Toon posts:

iMac 2011 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden, zelf technisch aangelegd maar nooit hulp nodig gehad, tot nu!

Toenstraks de nieuwe osx el-capitan geïnstalleerd, al snel kwam ik zeer veel bugs tegen en wilde ik alles terug zetten naar oude instellingen, (backups gemaakt voor installatie van el-capitan)

Nu herstarten en cmd+r gebruikt te hebben wilde ik het terug zetten via time machine. Dit ging echter niet omdat er geen internet connectie was.. Huh bug? Utp geprobeerd en nog steeds niks...

Toen naar het kopje hardeschijven gegaan. Op de Mac schijf geklikt (reeds nieuwe Samsung ssd) en daar op "zet terug" geklikt... Nu had ik er een osx 10.6 cd inzitten en vanuit daar alles terug gezet omdat ik 'out of options' was.. Daar ligt mijn probleem. Ik heb denk ik een osx van de cd op de hardeschijf gezet heb, En dat ik nu geen opstart partitie meer heb..

20 min later was alles goed, ik herstart en niks... Ik krijg de 'boing' daarna wit scherm met grijs Apple logo, en dan houd het op.. Hij doet niks geen laad balk aan de onderkant. Heb verschillende opstart combinaties geprobeerd. Zelfs de pram resetten lukt niet...

Ik weet het even niet meer.. Ben al heel de avond bezig..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:34
Als je opstart met de option key(alt) ingedrukt en de cd erin moet je de cd kiezen dan gaat de installer laden.
Als je in de installer zit moet je bij hulpprogramma's schijfhulpprogamma kiezen daarin moet je je ssd kiezen.
Daar druk je op partitioneer dan 1 partitie en als type mac os x journaled en dan partitioneer.
Dan kan je schrijfhulpprogamma sluiten en os x installeren.

Succes!

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl