[Windows 7] Must Instal Software na Format C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:39
Beste Tweakers,

Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe laptop gekocht, geen beest van een machine want dat heb ik niet nodig. Veel meer dan wat word/excel, chrome en video's kijken doe ik niet. Toch is de laptop al wat aan de trage kant geworden en ik kan m'n vinger er niet op leggen hoe dit komt. Simpelweg het opstarten en daarna chrome starten is al een trage bedoeling geworden. Als enige oplossing ken in de welbekende format c ( wat ik ook al heb gedaan om windows 8 eraf te krijgen gezien we niet konden wennen aan het besturingssysteem ). Nu is mijn vraag, wat is er naast drivers, antivirussoftware en een goeie mediaplayer nog nodig om je systeem soepel te laten draaien?

Groet,

Heaget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Na een volledige nieuwe installatie ga ik meestal naar https://ninite.com/ en pak ik de dingen die ik belangrijk vind. Wat iemand gebruikt is een persoonlijke voorkeur, dus ik weet niet helemaal wat je nu wilt weten met je vraag. Ik kan wel een programma opnoemen, maar dat is voor de één handig en leuk, en voor de andere totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:33

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Douweegbertje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:29:
Na een volledige nieuwe installatie ga ik meestal naar https://ninite.com/ en pak ik de dingen die ik belangrijk vind. Wat iemand gebruikt is een persoonlijke voorkeur, dus ik weet niet helemaal wat je nu wilt weten met je vraag. Ik kan wel een programma opnoemen, maar dat is voor de één handig en leuk, en voor de andere totaal niet relevant.
Ik bedoelde meer dingen zoals het .net framework enzo, soms zeggen programma's dat ze dat nodig hebben om te draaien maar ik zou niet weten waar het voor dient.. Zo redeneerde ik dus dat er misschien wel meer van die software is die wel nodig is maar ik het niet van weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 19:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je alle runtimes wilt, dan heb je Java 8, .NET 4.6, Silverlight, Adobe Air en Shockwave.
Echter weer discutabel over welke je echt wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:33

Fiber

Beaches are for storming.

Alles wat nodig is (en meer) krijg je automatisch en als je software installeert die meer nodig heeft wordt dat heus wel aangegeven...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe beheer je je systeem?
er zijn verschillende manieren om wat Windows opstart te beheren, dit is wat geavanceerder en je zal dan per process / service Windows kunnen beheren.
Heb je software van adobe geïnstalleerd dan kan je het automatisch opstarten van adobe arm mede in de taakplanner instellen, aangezien adobe zijn updater in de taakplanner van Windows heeft staan en deze taak start bij elke aanmelding.

Herstelpunt maken
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesProtection.exe"
Klik op OK.

systeemconfiguratie
MSCONFIG
Klik op OK.

services
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.

Taakplanner
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\taskschd.msc"
Klik op OK.

In Taakbeheer (C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe) kan je zien welke processen hoeveel ram en CPU gebruiken.

Geavanceerdere programma's hiervoor kan je downloaden bij Micorosoft Sysinternals:

Autoruns
Process Explorer

Maar nu is het wel van belang te weten wat je doet, niet de bedoeling dat je zo maar iets veranderd zonder te weten wat het effect is.
Wanneer je Windows schoon hebt geïnstalleerd kan je op die manier dat alles beheren en instellen naar je eigen gebruik.

Voorbeeld, gebruik je geen printer in je systeem, dan zet je de service Printspooler op Uitgeschakeld.
Wanneer je software installeert kan je ook daarna kijken wat er bij gekomen is aan processen/services die automatisch starten, bij software van derden moet je ook in de instellingen van de software zelf kijken indien mogelijk..
Updates controleren wat automatisch gebeurd zoals bijvoorbeeld adobe, java en google, is het wel belangrijk dat zelf in de hand te hebben. Probeer te onderzoeken via deze instellingen hoe je systeem werkt, en wat je opstart, zodat je je systeem snel kan houden.

In browsers kan je in de gaten houden welke invoegtoepassingen/add-ons er worden geladen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Kijk dit zijn inderdaad de tips waar ik naar op zoek ben. Ik zal het thuis eens gaan bekijken wat ik hiermee aan snelheid kan winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, verder kan je framework van Microsoft in tact laten, aangezien het de veiligheid en stabiliteit dient.
Zorg dat je systeem up to date is en zorg voor goede beveiliging.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 13:35 ]

Pagina: 1