Toon posts:

Atiumdag.dll missing en "Onbekend apparaat" heeft geen drivr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben al enkele dagen bezig met de errors uit mijn schone Windows 10 installatie te halen. Deze doen zich vooral tijdens gamen voor, maar ook bij dxdiag.exe. Nu heb ik geconcludeerd dat ik atiumdag.dll mis in de win32 map. Nu vermoedde ik dat dit een grafische driver was, maar aangezien ik 2 dagen geleden de nieuwe AMD driver heb geupdate voor windows 10 (Catalyst 15.7.1) weet ikn iet of dit wel het probleem is. Weet iemand wel wat het probleem is?

In mijn zoektocht gaf windows ook aan (in apparaten en printers in het configuratiescherm) dat een "onbekend apparaat" geen driver heeft. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Misschien beginnen met een schone install van drivers te doen met DDU? en dan wel netjes via safe mode en tussen de belangrijke stappen rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:14:
Misschien beginnen met een schone install van drivers te doen met DDU? en dan wel netjes via safe mode en tussen de belangrijke stappen rebooten?
Wat is DDU precies?

Oh ik heb het al gevonden. Het ligt wel aan de driver volgens u?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
DDU staat voor Display Driver Uninstaller: een programma die daadwerkelijk gehele drivers weghaalt inclusief rommel wat achter blijft bij vorige drivers. Zodra er problemen met drivers zijn is het handig om ze eens compleet te deinstalleren via DDU (via safe mode) en daarna verse drivers opnieuw te installeren.