Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage ledjes

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de voltage van je hdd en powerledjes.

Ik heb hier nog 2 blauwe ledjes liggen (toen nog gekocht voor 80 cent per stuk)

maar die zijn 6 volt.

IS dat teveel?

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voeding en hdd leds zijn volgens mij 2.5 volt of 3 volt dus die zou je er zo aan kunne zette kan zijn dat ze wat minder fel branden meer nie

* MICHIEL123 d8 dat het zo klopt correct me if I'm wrong

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Dat gaat niet werken. Als je blauwe leds wilt, neem dan gewoon standaard 2,8V (?) Leds. anders moet je een hele schakeling maken om het te laten werken op 6V. :(

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
MOOI!!!!!

net ff een ledje uit een oude kast gerukt en die eraf geknipt en zo`n blauw ledje aangesloten, en hij doet het.

en hij brand nog redelijk fel ook.

Foto`s komen later, als m`n kast geverfd is

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Dat gaat niet werken. Als je blauwe leds wilt, neem dan gewoon standaard 2,8V (?) Leds. anders moet je een hele schakeling maken om het te laten werken op 6V.
1 transistor... :Z

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
mijn hd ledjes lopen op 5 volt standaard. dus doen de blauwe van 6 volt het ook redelijk goed! >:)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

met gewoon proberen kom je ook een heel end

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 12:22
ledje's lopen niet op spanning maar op een stroom van ongeveer 20 mA
Je moet altijd een weerstand gebruiken in serie met de led

Bestuh!!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26

BrZ

Op dinsdag 19 juni 2001 21:36 schreef MadCue het volgende:
ledje's lopen niet op spanning maar op een stroom van ongeveer 20 mA
Je moet altijd een weerstand gebruiken in serie met de led
UHmz :?

Maar goed, heb paar maanden gelden ook een blauw ledje gekocht, en gewoon vastgesoldeerd in plaats van de normale powerled... werkt perfect en dat ding geeft ziekelijk veel licht :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 18:03 schreef MICHIEL123 het volgende:
voeding en hdd leds zijn volgens mij 2.5 volt of 3 volt dus die zou je er zo aan kunne zette kan zijn dat ze wat minder fel branden meer nie

* MICHIEL123 d8 dat het zo klopt correct me if I'm wrong
klopt u are totaly wright :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog zo`n oud kabeltje gevonden en ff getest, en hij brand aardig, niet superfel maar net mooi.

in ieder geval bedankt

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 19:01

Potatoman

koniwa

Hoezo 2,8V, volgens mijn moederbordhandleidingen(abit be6, asus a7v, supermicro weetikveelwat) zijn de led aansluitingen 5V.

The cyclographing developer

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Zoals eerder al gezegd werken leds bij een bepaalde stroom.. Blauwe ledjes hebben over het algemeen een iets hogere stroom nodig dan de rode/groene/gele.

Dus als je stroom maar hoog genoeg is werkt het wel.

En die voltages?? Dat zegt helemaal niks.. Dat ligt onder andere aan de serieweerstand die op het mobo zit!

Maar met dit soort dingen is het gewoon (zoals zovaak) een kwestie van proberen.. Er kan niet echt iets fout gaan!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 09:17
Ik had ook een blauw ledje over die ik zonder weerstand aan de HD-led uitgang gehangen heb. Deze brand inderdaad iets minder fel dan de ledjes op de 7/12 V met een weerstandje ertussen. Het is toch ook afhankelijk van je schijfactiviteit, bij veel activiteit brand hij feller.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:56

Pubbert

random gestoord

Schop :)

Ik heb net 1.5v blauwe leds gekregen. Kan ik deze gewoon aansluiten op op de hdd en power led pinnetjes? Ik heb er weerstandjes bij zodat ik ze ook op 12v kon zetten iig. Zonee wat moet ik wel doen? me = n00b

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Sorry hoor, maar ik heb nog nooit van 1,5V blauwe LEDs gehoord (kan bijna niet bestaan), ook niet van 6V LEDs zonder ingebouwd weerstandje... Meestal zijn ze rond de 2,5 a 3,5V @ 20mA.

Je kan ze aansluiten op de power en hdd LED aansluitingen zonder weerstand (deze zitten namelijk al op het mobo). Lekker makkelijk! :)

EDIT: Weer zo'n oud topic over blauwe LEDs?! Wat zit er vandaag in de lucht?

[ Voor 12% gewijzigd door Benadski op 13-02-2003 12:45 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:56

Pubbert

random gestoord

benadski, ik heb ze gekocht bij baur electronics in venlo. Daar zeiden ze dat ze 1.5 volt waren.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:23

BCM

Nogmaals. Led's worden op stroom gekwalificeerd. Dus een led is 20 mA of 50 mA. en niet op voltage. Om een led goed te laten branden moet er normaal een weerstand voor te worden gezet. Dus om een 20 mA led te laten branden op bv 5 volt moet er een weerstand van 250 ohm voor. (U=I*R)

Wat wel zo is dat en led over een eigenweerstand beschikt waardoor hij wel zal branden op een voltage.

Voor HD weerstanden geld over het algemeen (oude hd's mn kennis is niet helemaal up to date) 20 mA. Maar dit is ook te meten. Zet je multimeter in mA stand, en set hem tussen een poot van de HD en de oude led. (dus ene pootje aan de hd. Andere pootje aan de multimeter en de andere aansluiting van de multimeter aan de hd (waar vroeger de poot van de led zat).

Cedo Nulli

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dond3r schreef op 13 February 2003 @ 12:35:
Schop :)

Ik heb net 1.5v blauwe leds gekregen. Kan ik deze gewoon aansluiten op op de hdd en power led pinnetjes? Ik heb er weerstandjes bij zodat ik ze ook op 12v kon zetten iig. Zonee wat moet ik wel doen? me = n00b

Lijkt me niet moeilijk voor een tweaker, zelfs niet voor iemand die zichzelf een n00b noemt. Heb je daar ons voor nodig? Lijkt me niet.
Beetje nutteloos om daar een topic over te schoppen.

[ Voor 26% gewijzigd door m-m op 13-02-2003 13:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.