• supergido
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11-2025

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Even een vraagje: Ik zou graag overstappen naar een videokaart waarmee ik de aankomende 4 jaar weer mee vooruit kan. Nu is mijn oog gevallen op de:

https://www.alternate.nl/...iveClassName=graphicscard

De eerste vraag is of deze GPU goed genoeg is voor de aankomende vier jaar en de tweede vraag is of hij past op mijn MS-7797 moederboard. Deze heeft namelijk maar 1 slot voor een PCIe x16 videokaart maar er zit wel een PCIx4 slot naast die ik toch niet gebruik. Zou deze video daar dan eventueel overheen passen of kunnen vallen? Of komt dit klem te zitten met de onderdelen die achter deze PCIx4 zitten?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
Als de componenten rond deze PCI-E 4x slot niet hoger zijn als het slot zelf moet het gaan passen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Als de pci-e naast je 16x leeg is zal het denkt ik geen probleem zijn, ook je voeding kontroleren of deze sterk genoeg is.
Stel je vraag hier eens, en mischien ook vragen of dit een goede kaart is, en of prijs goed is,
http://gathering.tweakers.net/

[ Voor 16% gewijzigd door jan99999 op 05-08-2015 06:35 ]

Verwijderd

jan99999 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 06:34:
Als de pci-e naast je 16x leeg is zal het denkt ik geen probleem zijn, ook je voeding kontroleren of deze sterk genoeg is.
En of de voeding de benodigde stroomaansluitingen heeft voor deze videokaart.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

supergido schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:53:
De eerste vraag is of deze GPU goed genoeg is voor de aankomende vier jaar
Nee, Hij is nu al niet goed genoeg voor het komende halfjaar.
Je kan de nieuwste games hier niet mee op ultra spelen op een 144hz scherm met 144 fps..
Op je 4k scherm red je ook de 30fps niet eens..

OOw wacht.. Misschien wil je dat wel helemaal niet..

Voor call of duty 2, en warcraft III zal deze videokaart de komende 30 jaar meer dan genoeg zijn trouwens :)

Graag even aangeven hoe de komende 4 jaar er voor jou uitzien en wat je eisen zijn. Als je een beetje nieuwe games wil spelen op hoge instellingen gaat deze kaart het niet lang volhouden. Speel je wat oudere spelletjes of maken instellingen je niks uit.. Dan gaat de kaart nog erg lang mee..

Als je geholpen wil worden dien je ons wel van voldoende informatie te voorzien.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 17:15
Ja, op je moederbord gaat ie passen.

Het is een Medion PC toch? Dan moet je goed kijken of de voeding het aan kan. Een gtx960 is niet een grote stroomvreter, maar misschien wel teveel voor de minimale voeding die vaak in een prefab pc zit.
Heb je een 8 pin en een 6 pin aansluiting over vanaf je voeding?
Hoeveel ampere zit er op de +12v rail? (belangrijker dan de hoeveelheid watt van de voeding)

En zoal Ghangis zegt, het is moeilijk te zeggen wat 4 jaar inhoud; gamen op het hoogste kwaliteitsniveau, of is medium en op termijn low ook ok? Welke resolutie? 1920x1080 of hoger?

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Ik ga vandaag even mijn computer open schroeven om te kijken voor de voeding en welke pin is daarvan over heb.

De eisen voor de volgende 4 jaar is dat ik in ieder geval de nieuwe games, Fallout 4, Rainbow Six Siege, The Division allemaal op 1920x1080 kan spelen op high settings. Ik hoef niet ultra want mijn beeldschermen ondersteunen dat niet. Ook 4K of 2K is een overbodige luxe aangezien ik Full HD wel prima vind.

EDIT: Hier een foto van de ruimte die er dus nog zit voor de GPU. Natuurlijk moet de GPU die er nu zit uit en komt de nieuwe daar voor in de plaats.
Afbeeldingslocatie: http://kagi.nl/voedingt.png

Ook een foto van de productdetails van de voeding(Ik heb nog een P10, P6 en P7 over van me voeding):
Afbeeldingslocatie: http://kagi.nl/voedingtt.png

[ Voor 36% gewijzigd door supergido op 05-08-2015 11:46 . Reden: Informatie bijgevoegd ]

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

vier jaar lang High op 1080p zou ik niet op gokken met een 960

2GB Vram zou wat krap kunnen worden. Daarnaast is deze kaart op dit moment al een beetje bedoeld voor High settings (ultra gaat je niet lukken)..

Over 1 a 2 jaar als de games wat meer vragen zul je dus de boel omlaag moeten draaien..

Is high een eis, Kijk dan naar een 970 of AMD 290(x)/390(x)..
Dan kun je de meeste games nu wel op ultra draaien.. En draai je per jaar de nieuwste games net iets lager..
Over 4 jaar kun je dan nog redelijk goed meekomen op High.

Echter blijft dit natuurlijk een ruwe schatting. Wat er exact gaat gebeuren in de game ontwikkeling de komende jaren blijft vooralsnog een verassing.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
supergido schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:22:
Ik hoef niet ultra want mijn beeldschermen ondersteunen dat niet.
Dit heeft natuurlijk niks te maken met je monitor, maar met je videokaart ;).

