2e ftp server in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Ik heb hier een netwerk tussen 2 pc's .
op de client heb ik nu al een ftp staan (op de server port 20 & 21 doorgelinkt met portmapper), maar ik wil nu ook een ftp server op de server hebben , deze moet op andere ports komen maar hoe doe ik dit ?
ik gebruik g6-ftp server

Verwijderd

Je laat de ftp op je server poort 21 gebruiken en wijst een andere poort (5533 om er maar eens een te noemen) toe aan de ftpd op je client.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Je kunt bij G6FTP bij de settings een poort invullen (weet het niet precies te vinden, ik zit nu op m'n werk... En dan kun je 'm gewoon zeg maar 1-op-1 doormappen, of je mapt een poort (eentje boven de 1024) door naar poort 21 op die machine... Gaat lukken weet ik uit ervaring...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij is portmappen alleen nodig voor connecties van en naar je clients..
De activiteiten van de server gaan gewoon direct toch...? Die zit immers gewoon direct op het net.
Als je je FTP server op welke poort dan ook instelt (behalve natuurlijk die poort van die client-ftpserver van je) dan moet het al direct werken.
Als je naast dat portmap tooltje ook een firewall draait op je server moet je daar natuurlijk wel de juiste poort openen.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Door zijn verhaal heb ik het vermoeden dat allebei de server achter de router naar het internet zitten en dat ie ze allebei vanaf het internet benaderbaar wil hebben.

Als het namelijk alleen voor zijn lan zou zijn zou hij ze rustig allebei op poort 21 kunnen laten draaien..

Als 1 ftp de router is, dan hoef je natuurlijk maar 1 port 4warding te maken...

Dus kort samengevat:
- 2 ftp servers bereikbaar vanaf internet en allebei niet op de router: 2 portmappings
- 2 ftp servers bereikbaar vanaf het internet en 1 op de router: 1 portmapping
- 2 ftp servers lokaal en niet internet: je hoeft niets niet mappen.

(waarschijnlijk allemaal overbodige info, maar het is maar even om verwarring te voorkomen....)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...