Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08 08:43
Een aantal weken terug heb ik een raspberry pi2 aangeschaft en hier windows 10 IoT core opgeïnstalleerd.
Zelf werk ik altijd met C# en was dus erg nieuwsgierig naar de universal apps. Aangezien een raspberry pi is uitgerust met GPIO pinnen en dit ondersteund wordt in de universal apps was een stoplicht achtig systeempje met ledjes al gauw geboren :P :+ .

Thuis heb ik ook een aantal lichten die geschakeld worden middels een kaku dimmer en was dus al snel het idee geboren om deze te gaan schakelen middels een applicatie. Echter heb ik totaal geen verstand de 433 Mhz zenders en ontvangers. Nu is de vraag of er al meerdere mensen hiermee aan het experimenteren zijn geweest in .NET applicaties en er dus mensen zijn die dit aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:53
Ik denk dat je even moet kijken in het domotica forum. Daar hebben genoeg mensen kaku schakelaartjes aan hun raspberry pi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens kijken naar deze transceiver voor het aansturen, deze gebruik ik ook en ondersteund zeer veel apparaten:

http://www.rfxcom.com/store/Transceivers/14103

Verder werk ik met domoticz op m'n pi. Dit zou ook op windows moeten werken, maar als je echt zelf wenst te gaan pogrammeren zou ik inderdaad eens op het domotica forum gaan kijken.

Veel succes met het project. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08 08:43
In het domotica forum had ik inderdaad gezien dat er veel mensen een kaku schakelaartje hadden gehangen aan hun pi, echter draait het overgrote deel van deze mensen een Linux distro op hun pi en dat wil ik juist niet. Ik zou juist graag wat willen schrijven in C#.