Verwijderd

Topicstarter
hellow, ik wil binnenkort een m100 kopen. lekker goedkoop. en wil hem gebruiken als agenda voor school enzo nou vroeg ik me af. aangezien er een icq voor bestaat kan ik die ook op een een of andere manier via die link kabel op internet laten gaan via chello?

ben benieuwd

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Dat is natuurlijk wel erg nutteloos, maar het kan zonder meer! Met mocha ppp als ik het goed heb. Daarmee maak je met de hotsync cable een connectie met je pc en die linkt hem weer door naar internet. (alsof de palm met een modem inbelt)
Ik zou trouwens nooit zelf voor de M100 kiezen, de IIIxe is mooier beter en misschien wel net zo duur.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

IIIxe is bijna nergens meer verkrijgbaar... wordt ook niet meer gemaakt. Dan zul je toch voor een M105 moeten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
gaat om het icq. dat ik icq heb tijdens het gamen ofzo

Verwijderd

Ja t kan idd.
Is mooi id van je, ik heb hier nog een palm liggen die ik bijna nooit gebruik, krijgt die toch nog nut :D

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 18 juni 2001 18:16 schreef RobinVR het volgende:
IIIxe is bijna nergens meer verkrijgbaar... wordt ook niet meer gemaakt. Dan zul je toch voor een M105 moeten gaan...
Maar de IIIxe's die er nog zijn worden ook grof gedumpt. Onder de 400 piek.

Er bestaat idd ICQ voor Palm, al is het misschien het meest nutteloze speeltje wat ik in eeuwen heb gezien. Heb wel nog 5 minuten met m'n Palm V8 over m'n C35i heen ge-ICQd en toen me gerealiseerd dat ik naast een computer met kabel en ICQ zat :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
main idee is om te kunnen zien wie er online zijn op dat moment. mocht er iemand online komen de ik wil spreken ofzo dat ik dat dan zie. en tis natuurlijk voor de grap,. zijn er btw nog adnere internet dingen oor de palm? irc ofzo? haha. lijkkt me ook wel lach. zit je gewoon mee te lezen op je kanaaltje

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

irc is er idd ook zelfs ftp client. vnc en nog wat dingen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
ja? haha grappig...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

nog sterker..heb zelfs telnet en IRC op me Palm draaien..heb alleen nog geen geschikte SSH client gevonden.

"You're only as good, as what you did last week."

• Platel
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

ssh kan ook met ptelnet

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

telnet op je palm m100 rewled wel!!
ik heb zelf een palm m100 en een 8210.
Dan ga ik in de pauze altijd stoer doen op
me linux boxie :)

grtz. wandklok

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59
het is ontzettend makkelijk om een pda aan internet te krijgen: ik heb de volgende methode gebruikt

zorg dat je internet gedeeld wordt door een proxyserver (bijvoorbeeld winroute) stel daarna t ipadres en de poort van de proxy in in je pda
connect via je normale software
als het goed is kan je nou internetten en ook icq'en

zo heb ik t gedaan en t werkt goed :)

Verwijderd

Topicstarter
gaaf. ik denk dat ik hem da toch maar ga kopen. lijkt me wel enorm gaaf... en voor die 300 piek?... of weet iemand anders nog en leuke pda voor rond de 300/400 piek

Verwijderd

Zijn die m100's 300 piek? hm.. da's niet veel.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 23:48
Off-topic
Op maandag 18 juni 2001 17:50 schreef Platel het volgende:
Ik zou trouwens nooit zelf voor de M100 kiezen, de IIIxe is mooier
Jij vindt dit http://www.palm.com/products/palmiiixe/ mooier dan dit http://www.palm.com/products/palmm100/
:Z

De Palm 3 heeft het uiterlijk van een Lada uit het jaar 0 :'(

Goed, dat je de M100 niet kunt flashen en maar 2 mb heeft ipv 8 mb, ok. Dan heb je teminste nog een goeie reden om ooit nog eens een nieuwe te kopen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
es ff kijken dan. ziet er wel lomp uit. maar issie net zo goed als de m100?
de m105 is gelijk weer 100 tot 200 piek duurder. bah

• Djivo
  • Laatst online: 17-04-2023
nee, IIIxe is d8 ik wel wat groter als m105, maar daar kun je dan ook wel veel meer mee. Ik heb een IIIe maar die 2mb is veel te snel vol, en het OS kun je niet flashen. Das klote. Ik zou voor de IIIxe gaan, als je die ergens nog kunt krijgen.
Verder een zeer mooi apparaat, zo'n palm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kan zoiets nou ook met een CE machine?! ik heb hier namelijk nog een ongebruikte Philips Nino liggen met winCE 2.0, en loop ook al een tijdje met de gedachten rond om dat via de kabel het net op te gooien. lekker instant icq, ook als je aan het gamen bent. :) dus vertel: wie weet hoe!!! :) :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
iemand? :)

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Is inderdaad wel interessant om te weten.

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1