Complete migratie gmail en drive naar ander google account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb me rot lopen zoeken maar vind wel wat antwoorden maar niet de 100% correcte.

Is het mogelijk een volledige migratie van gmail plus drive en agenda naar een ander (nieuw) gmail account te starten?

Ik vind enorm veel zaken over koppelen van 2 google accounts, maar niet een volledige migratie. Ook over pop3 mail proggramma's die het overzetten maar dat werkt niet omdat het geen kloon is.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TL -> CSA

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Tennisbal schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:02:
Ook over pop3 mail proggramma's die het overzetten maar dat werkt niet omdat het geen kloon is.
Wat bedoel je hiermee precies: "omdat het geen kloon is"?

Als je zoekt op [google]migrate google account[/] komt je uit op http://www.howtogeek.com/...gle-account-to-a-new-one/ met een stappenplan + m.n. deze toelichting:
It’s possible to perform the steps in the Gmail backup-and-restoration section without Thunderbird using a different IMAP capable email client, but the process with Thunderbird is so easy (and there’s even a helper extension) that we cannot recommend it enough.
M.a.w. waar loop je precies tegenaan bij het overzetten van berichten van account 1 naar account 2 met behulp van welke e-mailclient dan ook, op basis van IMAP?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
nescafe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Wat bedoel je hiermee precies: "omdat het geen kloon is"?

Als je zoekt op [google]migrate google account[/] komt je uit op http://www.howtogeek.com/...gle-account-to-a-new-one/ met een stappenplan + m.n. deze toelichting:

[...]

M.a.w. waar loop je precies tegenaan bij het overzetten van berichten van account 1 naar account 2 met behulp van welke e-mailclient dan ook, op basis van IMAP?
Voor zover ik weet is IMAP of POP geen echte kloon maar een copy. Ook vraag ik me af of agenda items overgezet kunnen worden?

Ik wil een exacte 1:1 mirror hebben met juiste datum etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Tennisbal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:56:
Voor zover ik weet is IMAP of POP geen echte kloon maar een copy.
Met POP download je mail van de server maar kun je geen mail opslaan.
Met IMAP kun je complete mailboxen openen en beheren, waaronder dus ook kopiëren.

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met een 'echte kloon' maar je zou met IMAP toch een eind moeten komen.. ik gebruik iig altijd IMAP om mails te transferren van account A naar account B en altijd zonder problemen.
Ook vraag ik me af of agenda items overgezet kunnen worden?
Hiervoor kun je een CalDAV-compatible client gebruiken.. zie hieronder.
Ik wil een exacte 1:1 mirror hebben met juiste datum etc.
Dat is wat IMAP dus wel kan.

eM Client heeft een fijne Gmail-ondersteuning inclusief mail, agenda en contactpersonen en je kunt met de gratis variant 2 accounts beheren, hetgeen precies genoeg moet zijn voor jouw toepassing.

Het is geen 'one click solution' maar je hebt zo tenminste wel volledige controle over het proces.

Voor drive kun je de sync-app lokaal installeren, account 1 uitchecken en account 2 inchecken, dit zonder behoud van file history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
nescafe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Met POP download je mail van de server maar kun je geen mail opslaan.
Met IMAP kun je complete mailboxen openen en beheren, waaronder dus ook kopiëren.

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt met een 'echte kloon' maar je zou met IMAP toch een eind moeten komen.. ik gebruik iig altijd IMAP om mails te transferren van account A naar account B en altijd zonder problemen.

[...]

Hiervoor kun je een CalDAV-compatible client gebruiken.. zie hieronder.

[...]

Dat is wat IMAP dus wel kan.

eM Client heeft een fijne Gmail-ondersteuning inclusief mail, agenda en contactpersonen en je kunt met de gratis variant 2 accounts beheren, hetgeen precies genoeg moet zijn voor jouw toepassing.

Het is geen 'one click solution' maar je hebt zo tenminste wel volledige controle over het proces.

Voor drive kun je de sync-app lokaal installeren, account 1 uitchecken en account 2 inchecken, dit zonder behoud van file history.
Perfect. Doel is mijn gmailaccount volledig te moven naar account b en account A vrijwel leeg te starten zonder history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
Tennisbal schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:35:
Perfect. Doel is mijn gmailaccount volledig te moven naar account b en account A vrijwel leeg te starten zonder history
Dan moet je zo al een aardig eind kunnen komen.

Check aan het einde van je actie even of je alles hebt meegenomen m.b.v. een Google Takeout van account A. In het archiefbestand wat je daar kunt downloaden zou dan niets meer voor mogen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hartelijk dank heren!!!

ik durf het eindelijk aan, nu bezig backup te maken en daarna overzetten!!

SUPER
Pagina: 1