Hoe ziet de rest van je pc eruit (cpu, RAM vooral)? Een dikke videokaart erin zetten is leuk, maar als je met een dualcore zit, loop je daar weer tegen beperkingen aan...

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Dat weet ik, Maar ik wil elk jaar met een budget van maximaal 300 euro mijn PC up to date houden. De specs die er nu inzitten zijn:

Moederboard: MS-7797
Processor: Intel Core i5 3550P
Ram: 10 GB
GPU: GTX 745 2 GB

Ik dacht eraan om dit jaar de GPU te doen, en volgend jaar Moederboard + Processor en het jaar daarop hopelijk pas twee nieuwe monitoren.

Verwijderd

supergido schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:05:
Ik dacht eraan om dit jaar de GPU te doen,
Dat wordt dan wel een nieuwe GPU en nieuwe voeding.
Ik ben er bijna 100% zeker van dat die FSP voeding dat allemaal niet gaat trekken, laat staan dat hij de stroomaansluitingen heeft.

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Nee de stroom aansluiting zie ik al dat hij die niet heeft. Maar als je dan voor bijvoorbeeld deze kaart gaat:

https://www.alternate.nl/..._-1=21169&filter_-1=36375

Deze is wel aangesloten met een 6P en die heb ik wel over.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Dat wordt dan wel een nieuwe GPU en nieuwe voeding.
Ik ben er bijna 100% zeker van dat die FSP voeding dat allemaal niet gaat trekken, laat staan dat hij de stroomaansluitingen heeft.
Het hangt er wat vanaf hoe oud die voeding is, als die nog geen 5 jaar oud is, krijgt die normaal gezien wel het opgegeven vermogen getrokken en moet dat voldoende zijn voor een GTX 960. Een GTX 960 heeft normaal gezien genoeg aan één 6 pin connector, die connector + voeding van het moederbord is al 150W. Is die ouder dan 5 jaar, dan zou ik die ook wel vervangen.

FSP maakt o.a. ook voedingen voor be quiet bv. Niet de meest kwalitatieve die je kunt krijgen maar nog wel degelijk.

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties.De voeding is pas 2 jaar dus ik denk dat de 960 wel gaat lukken en Ik ga denk ik dus toch voor de 960 maar dan wil ik nog even weten wat het verschil tussen de volgende drie kaarten is en wat dat nou eigenlijk kwa prestaties uit maakt.

1e: Eentje met een 6P stroomvoorziening die ik dus nog overhebt.
https://www.alternate.nl/..._-1=22491&filter_-1=30000

2e: Diegene die ik origineel op het ook had. Ook een 960 met 4GB maar met een 6-pin PCIe
1 en 6+2-pins PCIe 1. (Moet ik dan beide hebben of is 1 van de 2 ook goed. Ik heb namelijk alleen een 6P over.)
https://www.alternate.nl/...iveClassName=graphicscard

3: Een 960 met 4GB van MSI, Deze heeft een 6+2 Stroomvoorziening nodig. Kan een 6P hier op of is die +2 echt nodig? Waarom is deze slechter/beter dan de vorige twee kaarten?
https://www.alternate.nl/..._-1=20100&filter_-1=30000

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

supergido schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:25:
Dankjewel voor de reacties.De voeding is pas 2 jaar dus ik denk dat de 960 wel gaat lukken en Ik ga denk ik dus toch voor de 960 maar dan wil ik nog even weten wat het verschil tussen de volgende drie kaarten is en wat dat nou eigenlijk kwa prestaties uit maakt.

1e: Eentje met een 6P stroomvoorziening die ik dus nog overhebt.
https://www.alternate.nl/..._-1=22491&filter_-1=30000
http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5401#sp
400W (with one 6-pin & one 8-pin external power connectors)
8pin heb je ook nog hangen?

Hoi!

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Nee ik heb alleen nog een P10, P6, P7 over dus ik weet dat ik alleen die Asus erin ga passen. Denk ik? Ik wil gewoon weten wat het verschil is en waarom die een meer power nodig heeft en de andere minder. Want ik denk dat dat ook invloed heeft op prestaties.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

supergido schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Nee ik heb alleen nog een P10, P6, P7 over dus ik weet dat ik alleen die Asus erin ga passen. Denk ik? Ik wil gewoon weten wat het verschil is en waarom die een meer power nodig heeft en de andere minder. Want ik denk dat dat ook invloed heeft op prestaties.
Tja, je kunt de clock speeds vergelijken toch?

Hoi!

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Is dat het enige verschil dan nog? Hoger is beter toch?

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Ook zitten er verschillende koelers op, die eventueel stiller kunnen zijn of beter koelen.
Verder: ik heb ook een vergelijkbare PC (zelfde voeding, ander mobo want mijn MS-7797 is dood :( ) en die trekt zonder problemen een HD 7850 van 130W :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Pagina: 1