[Windows 8.1] Weergave taakbalk pop-up's zijn vreemd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:25
Ha Tweakers,

Sinds gisteren heb ik een probleem met de pictogrammen van mijn taakbalk. Wanneer je op de pictogrammen klikt met de rechtermuisknop, komen er extra opties beschikbaar, zoals bijvoorbeeld het afsluiten van het programma of de laatst bezochte websites in Chrome.

Ik heb zondagmiddag mijn Windows 8.1 x64bit NL (Legaal) geupgrade naar Windows 10. Dit beviel totaal niet, dus ik heb een schone installatie vanaf de CD gedaan met Windows 8.1, alles geformatteerd en opnieuw gepetitioneerd. Echter, na het inloggen op die schone Windows 8.1 licentie met mijn Microsoft Account, is dit probleem naar voren gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/h7FmSzD (mogelijk pop-ups!) https://i.imgur.com/h7FmSzD.jpg

Toen het mij opviel, heb ik via de instellingen 'PC vernieuwen' gedaan. Nadat dit voltooid was, was de taakbalk een paar uur weer in 'goede'/ originele staat. Maar, na een paar uur was dit weer veranderd naar deze 'lelijke' lijstjes.

Systeem is volgens Windows helemaal up to date, net als alle drivers.

Wie weet wat dit kan zijn (en beter nog, hoe je dit weer in originele staat krijgt)?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ben erg benieuwd waarom W10 totaal niet beviel, vind het hetzelfde werken als 8.1. Maar dan beter. Is geen flame, maar gewoon interesse.

Het lijkt erop alsof er iets niet goed gaat met je thema. Zou je dit kunnen aanpassen / herstellen naar origineel?

Bureaublad -> rechtermuisknop -> Personalisation ->
Selecteer daar een van de standaard Windows thema's of probeer zelfs het basic thema eens uit. Hij zet dan alle instellingen terug.

Je kan dan vervolgens vanuit een standaard thema alle persoonlijke aanpassingen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
rens-br schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Ben erg benieuwd waarom W10 totaal niet beviel, vind het hetzelfde werken als 8.1. Maar dan beter. Is geen flame, maar gewoon interesse.

Het lijkt erop alsof er iets niet goed gaat met je thema. Zou je dit kunnen aanpassen / herstellen naar origineel?

Bureaublad -> rechtermuisknop -> Personalisation ->
Selecteer daar een van de standaard Windows thema's of probeer zelfs het basic thema eens uit. Hij zet dan alle instellingen terug.

Je kan dan vervolgens vanuit een standaard thema alle persoonlijke aanpassingen kunnen doen.
Windows 10 bevalt me om eigenlijk 2 redenen niet:
1. Prestaties: Tijdens het gamen heb ik flinke lag spikes (wat met mijn huidige systeem echt niet zo moeten mogen) waar ik onder Windows 8.1 geen last van heb;
2. Privacy: Bij het lezen van diverse topics hier op tweakers en bij de overburen, blijkt dat Microsoft echt álles van je 'mag' weten en veel informatie over jou verzameld.

Windows 10 an sich is op zich netjes en zal ik waarschijnlijk over een paar maanden zeker wel weer installeren als er meer bekendheid is en als de drivers weer naar behoren functioneren.

Terug naar mijn vraag:
Ik heb het thema veranderd, dit lost echter niets op. Ook niet na een reboot. Heb daarnaast nog een los thema gedownload van microsoft.com , ook dit helpt helaas niets.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hammetje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:05:
[...]
Windows 10 bevalt me om eigenlijk 2 redenen niet:
1. Prestaties: Tijdens het gamen heb ik flinke lag spikes (wat met mijn huidige systeem echt niet zo moeten mogen) waar ik onder Windows 8.1 geen last van heb;
2. Privacy: Bij het lezen van diverse topics hier op tweakers en bij de overburen, blijkt dat Microsoft echt álles van je 'mag' weten en veel informatie over jou verzameld.
Dat Prestaties gedeelte vind ik erg vreemd. Had bij mijn laptop en PC het idee dat alles juist een beetje smoother liep. Privacy stuk ben ik inderdaad erg met je eens. Moet nog eens goed in dat privacy topic duiken.
Terug naar mijn vraag:
Ik heb het thema veranderd, dit lost echter niets op. Ook niet na een reboot. Heb daarnaast nog een los thema gedownload van microsoft.com , ook dit helpt helaas niets.
Zag op je screenshot dat Nvidia drivers al geinstalleerd staan, heb je deze al geprobeerd helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?

Misschien dat je dit ook nog kunt proberen.

Even zitten googlen en hier iemand met exact hetzelfde probleem, misschien dat bericht 1 of 2 helpt (al lijkt 2 veel op mijn oplossing)
En als ik nog iets verder kijk, kom je uit op dit forum en zie je dat er heel erg veel mensen last hebben van jou probleem, mogelijk dat daar ook nog een oplossing tussen staat.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 05-08-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
rens-br schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Dat Prestaties gedeelte vind ik erg vreemd. Had bij mijn laptop en PC het idee dat alles juist een beetje smoother liep. Privacy stuk ben ik inderdaad erg met je eens. Moet nog eens goed in dat privacy topic duiken.

[...]

Zag op je screenshot dat Nvidia drivers al geinstalleerd staan, heb je deze al geprobeerd helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?

Misschien dat je dit ook nog kunt proberen.

Even zitten googlen en hier iemand met exact hetzelfde probleem, misschien dat bericht 2 helpt (lijkt er veel op mijn oplossing)
En als ik nog iets verder kijk, kom je uit op dit forum en zie je dat er heel erg veel mensen last hebben van jou probleem, mogelijk dat daar ook nog een oplossing tussen staat.
Ha Rens! Super voor je reactie, die updatie (met jouw link naar Reddit) was inderdaad de oplossing. Toevallig vond ik die net zelf ook (5 minuten geleden).

Voor de toekomstige tweakers die ook dit probleem hebben: Microsoft Update KB3072318 is de boosdoener. Verwijder die en de taakbalk is weer netjes zoals die hoort te zijn! (source: http://www.eightforums.co...rted-icons-placing-2.html)

Wat betreft prestaties:
Ik heb er toch echt last van. Ik had na de upgrade naar Windows 10 de nieuwe NVIDIA driver geinstalleerd en daarbij ook aangegeven dat deze schoon geinstalleerd moest worden.

Zowel in BF4 als in CS;GO behoorlijke lagspikes (van 250 ~ 300 FPS naar 25 FPS). Onder Windows 8.1 heb ik daar dus geen last van.

Misschien komt het doordat ik een SLi setup gebruik en dat de Windows 10 driver daar nog wat problemen mee heeft. Ik weet het niet, ik wacht nog even een paar maanden totdat de boel wat stabieler werkt en daarna zal ik wellicht ook weer naar Windows 10 gaan. Echter, ik wil dan ook weten wat er bekend is om mijn privacy te bewaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Hammetje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:20:
[...]
Ha Rens! Super voor je reactie, die updatie (met jouw link naar Reddit) was inderdaad de oplossing. Toevallig vond ik die net zelf ook (5 minuten geleden).

Voor de toekomstige tweakers die ook dit probleem hebben: Microsoft Update KB3072318 is de boosdoener. Verwijder die en de taakbalk is weer netjes zoals die hoort te zijn! (source: http://www.eightforums.co...rted-icons-placing-2.html)
Fijn dat het is opgelost! Kon ook weinig anders zijn, al die andere berichten was van afgelopen 4 dagen tot nu.
Pagina: 1