Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bridge mode naar WIFI router en port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• eiri020
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-01-2020
Ik wil de volgende instelling bereiken:

PC op Internet (a) => Internet WAN Router (b) => Wireless LAN router (c) => IP camera (d)

a) Is een gewone PC op het internet waarmee ik de camera beelden wil kunnen zien
b) Is UBiQUiTi NanoStation M5, richt wifi modem, om internet via centrale sateliet in dorp te ontvangen, Wan adres: 109.104.123.456
c) Is een TP-Link Archer C5 WIFI router, LAN Range: 192.168.0.x
d) Is een Trendnet IP Camera, Lan adres: 192.168.0.50

Ik heb toegang tot alle beheer instellingen van a), b) en c)

Omdat ik maar één router wil configureren lijkt het mij het eenvoudigst om de Nanostation (b) in Bridge mode op te zetten. Het WAN IP op deze router wordt daarmee ook het binnen IP.
De IP camera (d) zou ik met port forwarding op de WIFI router (c) willen kunnen benaderen. Andere voorstellen zijn welkom, maar dit lijkt mij de eenvoudigste oplossing.

Ik kan zover ik weet de Nanostation (b) niet zowel interne WIFI accessoint laten zijn als WIFI ontvanger voor de centrale sateliet in het dorp. De wifi daarvan gebruik ik dus voor het binnenkomende internet verkeer en gebruik dus afzonderlijke WIFI router (c)

Ik weet niet precies welke instellingen ik moet maken om geheel werkend te krijgen, met name op de TP-Link (c). Deze moet praten tegen WAN adres van Nanostation (b)

De Bridge instellingen van de Nanostation (b) zijn volgens onderstaand figuur:

Afbeeldingslocatie: http://www.eiri.nl/external/nanostation/nanostation-bridge.JPG

De TP-Link (c) kan ik met volgende connectie types configureren:
- Dynamic IP (DHCP)
- Static IP
- PPPoE
- BigPond cable
- L2TP
- PPTP

Heel graag wil ik de L2TP of PPTP mogelijkheden behouden om af en toe via VPN het internet verkeer te regelen, zodat ik in buitenland, Nederlands geoblocked content kan zien.

Mijn vragen concreet:
- Is de Bridge instelling op Nanostation (b) correct ?
- Welke instelling moet ik maken op de TP-Link (c)?
- Welke instellingen zijn dan nodig op TP-Link (c) voor port forwarding naar IP camera?

Dank alvast voor tips of aanwijzingen.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Als eerste een tip: Het Grote Poortmappingsverhaal

Als je een laptop o.i.d. op het Nanostation aansluit in plaats van de TP-Link, werkt het dan?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• eiri020
Ximon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:12:
Als eerste een tip: Het Grote Poortmappingsverhaal

Als je een laptop o.i.d. op het Nanostation aansluit in plaats van de TP-Link, werkt het dan?
Een mooi artikel en zeker waard om goed te bestuderen. Waarom het denk ik voor mij niet voldoet, is dat ik dan op twee routers de NAT moet gaan inregelen, dat was waarom ik in Bridge mode wil gaan werken op de Nanostation. Zodat ik de port forwarding alleen hoef in te stellen op de TP-Link.

Nee het werkt niet op mijn laptop. Dit had ik al geprobeerd en is zelfs mijn testopstelling geweest. Als de NanoStation het WAN IP nummer aan de binnenkant doorgeeft. Hoe moet ik dan de TP-Link (of mijn laptop) configureren, met welk IP? Ik heb geprobeerd hetzelfde WAN IP te gebruiken, maar dan krijg ik logischer wijze een melding dat er een IP conflict is.Wel kan ik als ik statisch IP instel en een admin IP binnen hetzelfde netmask op de NanoStation komen, maar ik krijg nooit internet verkeer.

• Ximon
Volgens mij wordt het netwerk nodeloos complex door het Nanostation als bridge te willen gebruiken. Kan je deze niet gewoon als NAT router inzetten en de TP-Link als access point gebruiken (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)? Je kunt dan een port forward inregelen op het Nanostation zodat de IP-camera bereikbaar wordt voor de PC op Internet (a).

Hoe zit de IP-camera op de TP-Link aangesloten (via Wifi)? Is er een reden waarom de TP-Link router moet zijn i.p.v. access point?

• eiri020
Ximon schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:40:
Volgens mij wordt het netwerk nodeloos complex door het Nanostation als bridge te willen gebruiken. Kan je deze niet gewoon als NAT router inzetten en de TP-Link als access point gebruiken (zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)? Je kunt dan een port forward inregelen op het Nanostation zodat de IP-camera bereikbaar wordt voor de PC op Internet (a).

Hoe zit de IP-camera op de TP-Link aangesloten (via Wifi)? Is er een reden waarom de TP-Link router moet zijn i.p.v. access point?
Dat is misschien wel een goed idee. Dank voor de tip om de TP-Link als access point te gebruiken. De IP camera zit inderdaad via WIFI op de TP-Link. Dat ga ik zeker proberen.

Ik ben dan wel VPN functie kwijt van de TP-LInk, maar dat is wel op te lossen. Tijdelijk kan ik TV wel aansluiten op ander apparaat of laptop als ik VPN functie nodig heb.

Dank voor suggestie. Dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.

• Ximon
Mogelijk kan je de TP-Link nog steeds als VPN server gebruiken met hulp van wat port forwards op het Nanostation. Ik weet niet of de TP-Link ook op een intern IP adres een VPN server kan starten, hier zou je even de handleiding voor moeten nakijken.

Let op IP-adrestoewijzing, als de TP-Link dat alleen zelf kan moet je e.e.a. zo instellen dat de VPN-adresvoorraad en adresvoorraad van de interne DHCP server niet overlappen.

Pagina: 1