niet meer kunnen verkopen.

Op dit moment is geheugen voor een PIII erg goedkoop en voor een PIV nog te duur. Bij de nieuwe PIV (met andere socket) kan je waarschijnlijk weer SDRAM gebruiken in plaats van Rambus.

Dus bij de aanschaf van een PIV koop je een moederbord wat je niet meer op kan waarderen met een processor die je niet meer op kan waarderen. Lijkt me nogal een uitzichtlose situatie.

Een intel 815EP met PIII kan nog wel lekker opgewaardeerd worden in de toekomst.

Ik heb zelf een 440BX i.pv. een 815EP omdat die nog sneller is met een PIII. De vraag is of de nieuwe PIII ook met mijn mainboard zal werken. Ik hoop het van harte.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pentium 3? ik heb een pentium 75 !

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:37

GaMbiNo

1337

Op maandag 18 juni 2001 18:36 schreef smvs het volgende:
pentium 3? ik heb een pentium 75 !
LOL :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Alleen al vanwege de prijs zou ik voor de PIII gaan. Zelf ben ik altijd wel in voor iets nieuws en het mag best wel wat kosten, maar die P4 in combinatie met flink wat RDRAM is gewoonweg veel te duur. Zo'n 1GHz PIII is eigenlijk ruim snel genoeg voor alles. Wat betreft cpu's worden we toch een beetje opgejut; er is voorlopig geen applicatie denkbaar welke 1GHz of meer nodig heeft. Voor games hoef je het ook niet te doen, daar is de videokaart de limiterende factor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij ook een goed moederbord aanraden?

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
dan zou ik in ieder geval voor een mobo gaan die de Tualatin ondersteund...want dat doen ze niet allemaal of allemaal niet (?)

• Abbadon
Op maandag 18 juni 2001 18:46 schreef suusje33 het volgende:
Kunnen jullie mij ook een goed moederbord aanraden?
Voor welke cpu?

Verwijderd

Topicstarter
dan word het een p3 1000mhz alvast bendank

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:35
als ik jou was zou ik wachten tot de HCC dagen dan, de P4 Northwood is dan net uit en op de HCC dagen kan je dat soort onderdelen redelijk goedkoop krijgen. baf je hebt dan gelijk een 2Ghz cpu man, alsof je bij UT daar nog iets van gaat merken ;)

de P3 heb ik vandaag ook van mijn lijstje geschrapt aangezien ik ook voor de Northwood ga volgend jaar.

offtopic:
hou es op met altijd dat van "neem AMD", die jongen vraagt toch om P3 of P4 mening???

• Abbadon
Eentje met i815 chipset, zeg maar een Asus CUSL2. Het liefst de TUSL2 (i815 B0, i.v.m. eventuele Tualatin), alleen is die nog niet verkrijgbaar terwijl hij wél gewoon op de Asus site staat. Volgens mij hoef je ook niet zoveel met upgradeability rekening te houden; tegen de tijd dat de PIII 1000 het allemaal niet meer bijbeent zijn er compleet andere oplossingen.

• Abbadon
Op maandag 18 juni 2001 18:56 schreef Kaap het volgende:
als ik jou was zou ik wachten tot de HCC dagen dan, de P4 Northwood is dan net uit en op de HCC dagen kan je dat soort onderdelen redelijk goedkoop krijgen. baf je hebt dan gelijk een 2Ghz cpu man, alsof je bij UT daar nog iets van gaat merken ;)

de P3 heb ik vandaag ook van mijn lijstje geschrapt aangezien ik ook voor de Northwood ga volgend jaar.

offtopic:
hou es op met altijd dat van "neem AMD", die jongen vraagt toch om P3 of P4 mening???
Ja, wachten, wachten, wachten. En als ze nú een snellere PC nodig heeft?

Maar het klopt wel enigszins wat Kaap zegt: als het nu niet per sé nodig is kun je over een paar maanden in de vorm van een P4 met i845 chipset + sdram een betaalbare en meer up-to-date oplossing uit kiezen. It's all up to you :)

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 18 juni 2001 18:04 schreef InterCC het volgende:
Waarom wacht je niet ff op de tuatalin (opvolger van PIII) die moet ook lekker snel zijn (sneller dan TB)
Tualatin is overclocked wel snel maar op die snelheden wordt die niet gereleased 1,113 en 1,26 leuk dat ie over de 1,400 Ghz gaat maar de productie exemplaren zullen wel gelocked zijn dus 1,26 kan je tegen 'n 1200/1300 zetten maar AMD heeft al wel 'n standaart 1,400

en als die tualatins er komen dan is ook de release van de de Athlon 4 dichtbij en die TB en A4 kan je ook OC'en

voordeel Tualatin is z'n grotere Cache nadeel benut DDR niet ten volle.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik maar zit nu op een cel333 te kloten is niet prettig!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zou ik het prettig vinden om nu een goed moederbord te kopen wat ook met de tuatalins kan draaien! Dus als ieman en bord weet?

Verwijderd

Topicstarter
sorry had hier al een antword op

• JeroenNietDoen
ja, de P4 Northwood komt zelfs in 2 uitvoeringen dit jaar, sdram en rdram geheugen, dus als je budget wilt kan je nog kiezen ook en hoe lang is dat nog?

july, augustus, september, oktober en november. nou de zomer is in no time voorbij dus dan nog effe 3 maandjes en jij hebt een brute pc hoor.

maar wat heb je nu dan voor systeem? dat helpt mischien onze raad te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
Aopen ax6bc
celeron333mhz mmx
64mp 100
geforce2mx (powercolor)
17'monitie van med

Verwijderd

Topicstarter
en oh ja een 15g 7200rpn matrox hardeschijf

• JeroenNietDoen
twijfel geval...
hangt er denk ik een beetje van af wat je ermee doet of wil doen.

wat je kan doen is die celly overklokken en
het zo uitzingen tot november.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de P3, niet voor de P4. P3 heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding (vooral aangezien ie nu beter is dan de P4).

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd maar dat moederbord wil niet zo erg

Verwijderd

Topicstarter
: A-open AX37 PRO 266 + Raid ,udma100 ?
wat vinden jullie van dit moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
GBT GA-6 RM fcpga via Pro 266 chip? of deze?

• JeroenNietDoen
als je een intel cpu neemt, neem dan geen via chipset, dan bespaar je je eigen in ieder geval al die problemen.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat weten we dan maar welke dan??????? HELUP???????

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Offtopic: suusje33, je kunt ook de edit knop gebruiken, dan hoef je geen 3 posts te plaatsen, zodat de mods je niet zien als een post maniak om bepaalde fora in te komen... :)

Verwijderd

Koop en Thunderbird 1,33 FSB 26 of wacht nog ff o de 1,4. De 1,33 Ghz blaast die 1,7 Ghz P4 er al uit. Daarnaast hoef je niet dat teringdure rambus geheugen te gebruiken, maar kun je het goedkopere SDRAM of DDR RAM gebruiken.

MEM --> 256 MB DDR RAM

Mobo --> ASUS A7M (DDR ondersteuning)

Van het geld wat je uitspaard door een AMD te nemen kun je een mooie kaart kopen. ASUS V7700?? Misschien zelfs V8200 (GF3).

Verwijderd

ZOu ALs je ECHT INTEL wil voor de P4 gaan,

maar anders TB

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
Move PM

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1